۲۲ نکته برای انتخاب بهترین نام دامنه در سال ۲۰۱۹

supermod 01 اسفند 1397 ۰ دیدگاه

در این مقاله به ۲۲ نکته برای انتخاب بهترین نام دامنه در سال ۲۰۱۹ اشاره خواهیم کرد. انتخاب بهترین نام دامنه برای وب‌سایت شما، موضوعی بسیار حیاتی است. اهمیت نام دامنه تا حدی است که انتخاب نادرست آن ممکن است باعث شکست کسب‌وکار شما شود.

به‌طور میانگین در هر دقیقه حدود ۲۰۰ وب‌سایت در دنیا به ثبت می‌رسد. اما آیا همه‌ی وب‌سایت‌ها موفق هستند؟ آیا تمام وب‌سایت‌های دنیا دارای نامی مناسب هستند؟ انتخاب نام دامنه‌ی مناسب از اولین اولیت‌های هر کسب‌وکاری است. پس بیایید با ۲۲ نکته‌ی بسیار مهم جهت انتخاب نام دامنه‌ی مناسب آشنا شویم.

22 نکته برای انتخاب بهترین نام دامنه در سال 2019

۱. بهتر است پسوند دامنه را com. انتخاب کنید

com. محبوب‌ترین پسوند دامنه در جهان است. com. یکی از دامنه‌های معروف سطح بالا (TLD) است. البته شما انتخاب‌های دیگری مانند net, org, co, ir و غیره دارید. پسوند com. به دو دلیل بهترین انتخاب است:

  • کاربران آشنایی بیشتری با com. دارند. برخی اوقات کاربران به‌صورت پیش‌فرض پسوند دامنه‌ی وب‌سایت موردنظرشان را com. تایپ می‌کنند. بسیاری از مردم گمان می‌کنند که وب‌سایت‌ها همگی com. هستند!!!
  • ۴۷ درصد از وب‌سایت‌های دنیا از پسوند com. استفاده می‌کنند. این آمار نشان‌دهنده‌ی محبوبیت بالای این پسوند است.


بهتر است پسوند دامنه را .com انتخاب کنید

بنابراین اگر نام دامنه‌ی شما با پسوند com. قبلاً ثبت‌شده، احتمالاً یا باید نام دامنه‌ی خود را تغییر دهید، یا با مالک دامنه‌ی فعلی مذاکره کنید تا آن را به شما بفروشد. توجه داشته باشید که این کار احتمالاً با هزینه‌های بسیار زیادی همراه خواهد بود که در بند ۱۳ به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۲. برخی اوقات انتخاب com. مناسب نیست

بله درست است؛ گفتیم بهتر است com. را انتخاب کنید. اما حالا می‌گوییم به این دلیل ممکن است com. مناسب شما نباشد:

اگر بازدیدکنندگان وب‌سایت شما همگی محلی هستند (یعنی سایت شما بین‌المللی نیست و بازدیدکنندگان شما هم‌میهنان شما هستند)، بهتر است پسوند مربوط به کشور خود (یعنی ir. برای ایران) را انتخاب کنید. 

با این کار خیال کاربران شما آسوده می‌شود که وب‌سایت شما در داخل کشور بوده و بدین‌صورت تجربه‌ی مشتریان شما هم بهتر خواهد شد. بدین ترتیب حتی اگر در آینده بخواهید کسب‌وکار خود را گسترش دهید و به بازارهای بین‌المللی وارد شوید، می‌توانید پسوند com. نام دامنه‌ی خود را به پسوند اصلی پیوند دهید یا به‌اصطلاح آن را ریدایرکت کنید.

بدین ترتیب اگر نام سایت شما با پسوند com. هم وارد شود، محتوای سایت اصلی شما نمایش داده خواهد شد.

۳. دامنه‌های سطح بالای غیر سنتی را هم در نظر بگیرید

دامنه‌های سطح بالای غیر سنتی را هم در نظر بگیرید

به‌غیراز پسوندهایی که در بالا گفتیم، از پسوندهایی مانند .shop, .club, .store, .blog هم می‌توانید استفاده کنید. این TLDها دقیقاً نوع کسب‌وکار و حوزه‌ی فعالیت شمارا نشان می‌دهند.

