جدیدترین آمار اینستاگرام : محبوبیت بالای پست های ویدیویی

supermod 20 اسفند 1397 ۰ دیدگاه

در این مقاله قصد داریم جدیدترین آمار مربوط به شبکه اجتماعی اینستاگرام را در سال ۲۰۱۹ مرور کنیم.

اینستاگرام برنامه‌ای است که در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران اینترنتی تلفن همراه پیدا کرده است. این محبوبیت در حدی است که امروزه بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها از این برنامه به‌منظور روشی مفید برای تبلیغات و افزایش فروش محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند.

جدیدترین آمار اینستاگرام: محبوبیت بالای پست های ویدیویی

جدیدترین مطالعات صورت گرفته توسط محققین شرکت HubSpot بر روی این شبکه‌ اجتماعی محبوب نشان می‌دهند که پست‌های ویدیویی ۲ برابر بیشتر از سایر پست‌ها مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرند!

این مطالعات همچنین نشان می‌دهند که کدام پست‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. تحقیقات بر روی ۴۸،۰۶۵،۶۹۴ پست از تعداد ۳۰۶،۲۷۸ از بهترین کاربران فعال انجام شد.

بیش از ۸۰ درصد کسب‌وکارها، استقبال از پست‌ها را به‌عنوان مهم‌ترین معیار در نظر می‌گیرند؛ به همین دلیل این تحقیق ارتباط زیادی با بازاریابان خواهد داشت.

نتایج به‌دست‌آمده از این مطالعات به‌صورت زیر است:

نظرات (لایک و کامنت)

پست‎‌های افراد مشهور به‌صورت میانگین ۵،۹۶۳ لایک می‌گیرند. برای اشخاص معمولی این عدد نزدیک به ۱۰۰ است. بدین معنی که ۵۰ درصد از کاربران تعداد لایک کمتر از ۱۰۰ دریافت می‌کنند.

در این میان پست‌های ویدیویی بیشترین تعداد لایک را دریافت می‌کنند و آمار آن‌ها سال‌به‌سال در حال افزایش است.

هر پست اینستاگرامی میانگین ۱۰۰ کامنت می‌گیرد. درحالی‌که میانگین کامنت‌های پست‌های ویدیویی حدود ۱۵۰ است.

جدیدترین آمار اینستاگرام: محبوبیت بالای پست های ویدیویی

برای افراد عادی میانگین تعداد کامنت برای هر ویدیو ۴ است، بدین معنی که بیش از ۵۰ درصد کاربران کمتر از ۴ کامنت برای هر پست ویدیویی دریافت می‌کنند.

هشتگ

به‌طور میانگین، هر پست اینستاگرامی دارای ۱ هشتگ است. استفاده از هشتگ‌های بیشتر نرخ درگیری را پایین می‌آورد. بنابراین بهتر است از هشتگ‌های کمتر (کمتر از ۵) در پست‌های خود استفاده کنید. کلاً بحث هشتگ بیشتر راجع به ارتباط است نه کمیت.

فالوور

جدیدترین آمار اینستاگرام : محبوبیت بالای پست های ویدیویی

در حساب‌های کاربری سازمانی و حتی شخصی، تعداد فالوور از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت تعداد فالوور تا حدی است که برخی افراد از همین طریق به شهرت نسبی رسیده و با تبلیغاتی که در صفحات خود انجام می‌دهند، کسب درآمد می‌کنند.

بر اساس مطالعات انجام شده، ۴۶.۶ درصد از کاربران اینستاگرام کمتر از ۱۰۰۰ فالوور دارند.

حدود ۳۳.۵ درصد از کاربران بین ۱۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ فالوور دارند و فقط ۹.۸ درصد بین ۱۰،۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ فالوور دارند.

درنهایت ۲.۷ درصد از کاربران اینستاگرام بین ۵۰،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ فالوور دارند. تعداد کاربرانی که بیش از ۱۰۰،۰۰۰ فالوور دارند هم بسیار اندک است. معمولاً چهره‌های محبوب سینمایی و ورزشی می‌توانند تعداد فالوورهایی بیش از ۱۰۰،۰۰۰ داشته باشند.

نتایج به‌دست‌آمده از این تحقیق نشان می‌دهند پست‌های ویدیویی حدود ۲ برابر نسبت به پست‌های دیگر، بیشتر مخاطبان را با خود درگیر می‌کنند. شاید دلیل این است که پست‌های ویدیویی باعث برانگیخته شدن حس کنجکاوی مخاطب می‌شوند. هنگام مشاهده‌ی پست‌ها، کنجکاوی مخاطب باعث می‌شود تا پست ویدیویی را نگاه کرده و نظر خود را راجع به آن بنویسد.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.