سرور مجازی گیم

رامونا امیری 29 مرداد 1399 ۰ دیدگاه

سرور مجازی سروری است که می‌توان تعدادی از آ‌ن را بر روی هر سرور اختصاصی ایجاد کرد. این سرور‌های مجازی هرکدام یک سیستم عامل و فضایی مستقل از سایر سرورهای مجازی دارند. سرور مجازی معمولاً برای مواردی استفاده می‌شود که نیاز کاربر از هاست اشتراکی فراتر باشد اما هنوز به سرور اختصاصی نرسیده باشد، ضمن این که هزینه‌های سرور مجازی از سرور اختصاصی کمتر است. ممکن است از سرور مجازی برای نصب یا تست نرم افزارهای آنلاین استفاده کرد، به‌عنوان مثال‌، همین بازی‌های آنلاین، که در اینصورت از سرور مجازی به عنوان سرور مجازی گیم استفاده می‌شود.

با این که در سرور‌های مجازی منابع ذخیره سازی شما با دیگر کاربران مشترک است و میزان ظرفیت رم و تعداد cpu های موجود در سرور مجازی گیم به‌دلیل استفاده‌ی اشتراکی، خیلی کمتر از گیم سرور‌های اختصاصی هستند، با این حال می‌توانید با راه اندازی یک سرور مجازی گیم به‌راحتی وارد دنیای بازی آنلاین شوید.

سرور مجازی گیم

بیشتر سرورهای مجازی دارای یک آدرس IP ثابت هستند که یک نیاز اصلی برای یک سرور بازی چند نفره است. از طرفی هزینه‌های سرور مجازی گیم نسبت به گیم سرور اختصاصی مناسب‌تر است. با این حال ممکن است که از دید یک کاربر، عملکرد گیم سرور اختصاصی و سرور مجازی گیم باهم تفاوتی نداشته باشد. انتخاب سیستم عامل برای سرورهایی که قرار است شرکت هاستینگ آنها را مدیریت کند، بر عهده شماست، و این خود شما هستید که بازی‌ها را برای اجرا بر روی سرور نصب خواهید کرد. در نتیجه حیطه انتخاب‌های شما بسیار گسترده است و می‌توانید تصمیم بگیرید که بیشتر بازی‌ها را از کامپیوتر خود حذف کرده و تنها یک نسخه از بازی‌هایی که در حال حاضر بر روی سرور بازی نصب شده اند، را نگه دارید.

آنچه برای اجرای یک سرور مجازی گیم نیاز دارید؟

اگرچه جنبه‌های فنی سرور مانند خدمات تعمیر و نگهداری آن، توسط شرکت میزبان انجام می‌شود، اما مواردی از قبیل نیازمندی‌های یک سیستم جهت اجرای بازی، باید قبل از نصب بر روی سرور بررسی شود زیرا با انتخاب سرور با مشخصات پایین‌تر از حد توصیه شده، شاهد افت عملکرد سرور و تاثیر محسوس آن در بازی خواهید بود. علاوه بر این، ویژگی‌هایی از قبیل تنظیم و کنترل کردن نصب نیز می‌تواند در تنظیمات حساب کاربران قرار گیرد. پلتفرم‌هایی از قبیل cPanel و Plesk در این حالت برای سرور مجازی گیم شما مفید بوده و به شما این امکان را می‌دهد حساب کاربران موجود در VPS را تنظیم کنید و تنظیمات مربوط به مجوزهای سایر کاربران را مدیریت کنید.

سرور مجازی گیم

افزایش بار

در مورد بازی‌هایی که دارای تعداد بالایی فالوور هستند، ممکن است یک انجمن صنفی بزرگ بازی کنندگان ایجاد شود و شما را ملزم به به‌روزرسانی فضای storage جهت مدیریت تعداد زیاد بازیکنان کند. شرکت فناوران شبکه سینداد با ارائه سرور مجازی ارزان و با قابلیت اطمینان بالا جهت اجرای بازی‌، بدون اینکه کمترین اختلالی در کیفیت اجرای بازی ایجاد شود، می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. سرور مجازی گیم این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به‌راحتی و با خرید فضای بیشتر، مقیاس سرور خود را متناسب با منابع در حال افزایش، در هر زمان ارتقاء دهید.

