وب سایت بانک باید روی سرور اختصاصی باشد یا اشتراکی؟

مهسا محق 28 آذر 1401 ۰ دیدگاه
سرور اختصاصی

انتخاب یک شرکت خوب که خدمات هاستینگ بانکی ارائه دهد می‌تواند همه امور راه‌اندازی وب‌سایت را به سرعت پیش ببرد. اما قبل از این، باید از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در این حوزه و تفاوتی که با یکدیگر دارند به‌طور کامل با خبر شوید. برای بانک‌ها و مؤسسات مالی خدمات هاستینگ به‌ ۴ شکل هاست وب اشتراکی، سرور اختصاصی مجازی (VPS)، سرور اختصاصی و رایانش ابری صورت می‌گیرد. در این مقاله قرار است که شرایط سرور اختصاصی در برابر سرور مشترک را بررسی کنیم. تا بدانیم مزیت‌ها ومعایب این دو سرور در برابر یک‌دیگر چه چیزهایی هستند.

برای این‌که بتوان شرایط سرور اختصاصی در برابر سرور اشتراکی را مورد بررسی قرار داد باید ۳ مورد را با یکدیگر مقایسه کرد. این سه مورد به شرح زیر است.

  • امنیت
  • مدیریت
  • کارایی

همه آن چیزی که قرار است یک سرور در اختیار شما قرار دهد این سه گزینه است. این موارد اهمیت بالایی در توسعه و ارائه خدمات در کسب‌وکار شما دارند، از همین‌رو به توضیح کامل آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. امنیت

برای بانک‌ها و مؤسسات مالی باید موضوع امنیت در اولویت باشد تا هم بتواند در بین کاربران برای خود اعتبار کسب کنند و هم بتواند قوانین بانک مرکزی را به درستی اجرا کنند. بانک‌هایی که سایت خود را بر روی یک سرور اشتراکی بارگذاری می‌کنند بیشتر از سایت‌هایی که از سرور اختصاصی استفاده می‌کنند در معرض خطر و ناامنی قرار دارند. استفاده از سرور اشتراکی یعنی این‌که شرکت ارائه دهنده خدمات هاست، سایت شما را با چند دامنه و کاربر دیگر به اشتراک می‌گذارد. اگر یکی از سایت‌های دیگر به ویروس یا بدافزار آلوده شود یا قربانی یک حمله سایبری شود، همه دامنه‌های دیگر روی هاست دچار خطر می‌شوند. علاوه بر این، اگر وب سایتی محتوای مخرب انتشار دهد، موتورهای جستجو می‌توانند آن را از فهرست خود حذف کنند، که می‌تواند منجر به قرار گرفتن آدرس IP مشترک سرور در لیست سیاه شود. این مورد می‌تواند سئو سایت شما را دچار مشکل کند.

بدون مراقبت امنیتی و اقدامات مناسب دیگر، هر وب سایتی در برابر جرایم سایبری آسیب‌پذیر است. شما می‌توانید با میزبانی وب‌سایت بانک خود بر روی یک سرور اختصاصی، خطر را به حداقل برسانید. با هاست اختصاصی فقط شما به سرور دسترسی دارید. این شامل کنترل نوع و سطح اقدامات امنیتی است که برای نیازهای خود مناسب می‌دانید. به این ترتیب می‌شود گفت که مشکل امینت که یکی از مهم‌ترین مسئله بانک‌ها و مؤسسات مالی است را می‌توان با استفاده از سرور اختصاصی برطرف کرد.

۲. مدیریت

هنگام انتخاب بین یک میزبان وب اشتراکی و اختصاصی، باید تعیین کنید که چقدر کنترل و مسئولیت بر روی وب‌سایت بانک خود می‌خواهید اعمال کنید. همانطور که اشاره کردیم، با یک میزبان وب اختصاصی، فایروال ها و نرم افزارهای امنیتی را نصب و نظارت می‌کنید و کنترل شرایط امنیتی را به‌طور کامل در دست می‌گیرید.

با استفاده از یک سرور اشتراکی، امنیت بر سایت شما به دست شرکت هاستینگ قرار می‌گیرد. ارائه دهنده هاست تمام جنبه‌های دیگر سرور را نیز کنترل می‌کند، مانند نصب و پیکربندی برنامه ها، برنامه‌ها و اسکریپت‌های مورد نیاز برای عملیاتی نگه داشتن سرور همگی در دست شرکت ارائه دهنده خدمات هاست خواهد بود. اگر مهارت یا منابع فنی ندارید، انتخاب سرور اشتراکی می‌تواند یک گزینه نسبتا مناسب باشد. شما همچنان دسترسی محدودی به مدیریت پایگاه‌های داده، فایل‌ها و حساب‌های ایمیل خواهید داشت که همین موارد نشان دهنده کاهش سطح مدیریتی شما با استفاده از سرور اشتراکی خواهد بود.

