مراحل اتصال دامنه به هاست

supermod 25 تیر 1397 ۰ دیدگاه

پیرو سوالات شما عزیزان درباره‌ی اتصال دامنه به هاست، در این مقاله قصد داریم تا مراحل اتصال دامنه به هاست را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

دامنه چیست؟

نام دامنه همان نام وب‌سایت شماست. نام دامنه آدرسی است که کاربران اینترنت می‌توانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند. نام دامنه برای یافتن و تشخیص کامپیوترها در اینترنت استفاده می‌شود. کامپیوترها از آدرس‌های IP استفاده می‌کنند که مجموعه‌ای از اعداد هستند. با این حال، برای انسان‌ها دشوار است که رشته‌ی اعداد را به‌خاطر بسپارند. به همین دلیل، نام دامنه به جای استفاده از آدرس‌های IP، برای شناسایی موجودیت‌های روی اینترنت استفاده می‌شود.

مراحل اتصال دامنه به هاست

فرض کنید که شما بسته‌ی هاست (میزبانی وب) را دارید و نام دامنه را نیز خریداری کرده‌اید. حال باید آن دو را کنار هم قرار دهید تا بتوانید یک وب‌سایت را به‌نمایش بگذارید.

اشاره به دامنه در وب‌سایت:

قبل از ادامه به این مقاله‌ی آموزشی، ابتدا باید دو کار انجام دهید:

    • ثبت نام دامنه: چنان‌چه شما دامنه نداشته باشید، نمی‌توانید به نام دامنه در وب‌سایت اشاره کنید. اگر هنوز دامنه را تهیه نکرده‌اید، می‌توانید آن را از سینداد خریداری کنید.
  • سفارش یک اکانت میزبانی وب: میزبانی (هاست) وب شما جایی است که فایل‌های وب‌سایت شما در آن نگهداری می‌شوند و شما به میزبانی برای ارائه تنظیمات DNS  (یا NS) نیاز دارید تا دامنه‌ی میزبانی خود را مشخص کنید. هاست خود را می‌توانید از سینداد خریداری کنید.

نحوه‌ی اتصال دامنه به هاست:

مرحله اول:

    • تنظیمات DNS یا (Domain Name Server) هاست وب‌سایت خود را پیدا کنید.
    • معمولا به این شکل است: example.com و ns2.example.com.
  • این تنظیمات را پس از ثبت نام برای هاست، به‌وسیله‌ی ایمیل دریافت می‌کنید.

مرحله دوم:

    • NSها (Name Server) را به دامنه‌ی خود با رجیسترارتان اضافه کنید.
    • وارد اکانت رجیسترارتان شده و قسمتی را برای NS های سفارشی (custom) پیدا کنید.
  • اکثر رجیسترارها این قسمت را تنظیمات DNS یا نصب DNS می‌نامند.

مرحله سوم:

    • بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت صبر کنید تا تغییرات اعمال شوند.
    • هنگامی‌که NS آپدیت شد، ممکن است ترتیب اثر کمی طول بکشد.
  • گاهی اوقات ممکن است آپدیت NS تا ۴ ساعت یا کمتر طول بکشد.

در این‌جا هر مرحله به شما کمک می‌کند تا یک NS به وب‌سایت خود معرفی کنید:

  1. تنظیمات DNS را پیدا کنید:

معمولاً هنگامی که به یک میزبانی وب متصل می‌شوید، یک ایمیل دریافت می‌کنید که جزئیات ورود مانند نام کاربری و رمز عبور را به شما می‌دهد. در این ایمیل، همچنین باید DNS مورد استفاده برای شما فرستاده شده باشد. چنانچه این اطلاعات به‌دست شما نرسیده باشد، باید به این شیوه عمل کنید:

  • از میزبان وب خود سوال کنید. یک ایمیل ساده یا یک تیکت به میزبان وب خود (سینداد) بزنید. کارشناسان فنی معمولاً تا ۱ ساعت به شما پاسخ می‌دهند.
  • وارد پنل ادمین خود شوید. اکثر شرکت‌های خدمات میزبانی وب، از پنل ادمینی به‌نام cPanel استفاده می‌کنند. NSها گاهی اوقات در نوار کناری این پنل نمایش داده می‌شوند.

به‌هرحال آدرس‎‌های DNS را پیدا کنید. هنگامی‌که آن‌ها را داشته باشید، می‌توانید به مرحله‌ی بعدی بروید.

     ۲. NS هایتان را با رجیسترارتان ذخیره کنید:

مرحله‌ی بعدی پس از این‌که NS خود را ایجاد کردید، این است که به پنل رجیسترارتان وارد شده و دامنه‌ای را که می‌خواهید داشته باشید را پیدا کنید و آدرس‌های نام سرور را در تنظیمات DNS کپی کنید. این تغییرات برای هر هاست عوض می‌شود اما اکثر آن‌ها به نام DNS یا NS شناخته می‌شوند. چنان‌چه نمی‌دانید که کجا باید تنظیمات DNS را ذخیره کنید، باید به واحد پشتیبانی رجیسترارتان تیکت بزنید و از آن‌ها درخواست کمک کنید. اگر تیکت شما شامل آپدیت نام دامنه و NS باشد، اکثر رجیسترارها به شما کمک خواهند کرد.

زمانی که آپدیت انجام شد، اشخاصی که از نام دامنه‌ی شما بازدید می‌کنند، می‌توانند صفحه‌ی مقصد (Landing page) یا فولدر اکانت میزبانی وب شما را ببینند. هنگامی که این کار انجام شد، شما موفق شده‌اید نام دامنه خود را به وب سایتتان نشان دهید.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.