آنچه برای اجرای یک سرور مجازی گیم نیاز دارید؟

تجربه بازی شما فقط در نحوه بازی شما و توانایی شما در رقابت با افرادی که قصد بازی با آنها را دارید خلاصه نمی‌شود، بلکه نحوه عملکرد سرور مجازی گیم شما نیز معیار مهمی به شمار می‌رود. اگر سرور بازی شما متناسب با پتانسیل‌های شما نیست، وقت آن است که سرور خود را به سرورهای بازی قدرتمند و در عین حال ارزان قیمت‌تر ارتقاء دهید.

مزایای سرور مجازی گیم

ویژگی Anti-DDOS سرور مجازی گیم

مزایای سرور مجازی گیم

راه‌ حل Anti-DDoS‌، که در همه سرورهای گیم گنجانده شده است، از جمله کارآمدترین و قدرتمندترین راه حل‌های موجود در بازار است و هدف آن جلوگیری از downtime و از دسترس خارج شدن در حین سرویس دهی به شما است.

این سرویس برخلاف راه حل‌های استاندارد، با ترافیک UDP (مورد استفاده برای بازی‌های ویدئویی و محتوای صوتی و تصویری) هم برای ترافیک ورودی و هم ترافیک خروجی سازگار است. همچنین برای بالابردن امنیت، می‌توان از پروفایل‌های مخصوص بازی نیز استفاده کرد. در صورت بروز حملات DDoS، بازیکنان و کاربران متوجه هیچ اتفاقی نخواهند شد.

موقعیت جغرافیایی سرور مجازی گیم

سرور مجازی بازی بهتر است که دارای حداکثر پهنای باند  ۱Gbit/s باشد، تا بتواند بدون ایجاد خطر دسترسی به سرویس، ترافیک را مدیریت کند. با توجه به دیتاسنترهای داخل یا خارج کشور، شما می‌توانید سرویس خود را نزدیک به موقعیت مخاطبان یا بازی کنندگان خود انتخاب کنید، تا سرعت خوبی را حین بازی تجربه کنند.

امکانات سرور مجازی گیم

قدرت سرور مجازی گیم

گیم سرور‌ها مانند هم نیستند، هم در نوع ساخت و هم در نگهداری و موارد دیگر. برای اینکه شما بتوانید در راه اندازی یک گیم سرور بازی موفق باشید باید قبل از آن، هم از نوع بازی مورد نظر و هم از نوع گیم سرور از لحاظ ساخت و نوع سخت افزار، اطلاعات کامل به دست بیاورید و سپس اقدام به راه اندازی یا خرید گیم سرور کنید. به‌هنگام خرید سرور مجازی گیم اطمینان حاصل کنید که شرکت هاستینگ امکان ارائه منابع کاملاً اختصاصی با قابلیت ارتقاء در هر زمان را برای گیم سرور شما داشته باشد. گیم سرور مجازی شما دارای هارد نوع SSD باشد. سخت افزار‌های سرور باید قدرتمند و قابل ارتقاء باشند طوری که امکان نصب انواع سیستم عامل‌ها در آن مهیا باشد. حتماً توجه داشته باشید که گیم سرورها در قدرتمندترین دیتاسنترها قرار گرفته باشد.

امکانات سرور مجازی گیم

برای گیم سرور حداقل امکاناتی را باید در نظر بگیرید تا عملکرد خوبی را حین بازی مشاهده کنید. ما به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

خرید سرور مجازی گیم

پشتیبانی از پروتکل های IPv4 و IPv6

هر سرور با یک آدرس عمومی IPv4 و IPv6 ارائه می‌شود. شما می‌توانید آدرس‌های IPv4 اضافی را برای سرور خود خریداری کنید (حداکثر ۲۵۶ آدرس به ازای هر دستگاه).

توافق نامه SLA – ۹۹.۹۰٪

بهتر است که تمامی سرورها دارای % SLA 99.90 باشند تا بهترین دسترسی را برای برنامه‌های تجاری شما تضمین کنند.

محافظت در برابر حملات DDoS

برای تضمین حداکثر امنیت برای زیرساخت‌های شما، بهتر است که یک سیستم ضد DDoS در تمام سرورها گنجانده شود. این امر تضمین کننده‌ی تداوم سرویس شما در صورت بروز حملات است.

۵۰۰ گیگا بایت فضای storage پشتیبان

بهتر است که برای هر گیم سرور ۵۰۰ گیگا بایت فضای ذخیره سازی اختصاصی جهت backup ارائه داده شود. این فضا به طور کامل مستقل از سرور بوده و اجازه می‌دهد شما برای ذخیره داده‌ها و فایل‌های تنظیمات خود از آن استفاده کنید. ظرفیت این فضای ذخیره در صورت نیاز قابل افزایش است.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.