چگونه سرور مجازی مناسب انتخاب کنیم؟

رامونا امیری 15 فروردین 1399 ۰ دیدگاه

انتخاب درست یک سرور مجازی مناسب همواره یکی از دغدغه‌های وب‌مسترها است. ما در این مقاله سعی کردیم به نکات کلیدی درباره‌ی نحوه انتخاب یک سرور مجازی مناسب بپردازیم و راه‌حل‌هایی را ارائه بدهیم تا به شما کمک کند که انتخاب مناسبی جهت خرید سرور مجازی داشته باشید تا مناسب‌ترین گزینه جهت پیشرفت در کسب و کار شما باشد.

سرور مجازی مناسب

نحوه مدیریت سرور مجازی

در هنگام انتخاب سرور مجازی مناسب، اولین پرسشی که مطرح می‌شود آن است که نحوه مدیریت سرور مجازی توسط خود شخص یا توسط شرکت هاستینگ انجام شود؟ پاسخ به این سوال در واقع به نیاز‌های فردی بستگی دارد.

به‌طور خلاصه، بیشتر توسعه دهندگان تمایل دارند که خود مدیریت سرور مجازی خودشان را برعهده بگیرند. این انتخاب توسعه دهندگان، انعطاف پذیری و آزادی عمل بیشتری را برای به‌روزرسانی، تامین امنیت سرور آنها ایجاد می‌کند و اختلالات ناگهانی و اتفاقات برنامه‌ریزی نشده را به حداقل می‌رساند. توسعه دهندگان معمولاً نیاز به VPS کاملاً مدیریت شده توسط شرکت‌های هاستینگ ندارند، زیرا صرف هزینه‌های اضافی برای مدیریت سرور مجازی، برای آنها توجیه‌پذیر نیست. 

انتخاب سرور مجازی مناسب

در صورتیکه تیم فنی شما جهت مدیریت سرور مجازی حرفه‌ای نباشد، واگذاری مسئولیت‌های سنگین مدیریت سرورمجازی به شرکت هاستینگ، گزینه مناسب‌تری است.

شرکت هاستینگ جهت انتخاب سرور مجازی مناسب

تکنیک‌های قوی پایه و اساس راه‌حل‌های مدیریتی یک شرکت هاستینگ حرفه‌ای را تشکیل می‌دهد. برای یک شرکت هاستینگ که میزبان سرور مجازی است، بهینه‌سازی تجمیعی که رهاورد فناوری پیشرفته بوده و به‌صورت یکجا عمل می‌کند نقطه‌ای است که در واقع عملکردهای طلایی را ایجاد می‌کند. شرکت سینداد با بیش از ۱۵ سال تجربه می‌تواند به شما در مدیریت گام به گام سرورهای شما یاری برساند.


خرید سرور مجازی ایران


خرید سرور مجازی آمریکا

راهنمای خرید سرور مجازی

در اینجا یک راهنمای کامل خرید سرور مجازی شرح داده شده تا بتوانید خریدی مناسب داشته باشید.

استفاده از RAM مناسب

آیا شما دارای چندین وب‌سایت و پروژه در حال اجرا هستید؟ برای ادامه کار به مقدار حافظه یا رم مناسب نیاز دارید. یک سرور مجازی کارآمد به حداقل ۴ گیگابایت رم نیاز دارد، که این حداقل مقدار توصیه شده برای پروژه‌های حاوی اطلاعات بالا است. شما می‌توانید فضای کلی رم خود را در اختیار داده‌های خود قرار دهید، اما بدون یک CPU کارآمد برای پردازش، قادر به استفاده از همه توان RAM خود نیستید.

نحوه انتخاب سرور مجازی مناسب

استفاده از CPU قوی

انتخاب یک سرور مجازی با پردازنده چند هسته‌ای و معماری ۱۴ نانومتری گزینه‌ی خوبی برای انتخاب سرور مجازی مناسب است. به‌عنوان مثال پردازنده‌های اینتل E5 و E7 از سرور Xeon با معماری‌ Broadwell یا Haswell و بهره‌گیری از پردازنده‌های چند هسته و تخصیص منابع در زمان‌های پیک کاری، عملکرد سرور را بهینه می‌کند.

