خطرناک ترین بدافزارها در سال ۲۰۱۸

supermod 18 فروردین 1398 ۰ دیدگاه

در این مقاله قصد داریم با خطرناک ترین بدافزارها در سالی که گذشت آشنا شویم. در دنیای امروز استفاده از اینترنت به یک موضوع عادی برای انواع شرکت‌ها و حتی افراد عادی شده است. اما هر جا سخن از اینترنت پیش می‌آید، در پی آن تهدیدات اینترنتی هم مطرح می‌شود.

خطرناک ترین بدافزارها در سال 2018

امنیت شبکه

باوجود تدابیر شدید امنیتی که اکثر ما بر روی سیستم‌ها و گوشی‌های خود به کار می‌بریم، ویروس‌ها، بدافزارها و متعاقباً هکرها همچنان به خرابکاری‌های خود ادامه می‌دهند. سالانه شرکت‌ها و افراد زیادی قربانی خرابکاری‌های بدافزارها و هکرها می‌شوند. در سالی که گذشت هم مانند سال‌های گذشته، بسیاری از شرکت‌ها و افراد آلوده‌ی بدافزار‌های مختلف شدند. بیایید باهم نگاهی به ۳ بدافزار خطرناک در سال ۲۰۱۸ بیندازیم.

در سالی که گذشت، بدافزارها تهدیدات زیادی را برای کسب‌وکارها و کاربران اینترنتی به وجود آوردند. تیم امنیتی Gigamon تحقیقاتی را پیرامون این موضوع در سال ۲۰۱۸ انجام داد و نتایج آن را به‌تازگی اعلام کرد.

خطرناک ترین بدافزارها در سال ۲۰۱۸

۳ بدافزار با نام‌های Emotet، LokiBot و TrickBot که از بدافزارهای مرسوم دنیای اینترنت هستند، در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ مسئول بیش از ۶۸ درصد از تهدیدات اینترنتی بودند.

در میان این ۳ بدافزار، Emomet از همه فراگیرتر بوده و حدود ۴۵.۹ درصد از حملات شناسایی‌شده را انجام داده است.

خطرناک ترین بدافزارها در سال 2018

LokiBot حدود ۱۱.۶ درصد از حملات اینترنتی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ را انجام داد، و درنهایت بدافزار TrickBot در بیش از ۱۰.۴ درصد از حملات شناسایی‌شده نقش داشت.

آقای جاستین وارنر رئیس تحقیقات کاربردی Gigamon گفت:

“باوجود تدابیر امنیتی بالا و آشنایی کامل با بدافزارهای Emotet، LokiBot و TrickBot این ۳ بدافزار همچنان بر روی شرکت‌های فعال در سراسر جهان تأثیر می‌گذارند و باعث آسیب‌های جدی می‌شوند. هدف ما این است که توانایی تیم‌های امنیتی را به‌منظور شناسایی و جلوگیری از فعالیت‌های مخرب، تقویت کنیم”.

۳ بدافزاری که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم در سال ۲۰۱۸ بیشترین تهدید را برای انواع کسب‌وکارها داشته‌اند. آشنایی با این ۳ بدافزار و روش کار آن‌ها باعث خواهد از بیش از نیمی از تهدیدات اینترنتی در امان باشید.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.