اخبار تکنولوژی : پایان راه برای +Google

supermod 21 فروردین 1398 ۰ دیدگاه

سرانجام شبکه اجتماعی +Google به پایان راه خود رسید. صفحات و پروفایل‌های گوگل پلاس از چند روز پیش شروع به حذف شدن کردند. خبری که چند روز پیش توسط شرکت گوگل اعلام شد.

حذف کامل +Google

شرکت گوگل اعلام کرد از تاریخ ۲ آوریل ۲۰۱۹ این شبکه اجتماعی را خواهد بست و اگر همه‌چیز با توجه به برنامه‌ی اصلی پیش برود، فرآیند بسته شدن آن ممکن است چند ماه طول بکشد.

اخبار تکنولوژی : پایان راه برای Google+

اگرچه این شبکه اجتماعی هیچ‌گاه در میان کاربران اینترنتی رونق چندان زیادی پیدا نکرد، اما توانست ۸ سال در بازار دوام بیاورد. یکی از جملاتی که درباره‌ی این شبکه‌ی اجتماعی گفته می‌شد، این بود:

“فقط کارمندان گوگل از این شبکه استفاده می‌کنند، آن هم فقط چون مجبور هستند.”

البته این جمله بیشتر شبیه به یک جوک است. گوگل پلاس در این ۸ سال طرفداران خاص خودش را داشت. اما هیچ‌گاه نتوانست مانند شبکه‌های اجتماعی دیگر فراگیر شود.

فرایند بسته شدن گوگل پلاس

فرآیند بسته شدن +Google ازآنجا شروع شد که گوگل از ایجاد پروفایل، صفحه و رویداد جدید در این شبکه جلوگیری کرد. این مسئله از فوریه سال ۲۰۱۹ شروع شد. اما چندی پس‌ازآن، شرکت گوگل شروع به پاک کردن حساب‌های کاربری و صفحات و متعاقباً تصاویر و ویدیوها کرد.

شرکت گوگل اعلام کرد حذف کامل گوگل پلاس چند ماه طول خواهد کشید. دلیل این است که کاربران فرصت داشته باشند تا اطلاعات خود را از این شبکه‌ی اجتماعی به مکانی دیگر انتقال دهند.

بنابراین چنانچه از کاربران گوگل پلاس هستید، بهتر سریع‌تر اطلاعات خود را از این برنامه خارج کرده و به جایی دیگر انتقال دهید.

شرکت گوگل اعلام کرد تمامی صفحات حذف نخواهند شد. اگر مالک صفحه یک کاربر G Suite باشد، آن صفحه باقی خواهد ماند.

یکی دیگر از نکات جالب در بسته شدن گوگل پلاس، بحث کامنت‌های آن است. گفته می‌شود در چند هفته‌ی آینده کامنت‌های این شبکه‌ی اجتماعی از کار خواهد افتاد و دیگر نمی‌توانیم بر روی پست‌ها کامنت بگذاریم.

اخبار تکنولوژی : پایان راه برای Google+

چرا گوگل پلاس بسته شد؟

شرکت گوگل هنوز درباره‌ی علت اصلی بستن گوگل پلاس صحبتی نکرده است. اما همگی می‌دانیم این شبکه‌ی اجتماعی هیچ‌گاه از محبوبیت بالایی در میان کاربران اینترنتی برخوردار نبوده است.

شاید یکی از دلایل اصلی بسته شدن این شبکه وجود شبکه‌ی اجتماعی قدرتمند اینستاگرام باشد. باید اذعان کنیم که در این چندساله، گوگل پلاس زیر سایه‌ی سنگین اینستاگرام بود. با ورود اینستاگرام به بازار شبکه‌های اجتماعی، شوک عجیبی به شبکه‌های دیگر وارد شد. امکانات بسیار زیاد و رابط کاربری فوق‌العاده‌ی اینستاگرام باعث هجوم کاربران به سمت این نرم‎‌افزار شد.

به‌هرحال عمر شبکه‌ی اجتماعی +Google پس از ۸ سال فعالیت رو به پایان بوده و اگر از کاربران آن هستید، بهتر است شروع به انتقال اطلاعات خود کنید.

اخبار تکنولوژی : پایان راه برای Google+

مطالب مرتبط:

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.