همین حالا Google Chrome خود را آپدیت کنید

supermod 21 اسفند 1397 ۰ دیدگاه

شرکت گوگل امروز به کاربران خود اعلام کرد خیلی فوری اقدام به به‌روزرسانی Google Chrome خود کنید. بنابراین اگر از کاربران مرورگر Google Chrome هستید، اطمینان حاصل کنید که از آخرین نسخه‌ی آن استفاده می‌کنید.

همین حالا Google Chrome خود را آپدیت کنید

روش به روز رسانی

ممکن است از طرفداران Google Chrome نباشید و از مرورگرهای دیگری مانند Mozilla Firefox استفاده کنید. اما اگر کروم را بر روی سیستم خود نصب دارید، حتماً همین امروز آن را آپدیت کنید.

بدین منظور مرورگر کروم را بازکنید، در قسمت تنظیمات وارد سربرگ Help شده و بر روی گزینه‌ی About Google Chrome کلیک کنید. سپس اطمینان حاصل کنید که از نسخه‌ی ۷۲.۰.۳۶۲۶.۱۲۱ استفاده می‌کنید. اگر از نسخه‌های پایین‌تر استفاده می‌کنید، همین امروز آن را آپدیت کنید.

آسیب پذیری

شرکت گوگل دلیل این آپدیت فوری را کشف آسیب امنیتی قدرتمند به نام zero-day در نسخه‌های قدیمی‌تر اعلام کرد.

Zero-day نوعی آسیب‌پذیری است که خیلی سریع و قبل از اینکه بتوان آن را پیدا کرد، کار خود را انجام می‌دهد. این اصطلاح از دزدی‌های قدیمی دریایی و خرابکاری در بازی‌های رایانه‌ای نشأت می‌گیرد. جایی که هکرها برای اولین بار موفق به تولید نسخه‌های کرکی شدند.

شرکت گوگل اعلام کرد:

“جزئیات این باگ امنیتی تا زمانی که اکثریت کاربران آپدیت شوند، مخفی باقی خواهد ماند.”

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده، این آسیب‌پذیری شامل یک باگ مدیریت حافظه در بخشی از کروم با نام FileReader است.

FileReader ابزاری است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد راحت‌تر منوها را مدیریت کنند (مانند زمانی که می‌خواهید یک فایل را آپلود یا در وب میل خود ضمیمه کنید).

به‌هرحال این آسیب‌پذیری به هکرها اجازه‌ می‌دهد تا بتوانند کنترل عمومی بیشتری داشته باشند. بدین ترتیب هکرها می‌توانند RCE یا همان Remote Code Execution را حذف کنند. با این روش هکرها می‌توانند بدافزار را پیاده کنند، بدون اینکه کاربر هیچ پیغام یا هشداری دریافت کند.

اگر بر روی سیستم یا تلفن همراه خود مرورگر گوگل کروم را نصب دارید، پیشنهاد می‌کنیم همین امروز آن را آپدیت کنیم.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.