امروزه استفاده از این پسوندها بیش از پیش رایج شده است. کسب‌وکارهایی که به‌صورت اختصاصی در حوزه‌هایی همچون اخبار، موزیک، فروش و غیره کار می‌کنند، از این پسوندها استفاده می‌کنند. 

درنظر داشته باشید چنانچه در آینده بخواهید نوع کسب‌وکار خود را تغییر دهید، دیگر این پسوندها برای شما مناسب نخواهند بود.

۴. به TLDهای دیگر توجه داشته باشید

قدم اول انتخاب یک TLD مناسب است؛ اما قدم دوم این است که دیگر TLDها را به دامنه‌ی اصلی خود ریدایرکت کنید. مطمئناً شما نمی‌خواهید با سایت دیگری با همین نام دامنه و با پسوندی متفاوت رقابت کنید. به‌عنوان‌مثال اگر Domain.com را خریداری کرده‌اید، سعی کنید Domain.net، Domain.org، Domain.co و دیگر دامنه‌های سطح بالا را به دامنه‌ی اصلی خود ریدایرکت کنید. ممکن است رقیبان شما سایت‌هایی را طراحی کنند تا وانمود کنند آن سایت، سایت شماست. گاهی اوقات ممکن است رقبای شما TLDهای سایت شمارا خریداری کنند و بعداً به قیمت‌های گزاف به شما بفروشند!

۵. نامی انتخاب کنید که قابلیت تبدیل‌شدن به برند داشته باشد

برندینگ نقشی بسیار حیاتی در موفقیت کسب‌وکار شماست. اما چه چیزی باعث می‌شود تا نام دامنه به یک برند تبدیل شود؟ چندین عامل در تبدیل نام دامنه به برند دخیل هستند که به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نام برند معمولاً معنی خاصی ندارد. به‌عنوان‌مثال گوگل و یاهو هیچ‌کدام معنی خاصی ندارند.
  • نام برند منحصربه‌فرد است. رقیبان شما از نامی نظیر نام برند شما استفاده نمی‌کنند.
  • نام برند باید ساده باشد تا به‌راحتی بتوان آن را به خاطر سپرد. نام برند نباید دشوار و پیچیده باشد.
  • تلفظ و دیکته نام برند بر روی گوشی تلفن همراه باید ساده باشد.
  • نام برند باید قابل‌اعتماد باشد. برخی از نام‌ها ممکن است حاوی تعریف برند باشند. به‌عنوان مثال WinTheLotteryToday.com ممکن است زیاد جالب نباشد، اما Lotterio.com به‌مراتب بهتر است.
نامی انتخاب کنید که قابلیت تبدیل‌شدن به برند داشته باشد

درمجموع نام برند که اغلب از طوفان ذهنی به وجود می‌آید، باید ساده و پرمعنی باشد. هرچه نام برند کوتاه‌تر باشد بهتر است. نام برند نباید گیج‌کننده بوده و تلفظ آن باید ساده باشد.

۶. نام دامنه را کوتاه، ساده و قابل پیش‌بینی انتخاب کنید

در انتخاب نام دامنه این ۴ نکته را در نظر داشته باشید:

  • کوتاه: تا جای ممکن کمتر از ۱۵ کاراکتر که البته باید TLD همراه باشد.
  • ساده: بدون خط فاصله و علامت‌گذاری، بدون نشان تأکید و بدون هیچ حرف یا لغت پیچیده.
  • فقط حروف: تا جای ممکن از استفاده از اعداد خودداری کنید، مگر آنکه ضروری باشند.
  • قابل پیش‌بینی: تلفظ نباید عجیب و دشوار باشد. برای مثال به نام MykeBlogs.com توجه کنید. اکثر کاربران ممکن است این دامنه را با نام MikeBlogs.com تایپ کنند.

۷. تلفظ اشتباه نام دامنه خود را بخرید

این مورد به شما بستگی دارد؛ چون ممکن است با هزینه‌های زیادی همراه باشد. اما اگر این کار را انجام دهید، تلفظ اشتباه نام دامنه شما به دامنه‌ی اصلی ریدایرکت شده و محتوای سایت اصلی شما نمایش داده خواهد شد.