اگر یک تیم اختصاصی فناوری اطلاعات برای مدیریت سرور دارید، یک هاست وب اختصاصی به شما این امکان را می‌دهد که سرور را برای برآورده کردن نیازهای در حال تغییر خود سفارشی سازی کنید. اما ممکن است که تیمی را در ال حاضر برای نگهداری از سرور اختصاصی نداشته باشید و نیاز داشته باشید که یک تیم کارهای مربوط به هاست شما را به عهده بگیرد. در این زمینه هم شرکت‌هایی وجود دارند که خدمات نگهداری سرور اختصاصی شما را بر عهده می‌گیرند و شما می‌توانید با استفاده از خدمات آن‌ها همه نیازهای خود به سرور اختصاصی را برطرف کنید.

۳. کارایی

در نظر گرفتن نیازهای آینده شما هنگام انتخاب بهترین نوع هاست وب می‌تواند یک عامل تعیین کننده در مسیر کسب‌وکار شما باشد. اشتراک گذاری سرور نیز به معنای اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است. اگر پیش‌بینی می‌کنید که کسب‌وکار شما در آینده رشد می‌کند، می‌توانید به سرعت از یک برنامه برای خرید سرور مشترک عبور کنید و برای یک سرور اختصاصی اقدام کنید. با استفاده از یک هاست مشترک، وب سایت بانک شما برای حافظه، داده، ذخیره‌سازی و پهنای‌باند با سایت‌های دیگر رقابت خواهد کرد که در نهایت این رقابت به ضرر سایت بانک شما تمام خواهد شد. زیرا سایت به‌جای تمرکز برای ارائه خدمات به مشتریان، در یک رقابت بی‌نتیجه با سایر اعضای سرور خواهد افتاد.

اگرچه ارائه دهنده هاست به هر سایتی یک مقداری از منابع اختصاصی را ارائه می‌دهد، اما می‌تواند شما یا دیگران را به خاطر تجاوز از حد مجاز جریمه کند، هرچند که مانع از این اتفاق نمی‌شود. افزایش ناگهانی ترافیک در یک سایت می‌تواند زمان بارگذاری سایت‌های دیگر را کاهش دهد یا آن‌ها را به طور کامل با مسدودیت روبرو کند.

میزبانی وب‌سایت بانک خود بر روی یک سرور اختصاصی قرار دهید تا عملکرد سازگارتر، سریعتر و قابل اعتمادتر را ارائه به شما ارائه دهد. شما همچنین می‌توانید با تغییر نیازهای خود، منابع هاست را تنظیم کنید. این باعث می‌شود دست شما برای تغییر برنامه‌ها باز باشد و بتوانید به سادگی برنامه‌های خود را پیاده‌سازی کنید.

سخن آخر

برای موسسات مالی کوچک و متوسط، میزبانی وب‌سایت بر روی یک سرور اشتراکی یک گزینه بسیار مناسب باشد، به خصوص اگر بودجه یا نیروی انسانی محدودی دارید. اگر انتظار دارید کسب‌و‌کار شما رشد کند، یک وب‌سایت با سرور اختصاصی می‌تواند گزینه بهتری باشد. با این حال، برای پرداخت بهای بالاتر و استفاده از یک سرور اختصاصی آماده باشید. زیرا بزرگتر شدن کسب‌وکارهای بانک نیاز به فضای بیشتر دارد.

شرکت ما خدمات هاستینگ در حوزه بانکی را ارائه می‌کند. هزینه‌های سرور اشتراکی در شرکت ما بسیار مقرون به‌صرفه است و برای وب‌سایت شما بخش اختصاصی در نظر گرفته می‌شود. همچنین با استفاده از سرورهای ما دیگر نیازی به رقابت بر روی سرور اشتراکی ندارید. اما توصیه ما به شما این است که از یک سروو اختصاصی برای وب‌سایت بانک یا مؤسسه مالی خود استفاده کنید. به این ترتیب تیم ما می‌تواند امنیت را برای رعایت مقررات نظارتی مدیریت کند در حالی که شما کنترل کامل وب‌سایت خود را در دسترس دارید. اگر هنوز مطمئن نیستید که چه نوع وب سروری برای شما بهترین گزینه است، تیم ما می‌تواند به شما کمک کند تا یک انتخاب مناسب با کسب‌وکار خود را داشته باشید.

برای مشاوره و خرید هاست همین حالا با کارشناسان سینداد تماس بگبرید

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.