رشد بی‌سابقه بدافزارهای بانکی در سال ۲۰۱۸

supermod 03 اردیبهشت 1398 ۰ دیدگاه

لابراتوار شرکت Kaspersky مدعی شد بدافزارهای بانکی در سال ۲۰۱۸ رشد چشمگیری داشته‌اند. این شرکت عنوان که در سال ۲۰۱۸ بدافزارهای بانکی بیش از ۱۵ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیداکرده‌اند. این بدافزارها با نام bankers هم شناخته می‌شوند.

رشد بی‌سابقه بدافزارهای بانکی در سال 2018

آمار دقیق بدافزارهای بانکی در سال ۲۰۱۸

شرکت Kaspersky می‌گوید در سال ۲۰۱۸ حدود ۹۰۰ هزار bankers شناسایی شده که ۱۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۷ (یعنی ۷۶۷ هزار مورد) بوده است.

این شرکت همچنین عنوان کرد از ۸۸۹,۴۵۲ حمله‎‌ی ثبت‌شده در سال ۲۰۱۸، حدود یک‌پنجم از آن‌ها علیه شرکت‌ها و سازمان‌ها صورت گرفته است. روندی که در ۳ سال گذشته تقریباً ثابت مانده است.

بیشترین آمار حملات bankers در سال گذشته مربوط به کشور روسیه با بیش از یک‌پنجم (۲۲ درصد) بود. کشور آلمان و هند هم به ترتیب با ثبت ۲۰ و ۴ درصد از حملات، در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

اظهارات شرکت Kaspersky

آقای “دیوید ام” (David Emm) سرپرست تیم تحقیقاتی لابراتوار Kaspersky گفت:

“در سال ۲۰۱۸، افراد خیلی از تهدیدات مالی در امان نبودند. تحقیقات ما نشان می‌دهند که حملات banking رو به افزایش هستند. به‌ویژه تروجان RTM banking در حال افزایش است. رشد بی‌رویه‌ی این تروجان در سال گذشت خسارات زیادی را به‌ همراه آورد. در پی این یافته‌ها، از مردم می‌خواهیم هنگام انجام عملیات مالی آنلاین از رایانه‌های شخصی، تا حد ممکن احتیاط کنند. هیچ‌گاه قدرت مجرمان اینترنتی را نادیده نگیرند و هیچ‌گاه سیستم‌های خود را بدون نرم‌افزارهای امنیتی رها نکنند.”

 

گزارش‌های شرکت Kaspersky مدعی هستند که دو بدافزار با نام‌های Zbog و Gozi با آمار به ترتیب ۲۶ و ۲۰ درصد از حملات، بیشترین شیوع را در بین بدافزارهای banking دارند.

بدافزار SpyEye هم با ۱۵.۶ درصد در جایگاه سوم قرار دارد.

این گزارش‌ها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۸، هکرها تمرکز بیشتری بر روی تراکنش‌های مالی و به‌ویژه بر روی سازمان‌ها و شرکت‌ها داشته‌اند.

بنابراین توصیه می‌شود سازمان‌ها از جدیدترین فایروال‌ها و آنتی‌ویروس‌های امنیتی جهت افزایش ایمنی بستر اینترنت خود استفاده کنند.

رشد بی‌سابقه بدافزارهای بانکی در سال 2018

مطالب مرتبط:

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.