۸. از فرهنگ لغات استفاده کنید

22 نکته برای انتخاب بهترین نام دامنه در سال 2019

پیش‌تر گفتیم که از نامی استفاده کنید که ساده، قابلیت تبدیل‌شدن به برند، کوتاه و غیره باشد. اما حقیقت این است که پیدا کردن همچنین نامی متناسب با کسب‌وکار شما کاری بسیار دشوار است. گاهی اوقات شرایط به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که گویا هیچ نامی به‌اندازه کافی مناسب نیست. بدین منظور می‌توانید از دانشنامه‌ها و فرهنگ لغت‌ها استفاده کنید.

سعی کنید از مترادف‌ها استفاده کنید. سایت Thesaurus.com می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای پیدا کردن نام دلخواهتان باشد. این سایت مترادف‌های لغت موردنظر را به شما نمایش می‌دهد.

نکته: همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، توصیه نمی‌شود از یک لغت موجود در دانشنامه یا فرهنگ لغت استفاده کنید. اما فرهنگ لغت می‌تواند در پیدا کردن نام دلخواه به شما کمک کند. شما می‌توانید نام موردنظر در فرهنگ لغت را پیداکرده و سپس به آن حرف یا حروفی را اضافه کنید تا نام دامنه‌ی شما خاص شود.

۹. از Domain Name Generators استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند در پیدا کردن نام دامنه به شما کمک کند، استفاده از تولیدکنندگان نام دامنه یا Domain Name Generators است. به‌کارگیری این ابزار بسیار ساده است. برای استفاده از این ابزار شما فقط به یک کلمه کلیدی نیاز خواهید داشت. با واردکردن این کلمه، به شما بیش از چند صد دامنه پیشنهاد داده می‌شود. تمامی این‌ها پیشنهاد‌های دامنه‌های صحیح و در دسترسی هستند که شما می‌توانید در لحظه آن‌ها را ثبت کنید.

برخی از ابزار تولید نام دامنه عبارت‌اند از:

leandomainsearch.com

www.shopify.com/tools/business-name-generator

www.nameboy.com

۱۰. نامی انتخاب کنید که بتوانید مالک قانونی آن باشید

تجاوز به علامت تجاری می‌تواند عواقب بسیار بدی به همراه داشته باشد. اگرچه برخی اوقات این اتفاق در دنیای وب رخ می‌دهد!

بنابراین زمانی که نام دلخواه خود را پیدا کردید، آن را در گوگل جست‌وجو کرده و نتایج صفحات نخست را بررسی کنید. به دنبال کسب‌وکارهایی بگردید که قبلاً از این نام استفاده کرده‌اند و در یک بازار یا موقعیت مشابه عمل می‌کنند. اگر چنین چیزی پیدا کردید، باید نام دامنه‌ی خود را تغییر دهید.

10. نامی انتخاب کنید که بتوانید مالک قانونی آن باشید

۱۱. اگر نام دامنه قبلاً ثبت‌شده بود، ناراحت نشوید

اگر نامی که انتخاب کرده‌اید قبلاً به ثبت رسیده بود، خودتان را اذیت نکنید. دنیا به آخر نرسیده و هنوز می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

11. اگر نام دامنه قبلاً ثبت‌شده بود، ناراحت نشوید

اگر از نام دامنه استفاده نمی‌شود، احتمالاً مالک فقط آن را خریده تا بعداً آن را بفروشد. بدین منظور می‌توانید از Who.is استفاده کنید تا اطلاعات تماس مالک آن را پیدا کنید. با مالک دامنه تماس بگیرید و بر سر فروش دامنه مذاکره کنید.

اگر وب‌سایتی با نام دامنه وجود داشت، بازهم با مالک آن تماس بگیرید. احتمال فروش دامنه در این حالت کمتر است، اما باید شانس خود را امتحان کنید.

اگر دامنه خالی بود و هیچ اطلاعات تماسی وجود نداشت، از مراکز فروش معروف مانند GoDaddy’s marketplace، Sedo، SnapNames یا Flippa استفاده کنید.

فرایند خرید یک دامنه‌ی موجود با خرید دامنه‌ی جدید کاملاً متفاوت بوده و باید خیلی دقت کنید (در بند ۱۳ اشاره خواهیم کرد).

البته ثبت این نوع دامنه نیازمند پیمودن مراحلی است که با مراجعه به مقاله‌ی ثبت دامنه‌ای که قبلاً به ثبت رسیده است، می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید. 

۱۲. اگر نتوانستید به دامنه دسترسی پیدا کنید، بازهم ناراحت نشوید

اگر نتوانستید با مالک دامنه ارتباط برقرار کنید، یا مبلغ خرید آن بیش از توان مالی شما بود، بازهم خودتان را اذیت نکنید.

