دامنه ویژه یا Premium Domain چیست؟

supermod 06 اسفند 1397 ۰ دیدگاه

شاید نام دامنه ویژه یا Premium Domain به گوش شما هم رسیده باشد. آیا تاکنون به‌دنبال جست‌وجوی دامنه بوده‌اید؟ تابه‌حال دامنه‌ای را پیدا کرده‌اید که قیمت فروش آن بسیار زیاد باشد؟ اگر قیمت دامنه از حد تصور شما بالاتر بود، حتماً با دامنه ویژه مواجه شده‌اید.

قیمت دامنه‌های ویژه بسیار بیشتر از دامنه‌های معمولی است. پارامترهای زیادی وجود دارند که یک دامنه را به دامنه خاص تبدیل می‌کنند. اما ابتدا بیایید با تعریف دامنه ویژه آشنا شویم.

دامنه ویژه یا Premium Domain چیست؟

دامنه ویژه یا Premium Domain چیست؟

دامنه ویژه، دامنه‌ای است که قبلاً توسط شخصی دیگر ثبت‌شده و قیمت آن بسیار بیشتر از دامنه‌های عادی است. البته این قیمت بالا برای خرید اولیه‌ی دامنه خواهد بود و قیمت تمدید دامنه مطابق با دامنه‌های عادی دیگر است.

یک دامنه زمانی خاص می‌شود که ارزش آن بالاتر از دامنه‌های دیگر شود. ارزش دامنه به عوامل زیادی مانند طول دامنه، کلمات کلیدی و قابلیت برند شدن دارد. برای اینکه یک دامنه به دامنه‌ی ویژه تبدیل شود، مالک دامنه برای تعیین قیمت دامنه از یک مرکز فروش استفاده می‌کند. مشتریان بالقوه می‌توانند با مراجعه به مراکز فروش به دنبال دامنه‌های ویژه‌ی در دسترس بگردند.

چگونه دامنه ویژه را تشخیص دهیم؟

بارزترین تفاوت دامنه‌ی ویژه با دامنه‌ی معمولی در قیمت آن است. قیمت دامنه به‌شدت به نوع پسوند آن وابسته است. قیمت دامنه‌های ویژه به طرز باورنکردنی بالاست!!!

چگونه یک دامنه ویژه خریداری کنیم؟

فرایند خرید یک دامنه خاص که مالک آن را در یکی از مراکز فروش گذاشته است، همانند خرید یک دامنه‌ی معمولی است:

 ۱. دامنه را جست‌وجو کنید.

 ۲. دامنه‌ی موردنظر را به سبد خرید خود اضافه کنید.

 ۳. وارد حساب کاربری رجیسترار خود شوید.

 ۴. اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

 ۵. دامنه را خریداری کنید.

اکنون شما مالک دامنه هستید و می‌توانید از آن استفاده کنید. البته در پشت پرده‌ی این مراحل، عوامل زیادی هستند که می‌توانند بر مدت‌زمان انتقال دامنه تأثیر بگذارند.

شاید دامنه فروشی نباشد

تابه‌حال به دنبال دامنه‌هایی بودیم که مالکین قصد فروش آن‌ها را داشته‌اند؛ اما اگر مالک قصد فروش دامنه را نداشته باشد چی؟

در این حالت ابتدا باید ببینید آیا مالک دامنه اصلاً تمایلی برای فروش آن دارد یا خیر. چنانچه با مالک تماس گرفتید و توانستید او را جهت فروش دامنه متقاعد کنید، احتمالاً مالک از شما می‌خواهد که پیشنهاد قیمتی خود را مطرح کنید.

در این حالت مالکین معمولاً دامنه را به بالاترین پیشنهاد می‌فروشند.

چگونه یک دامنه ویژه خریداری کنیم؟

چرا باید یک دامنه ویژه بخریم؟

سؤالی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که اصلاً چه لزومی در خرید دامنه ویژه است؟ پاسخ واضح است. به ۴ دلیل:

۱. بهترین دامنه‌

مهم‌ترین عامل در انتخاب دامنه، نام دامنه است. اگر خوش‌شانس باشید، نام دامنه‌ای که برای کسب‌وکار خود انتخاب کرده‌اید قبلاً ثبت نشده است. اما متأسفانه باید بگوییم که در اکثر موارد نام دامنه قبلاً ثبت شده است. دامنه‌های ویژه عموماً بهترین نام‌های دامنه را به خود اختصاص داده‌اند.

۲. افزایش اعتبار

یک نام دامنه با بهترین کلمات کلیدی می‌تواند نقش مهمی در اعتبار بخشیدن به سایت شما داشته باشد. هرچه اعتبار سایت شما بیشتر باشد، موفقیت کسب‌وکار شما هم بیشتر خواهد شد.

چرا باید یک دامنه ویژه بخریم؟

۳. جذب کاربرانی که از گوگل استفاده نمی‌کنند

اگرچه گوگل بهترین ابزار برای پیدا کردن محتوای مطلوب است، اما همچنان خیلی از کاربران مستقیماً نام وب‌سایت موردعلاقه‌ی خود را در مرورگرشان وارد می‌کنند. با استفاده از دامنه خاص می‌توانید تعداد زیادی از این کاربران را به سمت خودتان جذب کنید.

۴. یکی از هزینه‌های راه‌اندازی

هنگامی‌که می‌خواهید پروژه‌ی جدیدی را شروع کنید، با هزینه‌های اولیه‌ی بسیار زیادی روبه‌رو خواهید شد. نام دامنه فقط یکی از این هزینه‌هاست. اگر دامنه‌ی ویژه‌ای را پیدا کردید که فکر می‌کنید بهترین گزینه برای ساخت برند شماست، شک نکنید و آن را به هر قیمتی بخرید! مطمئناً در آینده از خودتان بابت این کار تشکر خواهید کرد.

شرکت فناوران شبکه سینداد هم‌اکنون با ثبت بیش از هزاران دامنه جهانی این افتخار را دارد تا دامنه‌ی شما را به‌صورت آنی نزد بهترین رجیسترارهای دنیا ثبت کند. جهت ثبت دامنه‌ی خود کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید:

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.