چگونه سرور مجازی مناسب انتخاب کنیم؟

استفاده از Storage

فضای ذخیره‌سازی در صورتی که به‌صورت هارد دیسک سنتی ارائه شود، تقریباً همیشه بزرگ‌تر و ارزان‌تر خواهد بود. اما برای بهینه سازی، فضای ذخیره‌سازی به‌صورت SSD یا solid-state storage برای میزبانی VPS ضروری است. به اولین باری که از یک درایو SSD استفاده کرده اید فکر کنید، طبیعتاً عملکرد SSD ترکیبی از boot و بارگذاری سریع، عملکردی روان و یکنواخت و عملیات انتقال پر سرعت بوده است. سرعتی که SSD ها به آن مشهور هستند تنها مزیت آنها در زمان استفاده از آنها در VPS نیست، زیرا علاوه بر این، مقاومت آنها در مواجهه با خرابی‌های ناشی از نوسان و قطعی برق نیز باعث می‌شود آنها گزینه‌ای مناسب برای میزبانی وب باشند.

سرور مجازی مناسب

استفاده از RAM و CPU متناسب و ترجیحاً قدرتمند‌تر کاری هوشمندانه است، اما بدون ابزار ذخیره‌سازی سریع برای پاسخ دهی به آن درخواست‌ها، این فناوری در حد ظرفیت خود مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. با انتخاب یک CPU با معماری نسل آینده و مقدار قابل توجهی از RAM و فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD‌، از کارآمدی بالای سرور مجازی خود اطمینان پیدا خواهید کرد.

دسترسی به روت

دسترسی روت برای VPS های مبتنی بر لینوکس امری غیر‌ قابل مذاکره است. این همان نکته‌ای است که شما باید بدانید. شما به قابلیت اجرای اسکریپت‌ها، SSH یا کنترل‌های کامل Command و اتوماسیون بدون محدودیت در هر زمان و بر اساس شرایط خود نیاز دارید. به‌همین دلیل برای مدیریت این موارد شما به یک کنترل پنل نیاز دارید. آخرین نسخه Plesk Onyx با امکان مدیریت قوی بر عملکردهای کاربردی و افزودن آسان دامنه‌ها، سایت‌ها، پایگاه داده‌ها و موارد دیگر گزینه مناسبی برای این امر است.

خدمات پشتیبانی ۲۴/۷

مشتریان شما می‌خواهند که سایت شما در هر لحظه از خواب و بیداری، عملیاتی و در دسترس باشد. بر همین اساس، مشتری شما نیز انتظار دارد که برای سرور خود در صورت تقاضا پشتیبانی اختصاصی ارائه داده شود. دانستن اینکه یک شخص حقیقی برای مشاوره گام به گام و در مواقع اضطراری حاضر برای انجام این ماموریت است، برای مشتری بسیار مهم است.

تیم فنی سینداد نیز مطمئناً این نوع پشتیبانی ساعتی را ارائه می‌دهد. علاوه بر پشتیبانی سریع و ۲۴/۷ ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که در هر مرحله از مدیریت سرور مجازی شما دقیقاً همان چیزی را که لازم دارید؛ بدست آورید.

سرور مجازی مناسب

مقیاس پذیری و منابع تضمن شده سرور مجازی

کسب و کار یا سازمان شما همیشه در حال پیشرفت است. این روند می‌تواند در مورد VPS شما نیز صادق باشد. یک سرور مجازی مناسب باید دارای این مقیاس پذیری باشد. از این گذشته پیشرفت حوزه IT منتظر هیچ کس نمی‌ماند، بنابراین مشتریان (و شرکت) شما انتظار راه‌حل‌های فوری را دارند. یکی دیگر از نیازهای کسب و کار شما که ممکن است از آن غافل شده باشید، حفاظت از داده‌های مشتریان شما است.

به هنگام انتخاب یک سرور مجازی مناسب، ذهنیت “هرچه بزرگ‌تر و قوی‌تر بهتر” همواره ساده‌ترین راه‌حل است، اما آگاهی از محدودیت‌های بودجه‌ای نیز مهم است. در زمان انتخاب، به نیازهای فعلی و آینده نزدیک خود توجه داشته باشید. برای آگاهی از بسته‌های ارائه شده سرور مجازی در سینداد به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران سینداد جهت برطرف کردن نیاز خود تماس حاصل کنید.


تماس با سینداد

انتقال مطمئن داده ها به سرور مجازی

انتقال به یک هاست جدید مانند نقل مکان کردن به یک خانه جدید است، یک اتفاق جدید و هیجان‌انگیز به این امید که یک روز همه داشته‌های شما را به راحتی دور نریزند. به‌همین دلیل سینداد یک انتقال یکپارچه و رایگان و یک تعهد مادام العمر را به مشتریان ارائه می‌دهد و هرگز تمام داشته‌ها و اطلاعات مشتریان را حذف نمی‌کند.