اول‌ازهمه، مهم‌تر از نام دامنه، ایده‌ای است که در پشت وب‌سایت یا کسب‌وکار شما قرار دارد. مطمئناً اگر ایده‌ی شما خلاقانه باشد، نبود آن نام دامنه باعث ایجاد لطمه به کسب‌وکار شما نخواهد شد.

دوم، نام‌های دامنه می‌توانند بعداً تغییر کنند. حتی اگر امروز نام دامنه‌ی دلخواه خود را ندارید، بعداً می‌توانید آن را داشته باشید و به سایت خود ریدایرکت کنید.

۱۳. هنگام خرید نام دامنه‌ی ثبت‌شده، خیلی مراقب باشید.

همان‌گونه که پیش‌تر گفتیم، فرایند خرید یک دامنه‌ی موجود با خرید دامنه‌ی جدید کاملاً متفاوت بوده و باید خیلی دقت کنید. چون دامنه جدید نیست، حتماً دارای تاریخچه بوده و شما هیچ‌گاه نمی‌توانید کاملاً مطمئن باشید که تاریخچه‌ی آن دقیقاً چیست. دو حالت ممکن است اتفاق بیفتد:

  • اتفاق خوب این است که تاریخچه‌ی دامنه می‌تواند رتبه‌ی گوگل شما را افزایش دهد؛ چون از ابتدا شروع نمی‌کنید. گوگل از قبل این دامنه را می‌شناسد.
  • اتفاق بد این است که اگر از این دامنه برای کارهای غیرقانونی مانند تصاویر نامناسب، قمار، اسپم و غیره استفاده‌شده باشد، ممکن است توسط گوگل تحریم شده باشد.

خرید دامنه از یک مرکز فروش مانند Flippa تاحدی خیال شما را از این بابت راحت می‌کند. چون در این حالت اعتبار دامنه‌ها به تائید رسیده است. هرچند، یک سری بررسی‌ها را خودتان باید انجام دهید.

ابتدا وارد گوگل شده و نام دامنه‌ی موردنظر را جست‌‎‌وجو کنید. اگر صفحه‌ای در گوگل ایندکس شده باشد، به شما نشان داده خواهد شد. اگر چیزی پیدا کرید، نشانه‌ی خوبی است. بدین معنی که گوگل آن را بلاک یا تحریم نکرده است. اما اگر هم چیزی پیدا نکردید، بدین معنی نیست که نخواهید دامنه را بخرید.

  • اگر دامنه خالی باشد و به‌عبارت‌دیگر اگر سایتی نباشد، یعنی چیزی وجود ندارد که گوگل بخواهد آن را نمایش دهد و این چیز بدی نیست.
  • اما اگر دامنه نمایش داده نشد، آن را از طریق site:YOURDOMAIN.com جست‌وجو کنید. اگر بازهم چیزی پیدا نشد، یعنی اینکه دامنه شامل تحریم گوگل قرارگرفته است.

بدین منظور می‌توانید از ابزارهایی مانند bannedcheck.com و ismywebsitepenalized.com استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که این‌ها همگی ابزارهای کمکی هستند نه یک مدرک.

۱۴. تاریخچه‌ی دامنه را توسط Wayback Machine بررسی کنید.

با این ابزار می‌توانید تاریخچه‌ی دامنه را بررسی کنید. حتی اگر فکر می‌کنید دامنه‌ی شما جدید است، بازهم می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. گاهی اوقات دامنه توسط شخصی درگذشته ثبت‌شده و بعداً توسط مالک آن رهاشده است. بد نیست نگاهی به گذشته‌ی آن بیندازید. روش‌های زیادی برای بررسی تاریخچه دامنه وجود دارند. یکی از معروف‌ترین روش‌ها استفاده از wayback Machine است.

14. تاریخچه‌ی دامنه را توسط Wayback Machine بررسی کنید.

ابزاری بسیار ساده که به شما نشان می‌دهد درگذشته چگونه از این وب‌سایت استفاده‌شده است. توجه داشته باشید که این ابزار ممکن است همه‌ی وب‌سایت‌ها را نشان ندهد. اما معمولاً اکثر وب‌سایت‌هایی که درگذشته هر ترافیک قابل‌توجهی داشته‌اند، نمایش داده خواهند شد.

