اخبار تکنولوژی : رونمایی رسمی از USB 4

supermod 24 فروردین 1398 ۰ دیدگاه

با معرفی نسل جدید USB 4 ارتباط و اتصال داده‌ها به‌زودی با سرعتی بسیار بیشتر از همیشه انجام خواهد شد.

در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت بسیار سریع تکنولوژی بودیم. آن‌قدر سریع که استفاده از CD و DVD در سراسر دنیا تقریباً منسوخ‌شده و به‌جای آن حافظه‌های USB و SD کار ذخیره‌سازی و انتقال اطلاعات را بسیار ساده کرده‌اند.

چندی پیش انجمن رسمی یو‌اس‌بی (USB-IF) از محصول جدید خود رونمایی کرد. این محصول که USB 4 نام دارد، نسل جدیدی از کانکتورها بوده که در مقایسه با نسخه‌های قبلی، از سرعت بالاتری برخوردار است.

اگرچه جزئیات دقیق این محصول تا اواخر امسال عمومی نخواهد شد، اما انتظار می‌رود انتقال داده در نسل جدید تا سرعت ۴۰ گیگابایت در ثانیه افزایش پیدا کند!

اخبار تکنولوژی : رونمایی رسمی از USB 4

همکاری با Thunderbolt

چندی پیش USB 3.2 به بازار معرفی شد که سرعت انتقال داده‌ی آن حدود ۲۰ گیگابایت در ثانیه بوده که معادل با سرعت Thunderbolt 3 است.

شرکت اینتل (Intel) اعلام کرد که پروتکل Thunderbolt را برای تیم USB در دسترس قرار داده است. آقای جیسون زیلر مدیر عمومی بخش ارتباط با مشتریان شرکت اینتل گفت:

“انتشار پروتکل Thunderbolt نقطه‌ی عطفی برای دسترسی ساده و سریع همگان به پورت است. ادغام Thunderbolt 3 با پردازنده‌ی آینده‌ی شرکت اینتل یک پیروزی برای صنعت و مصرف‌کنندگان است”.

این خبر بدین معنی است که Thunderbolt 3 بخشی از طراحی جدید USB 4 بوده که آن را با نسخه‌های قدیمی‌تر USB 3.2 و USB 2.0 سازگار می‌کند.

اخبار تکنولوژی : رونمایی رسمی از USB 4

گروه تبلیغاتی USB اعلام کرد که در حال حاضر آن‌ها با بیش از ۵۰ تولیدکننده برای نهایی کردن این محصول همکاری می‌کنند، اما جزئیات نهایی در اواسط سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد.

آقای برد ساندرز رئیس گروه تبلیغاتی USB گفت:

“هدف اصلی USB ارائه‌ی بهترین تجربه برای کاربران جهت ترکیب اطلاعات، نمایش اطلاعات کاربرپسند و اتصالی قوی است”.  

USB 4 به‌طور خاص بهینه‌سازی ترکیب اطلاعات و نمایش آن‌ها را افزایش خواهد داد. اما برای نهایی شدن جزئیات و ورود آن به بازار فعلاً باید صبر کنیم.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.