شناسایی بیش از ۱۰.۵ میلیارد تهدید اینترنتی در سال ۲۰۱۸

supermod 30 مرداد 1398 ۰ دیدگاه

امنیت اینترنت را جدی بگیرید !!!

تحقیقات جدید از شناسایی بیش از ۱۰.۵ میلیارد تهدید اینترنتی در سال گذشته خبر دادند. بر اساس جدیدترین گزارش‌های SonicWall ، در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۱۰.۵۲ میلیارد حمله‌ی سایبری به ثبت رسیده است. آماری بسیار حیرت‌آور که البته همچنان در حال افزایش است. 

شناسایی بیش از 10.5 میلیارد تهدید اینترنتی در سال 2018

این تحقیقات مدعی هستند که آسیب‌پذیری در دنیای اینترنت امروزه به یکی از مهم‌ترین بحث‌های امنیتی تبدیل شده است. به حدی که نام “رشد نگرانی‌های امنیتی” را برای انواع تکنولوژی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انتخاب کرده‌اند.

تهدیدات جدید اینترنتی

گفته می‌شود که در سال جاری تابه‌حال ۷۵۰۰۰ حمله‌ و تهدید اینترنتی جدید ثبت شده است. حملاتی که هم خاص بوده و هم بسیار پیچیده هستند.

کسب‌وکارهای گوناگون در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی حملات جدید بوده و راه‌های تدافعی جدیدی را ایجاد می‌کنند. این امر باعث خواهد شد تا هکرها روش‌های نوینی برای حمله به سازمان‌ها طراحی کنند.

در آخرین آمار به ثبت رسیده در مورد تهدید اینترنتی در سال ۲۰۱۹، حدود یک‌پنجم (۱۹.۲ درصد) از حملات جدید از پورت‌های غیراستاندارد استفاده کرده‌اند که تقریباً ۸ درصد نسبت به سال پیش بیشتر بوده است.

آقای بیل کانر بنیان‌گذار و مدیر SonicWall گفت:

“مجرمان اینترنتی از تلاش‌های بی‌وقفه‌ی خود برای به دست آوردن اطلاعات ارزشمند و اموال مالی و معنوی سازمان‌ها دست بر نمی‌دارند. بنابراین ما باید با انواع سلاح‌های سایبری در برابر هکرها مقابله کنیم.

به اشتراک گذاشتن اطلاعات حیاتی با مشتریان و شرکا، یک مزیت تاکتیکی برای هکرها محسوب خواهد شد.

اکنون مهم این است که افرادی که در صف مقدم این نبرد هستند، آگاهی جهانی را ارتقا داده و مردم را با تهدیدات گوناگون آشنا کنند و به تصمیم‌گیری‌های مهم پیرامون خطرناک‌ترین تهدیدات سایبری حال حاضر در دنیا ادامه دهند.”

شناسایی بیش از 10.5 میلیارد تهدید اینترنتی در سال 2018

از حرف‌های آقای بیل کانر دو موضع بسیار مهم استنباط می‌شود: 

موضوع اول اینکه تا جای ممکن از به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی با افراد دیگر (چه مشتریان و چه شرکای تجاری) باید جلوگیری کرد.

و موضوع دوم این است که تا جای ممکن باید سطح اطلاعات و آگاهی جهانی را پیرامون ” تهدید اینترنتی “ افزایش دهیم. 

نتیجه‌گیری

تهدید اینترنتی موضوعی است که نباید از کنار آن ساده بگذریم. ۱۰.۵ میلیارد حمله‌ی سایبری فقط در یک سال آماری وحشتناک است. تمام کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ باید از جدید‌ترین فایروال‌ها و آنتی‌ویروس‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جهت افزایش امنیت خود استفاده کنند.

اگر صاحب هرگونه کسب‌وکار اینترنتی هستید، اگر روزانه با اینترنت سروکار دارید، حتماً از روش‌هایی مانند انتخاب فایروال و آنتی‌ویروس مناسب، انتخاب رمز عبور قوی برای حساب‌های کاربری خود، بستن پورت‌های غیرضروری و دیگر روش‌های مبارزه با بدافزار استفاده کنید.

شناسایی بیش از 10.5 میلیارد تهدید اینترنتی در سال 2018

مطالب مشابه:

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.