به‌عنوان مثال به تصویر زیر توجه کنید. قبل از سال ۲۰۱۳ چیزی برای نمایش نیست. بدین معنی که قبل از سال ۲۰۱۳ این دامنه وجود نداشته است:

14. تاریخچه‌ی دامنه را توسط Wayback Machine بررسی کنید.

 اگر بر روی هر یک از رکوردها کلیک کنید، تصویری از سایت در آن زمان را خواهید دید. خیلی جالب است!!!

14. تاریخچه‌ی دامنه را توسط Wayback Machine بررسی کنید.

اگر می‌خواهید دامنه‌ای که قبلاً به ثبت رسیده را خریداری کنید، خوب است که با wayback machine تاریخچه‌ی آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید نقطه‌ی مبهمی درگذشته‌ی آن وجود ندارد.

۱۵. تاریخچه دامنه را با Who.is بررسی کنید

قدم بعدی، بررسی تاریخچه‌ی دامنه با Who.is است. این کار به ۲ دلیل مؤثر خواهد بود:

اول، می‌توانید اطلاعات فعلی دامنه را مشاهده کنید. اطلاعاتی مانند مالک دامنه، رجیسترار دامنه و غیره.

دوم، Who.is به شما تاریخچه‌ی دامنه را گزارش می‌دهد. توجه داشته باشید که این گزینه رایگان نیست و حدود ۱۰ دلار هزینه در بر خواهد داشت (البته در مقابل اطلاعاتی که دریافت می‌کنید، این هزینه بسیار ناچیز است).

در این گزارش خواهید دید که این دامنه اولین بار چه موقع ثبت‌شده است و چند مرتبه به فروش رسیده است.

۱۶. شبکه‌های اجتماعی خود را ثبت کنید

16. شبکه‌های اجتماعی خود را ثبت کنید

چه بخواهید و چه نخواهید، امروزه شبکه‌های اجتماعی کلید موفقیت شما هستند. روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

بدین معنی که مردم بیشتر از شبکه‌های اجتماعی شما بازدید می‌کنند تا از وب‌سایت شما!!! و این‌یک حقیقت است.

این فقط یک دلیل برای ایجاد شبکه‌های اجتماعی متصل به وب‌سایت شماست. بنابراین در اولین فرصت شبکه‌های اجتماعی سایت خود را راه‌اندازی کنید.

۱۷. یک رجیسترار معتبر انتخاب کنید

رجیسترار شرکتی است که دامنه‌ی شما را ثبت کرده و سپس به شما دسترسی کامل به دامنه را می‌دهد. بسیار مهم است که رجیسترار شما قابل‌اطمینان و معتبر باشد. مطمئناً نمی‌خواهید بعدها پس از آن‌که برند خود را ایجاد کردید، برای دامنه‌ی شما اتفاقی بیفتد.

شما می‌توانید دامنه‌ی دلخواه خود را با اطمینان خاطر در شرکت فناوران شبکه سینداد ثبت کرده و از سرویس‌های دیگر آن استفاده کنید. به‌منظور ثبت دامنه کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید:

۱۸. بهترین قیمت را پیدا کنید

درحالی‌که رجیسترارها همگی یک خدمت را ارائه می‌دهند، اما قیمت‌های آن‌ها با همدیگر متفاوت است. توجه داشته باشید که همیشه انتخاب ارزان‌ترین قیمت، بهترین انتخاب نیست. قیمتی مناسب است که با کیفیت بالا همراه باشد.

کلیه‌ی سرویس‌های سینداد بر روی رک‌های اختصاصی شرکت در ایران و آمریکا قرارگرفته‌اند که باعث بالا رفتن سطح کیفیت و کارایی می‌شود. سرورهای سینداد بیش از ۹۹٫۹ درصد آپ‌تایم دارند و این موجب رضایتمندی کاربران شده و زمینه رشد تجاری شما را فراهم می‌آورد.

18. بهترین قیمت را پیدا کنید

۱۹. دامنه‌ی خود را قفل کنید

شاید باور نکنید اما سرقت دامنه این روزها موضوعی بسیار مهم بوده که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. ممکن است عجیب باشد اما سرقت دامنه بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید، اتفاق می‌افتد. هکرها به نحوی رمز عبور شما را پیدا می‌کنند و دامنه‌ی شما را به سرقت می‌برند.

