جداسازی تبلیغات اینترنتی از محتوا توسط موزیلا

supermod 19 فروردین 1398 ۰ دیدگاه

در بسیاری از موارد هنگامی‌که وارد سایتی می‌شویم، با تعداد زیادی بنر و تبلیغات اینترنتی روبه‌رو می‌شویم. تبلیغات موجود در سایت در اکثر مواقع آزاردهنده بوده و محتوای اصلی سایت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آنقدر که گاهی اوقات نمی‌توانیم محتوای اصلی سایت را به‌صورت کامل مشاهده کنیم. 

مرورگر “موزیلا فایرفاکس” (Mozilla) در اقدامی جدید از همکاری با شرکت سرویس اشتراک اخبار “اسکرول” (Scroll) خبر داد. نتیجه‌ی این اقدام مشترک این است که تبلیغات اینترنتی از محتوای سایت جدا خواهند شد.

جداسازی تبلیغات اینترنتی از محتوا توسط موزیلا

سود بیشتر ناشران

شرکت Scroll اعلام کرد که در مدل کسب‌وکار جدید ناشران می‌توانند درآمد بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی اینترنتی کسب کنند. در مدل جدید هزینه‌ی ۵ دلار در ماه برای مشترکین پیشنهاد شده است و بدین ترتیب محتوایی عاری از هرگونه تبلیغات در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت.

این مدل توسط سازمان‌های رسانه‌ای از قبیل نیویورک‌ تایمز و چندین شرکت سرمایه‌گذاری تأمین شده است. حدود ۳۰ کمپانی رسانه‌ای با شرکت Scroll جهت امتحان این سرویس همکاری خواهند کرد.

حذف آگهی‌های تبلیغاتی تا چه حد جدی است؟

موزیلا و اسکرول اعلام کردند: “ما باهم همکاری کرده‌ایم تا نگرش و علایق مشتریان را در مورد تأمین مالی جایگزین و تجربه‌ی آن‌ها از محتوای بدون تبلیغ را بررسی کنیم”. شرکت اسکرول در وبلاگ خود اعلام کرد رایزنی‌ها با موزیلا از اواخر سال ۲۰۱۸ شروع شده است.

مدیرعامل شرکت موزیلا آقای دنل دیکسون گفت:

“برای ایجاد، تقویت و حمایت از نوآوری نیازمند یک اکوسیستم پردرآمد در وب هستیم. ما باید با کمک ناشران به فکر کسب درآمد بیشتر از وضعیت موجود باشیم”. 

موزیلا با جایگزینی تبلیغات اینترنتی آنلاین روی صفحه یک ویژگی مهم در فایرفاکس ایجاد خواهد کرد. شرکت موزیلا تاکنون آزمایش‌هایی را در این حوزه انجام داده و حذف آگهی‌های تبلیغاتی را در برنامه‌های اصلی خود قرار داده است.

جداسازی تبلیغات اینترنتی از محتوا توسط موزیلا

آپدیت جدید موزیلا

سهم بازار مرورگر موزیلا حدود ۹.۹ درصد از کاربران اینترنتی بوده و آپدیت بعدی آن در تاریخ ۱۹ مارس منتشر خواهد شد. اکنون باید ببینیم که آیا در آپدیت جدید آگهی‌های تبلیغاتی از روی سایت‌ها حذف خواهند شد یا خیر؟

پیش‌بینی می‌شود که در صورت حذف آگهی‌های اینترنتی، سهم بازار موزیلا به‌طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.