سرور مجازی مناسب

موقعیت جغرافیایی سرور مجازی

فارغ از این که می‌خواهید تجربه لذت بخش‌تری را در اختیار کاربران خود قرار دهید یا وب‌سایت خود را به منظور بهینه‌سازی موتور‌های جستجوگر (SEO) بهبود ببخشید، تعیین موقعیت جغرافیایی سرویس میزبانی وب شما در کشوری که مخاطبان بیشتری دارند، استراتژی موثر‌تری است. کاربران خود را با استفاده از یک ابزار تجزیه و تحلیل وب web analytics تعیین کنید تا ارزیابی بهتر و دقیق‌تری از مخاطبان خود داشته باشید و VPS خود را به موقعیتی نزدیک کنید که مخاطبان شما بیشتر در آنجا متمرکز هستند.

سرور مجازی مناسب

همچنین اگر تراکم کاربران در مکان‌های مختلف و متعدد بالا است، می‌توانید تعداد سرور مجازی خود را بیشتر کنید، اما در صورت نیاز به هنگام ارتباط بین سرورهای مختلف، باید مسافت بین سرورها به هنگام تبادل داده و پاسخگویی نیز در نظر داشته باشید.

افزودن IP اضافی به سرور مجازی

ممکن است در موقعیت‌های مختلف همچون موارد ذیل نیاز به افزودن IP به VPS خود داشته باشید:

سرور مجازی مناسب
  • نصب گواهینامه SSL
  • تخصیص و اتصال یک آدرس IP اختصاصی به هر وب‌سایت میزبانی شده بر روی سرور خود (در صورت عدم انجام این کار، وب‌سایت‌ها به‌طور خودکار به IP سرور متصل می‌شوند).
  • از IP های مجزا برای کانال‌های مختلف (مانند وب، برنامه‌های تلفن همراه و غیره) استفاده کنید.
  • اختصاص IP های مختلف به سرویس‌های مختلف (مانند CMS، بانک اطلاعاتی و غیره).
  • اختصاص چندین IP به یک وب‌سایت واحد. این امر به ویژه می‌تواند برای وب‌سایت‌های چند زبانه مفید باشد و به هر دامنه (مانند co.uk ،mysite.es ،mysite.it ،mysite.ca و غیره) اجازه می‌دهد تا در کشور یا منطقه زبانی مربوط قرار داشته باشد که این یک استراتژی موثر برای بهبود عملکرد سئو بین المللی شما است.

چگونه نیازهای آینده سرور مجازی مناسب خود را ارزیابی کنم؟

 نگران نباشید ما در سینداد به خوبی می‌دانیم که نیازهای شما با گذشت زمان تغییر خواهد کرد و به همین دلیل سعی می‌کنیم پروژه‌های شما را در یک دوره طولانی مورد پشتیبانی قرار دهیم. رم مورد نیاز فعلی شما لزوماً آن چیزی نیست که فردا به آن نیاز دارید و این مسئله در مورد دیسک و سایر منابع نیز صادق است. به همین دلیل سرور مجازی‌های ما مقیاس‌پذیر هستند و به‌روز‌رسانی آنها نیز به سرعت انجام می‌شود شما  همچنین می‌توانید سرور مجازی خود را در هر زمان و تنها با چند کلیک به مدل یا سری قدرتمندتری ارتقاء دهید.

سرور مجازی مناسب

سرور مجازی لینوکس یا سرور مجازی ویندوز کدام مناسب من است؟

مهارت‌ها، ابزارها و نرم‌افزاری که روی سرور خود اجرا می‌کنید، انتخاب شما را تعیین می‌کند. اگر یک توسعه دهنده NET. هستید یا به فکر استقرار و راه‌اندازی برنامه‌های مایکروسافت یا برنامه‌های طراحی شده برای این سیستم عامل هستید، سرور ویندوز اغلب بهترین انتخاب است. اگر از طرفداران تکنولوژی‌های متن باز هستید در صورت داشتن مهارت‌های لازم می‌توانید اکثر این تکنولوژی‌ها (مانند CMS ،PHP ،Mysql و …) را در لینوکس راحت‌تر نصب کنید.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.