19. دامنه‌ی خود را قفل کنید

اگر هکر بتواند وارد حساب کاربری شما شود، تقریباً هر کاری که بخواهد می‌تواند با دامنه‌ی شما انجام دهد. بنابراین سعی کنید دامنه‌ی خود را در اولین فرصت قفل کنید.

توجه داشته باشید که اگر دامنه‌ی خود را قفل کردید، اطلاعات ثبت و تنظیمات DNS شما تا زمانی که قفل دامنه را باز نکرده‌اید، نمی‌توانند تغییر کنند.

خوشبختانه قفل‌کردن دامنه بسیار ساده است. کافی است تا وارد پنل رجیسترار خود شده و به قسمت تنظیمات خاص یا ویژه بروید.

 

 

۲۰. خودتان دامنه را ثبت کنید

سعی کنید خودتان دامنه را ثبت کنید و این کار را به شخص دیگری واگذار نکنید؛ چون ممکن است در آینده با مشکل مواجه شوید. اگر شخص دیگری دامنه‌ی شما ثبت کند، در حقیقت مالکیت دامنه و سایت خود را به او داده‌اید.

در آینده اگر بخواهید به هر دلیلی سرویس خود را انتقال دهید، ممکن است شخص سوم برای شما ایجاد مزاحمت کند. حتی اگر این‌گونه نباشد، ممکن است فرایند انتقال مدت‌زمان بیشتری طول بکشد.

۲۱. حفاظت از ID دامنه را فعال کنید

حفاظت از ID دامنه یا domain ID protection اطلاعات تماس شخصی شما را مخفی می‌کند. بدین ترتیب کسی نمی‌تواند از دامنه‌ی شما Who.is بگیرد. به‌صورت پیش‌فرض و تحت قوانین ICANN (سازمان جهانی قوانین دامنه)، تمام دامنه‌ها باید دارای اطلاعات تماس قابل‌مشاهده باشند. این اطلاعات عبارت‌اند از: نام، آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل.

21. حفاظت از ID دامنه را فعال کنید

البته این قانون زیاد هم جالب نیست. چون هرکسی می‌تواند اطلاعات شما را ببیند. راه‌حل این موضوع استفاده از حفاظت ID دامنه است که اکثر رجیسترارها این خدمت را ارائه می‌دهند. بدین ترتیب Who.is به‌جای اطلاعات شخصی مالک دامنه، اطلاعات رجیسترار آن را نمایش می‌دهد.

۲۲. تمدید خودکار دامنه را فعال کنید

عموماً هنگامی‌که نام دامنه‌ی جدید خود را ثبت می‌کنید، می‌توانید دوره‌ی زمانی تمدید آن را انتخاب کنید. این همان مدت‌زمانی است که رجیسترار دامنه‌ی شما را فعال نگه می‌دارد. معمولاً افراد دامنه‌های خود را برای مدت‌زمان ۱۲ یا ۲۴ ماه ثبت می‌کنند.

پس از اتمام دوره‌ی اولیه، دامنه‌ی شما باید تمدید شود. در غیر این صورت، دامنه غیرفعال می‌شود. غیرفعال شدن دامنه بدین معنی است که برای دیگران فعال‌شده و هر فرد دیگری می‌تواند آن را ثبت کند. دامنه‌هایی که قبلاً ثبت‌شده‌اند ارزش بالایی دارند؛ پس قبل از منقضی شدن دامنه، اقدام به تمدید آن کنید.

بهتر است که تمدید خودکار دامنه را فعال کنید تا قبل از به‌ پایان رسیدن دوره، دامنه‌ی شما مجدداً تمدید شود.

22. تمدید خودکار دامنه را فعال کنید

نتیجه‌گیری

در این مقاله به ۲۲ نکته برای انتخاب بهترین نام دامنه در سال ۲۰۱۹ اشاره کردیم. نکاتی بسیار حساس و البته مهم که حتماً هنگام انتخاب نام دامنه باید آن‌ها را درنظر بگیرید. البته قصد ما از بیان این نکات ترساندن شما نیست. بلکه بامطالعه‌ی آن‌ها می‌توانید با خیال راحت دامنه‌ی خود را ثبت کنید.

کافی است این موارد را مطالعه کرده و به هنگام ثبت دامنه‌ی دلخواه خود آن‌ها را رعایت کنید.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.