ابزار Site Publisher در سی پنل چیست و چه کاربردی دارد؟

رامونا امیری 15 آبان 1399 ۰ دیدگاه

Site Publisher در سی پنل ابزاری است که publish وب سایت یک صفحه‌ای ساده را تسهیل می‌کند و می‌توان از آن برای ایجاد یک صفحه موقت با پیام “در دست آماده سازی” تا زمان آماده شدن نسخه پیشرفته‌تر سایت استفاده کرد. اگر به تازگی دامنه خود را خریداری کرده اید و حساب میزبانی وب خود را راه اندازی کرده اید، استفاده از Site Publisher در سی پنل روشی مناسب برای شروع کار است. در این مقاله، مراحل publish یک سایت را ارائه می‌دهیم تا به‌راحتی قادر به کار کردن با آن باشید.

ابزار Site Publisher در سی پنل چیست و چه کاربردی دارد؟

آموزش کار با Site Publisher در سی پنل

ابتدا وارد cPanel شوید.

در بخش دامنه‌ها یا “Domains” بر روی لینک یا علامت “site publisher” کلیک کنید.

آموزش کار با Site Publisher در سی پنل

اولین قدم انتخاب دامنه است. اگر فقط یک دامنه در اکانت خود داشته باشید، همان دامنه به‌صورت پیش فرض انتخاب می‌شود. اگر از قبل فایل‌هایی در اکانت مربوط به آن دامنه وجود داشته باشد، با پیام “This domain’s directory contains other files” مواجه خواهید شد. Site Publisher در سی پنل فایل‌ها با اسم مشابه که از قبل موجود بوده را overwrite می‌کند. Site publisher همچنین از فایل‌هایی که overwrite می‌شود، نسخه پشتیبان نیز تهیه می‌کند که در ادامه به شما نشان خواهیم داد، کجا می‌توانید آنها را پیدا کنید.

ویرایش یک صفحه Site Publisher در سی پنل

با انتخاب دامنه مورد نظر در این مرحله، یک صفحه جدید باز می‌شود که مجموعه‌ای از قالب‌ها یا اصطلاحاً تمپلت‌ها را نمایش می‌دهد. برای انتخاب قالب دلخواه خود بر روی آن کلیک کنید. اگر دامنه از قبل Site Publisher داشته باشد، قالب فعلی آن به‌طور خودکار انتخاب می‌شود.

حذف فایل های Site Publisher در سی پنل

در ادامه پنل customization باز می‌شود. فیلد‌های مورد نظر را با اطلاعاتی که تمایل دارید به صفحه اضافه شود، تکمیل کنید. هر فیلدی که خالی بگذارید در صفحه قابل مشاهده نخواهد بود.

Site Publisher در سی پنل

سپس برای انتشار سایت بر روی دکمه “Publish” کلیک کنید.

اگر از قبل فایل‌هایی در دایرکتوری سایت وجود داشته باشند، در بالای دکمه “Publish” یک پیام هشدار مشاهده خواهید کرد. البته به‌خاطر داشته باشید که site publisher در سی پنل از هر فایلی که overwrite می‌شود یک نسخه پشتیبان نیز تهیه می‌کند، بنابراین هیچ فایلی کاملاً حذف نمی‌شود.

Site Publisher در سی پنل

اکنون صفحه ایجاد شده باید در دامنه شما قابل مشاهده باشد. اگر در حال ساخت یک صفحه برای دامنه‌ای که تازه ثبت شده است هستید، ممکن است مجبور باشید چند ساعتی برای ایجاد DNS منتظر بمانید.

Site Publisher در سی پنل

ویرایش یک صفحه در Site Publisher

وارد cPanel شوید.

در بخش “Domains”، روی لینک یا آیکون “Site Publisher” کلیک کنید.

در بخش “Select a Domain” دامنه مورد نظر خود را که از Site Publisher استفاده می‌کند، انتخاب کنید.

Site Publisher در سی پنل

قالب هایلایت شده‌ای که قبلاً از آن استفاده کرده‌ اید، را انتخاب کنید.

Site Publisher در سی پنل

اطلاعات جدید را ویرایش یا اضافه کنید و سپس برای انتشار تغییرات بر روی دکمه “Publish” کلیک کنید.

Site Publisher در سی پنل

حذف فایل های Site Publisher در سی پنل

وقتی آماده publish سایت بزرگ‌تری هستید یا می‌خواهید صفحه ایجاد شده توسط site publisher را حذف کنید، می‌بایست مراحل زیر را انجام دهید:

وارد cPanel شوید.

در بخش “Domains” روی لینک یا آیکون “Site Publisher” کلیک کنید.

در بخش “Select a Domain” بر روی لینک یا آیکون مسیر “Website Directory” مربوط به صفحه‌ای که با Site Publisher ایجاد شده، کلیک کنید.

Site Publisher در سی پنل

ابتدا directory‌های زیر را حذف کنید:

  • assets
  • COPYRIGHT
  • images

سپس فایل‌های زیر را حذف کنید:

  • html
  • txt
  • xml
Site Publisher در سی پنل

برای حذف دایرکتوری‌ها و فایل‌ها، ابتدا تمامی آنها را انتخاب کنید. سپس بر روی آنها کلیک راست کرده و روی گزینه “Delete” کلیک کنید. کاربران Mac نیز می‌توانند با استفاده از کلید‌های CMD+Click به این منو دسترسی پیدا کنند.

Site Publisher در سی پنل

احتمالاً متوجه شده اید که Site Publisher در سی پنل حتی پس از حذف فایل‌های یک دامنه نیز آن را به‌صورت صفحه در حال استفاده از Site Publisher نشان می‌دهد.

Site Publisher در سی پنل

البته این وضعیت هیچ گونه تاثیری بر سایت ندارد، اما اگر می‌خواهید به‌طور کلی این وضعیت را تغییر دهید باید یک فایل دیگر را نیز حذف کنید.

ابتدا به File Manager در سی پنل بروید.

سپس مسیر /site_publisher/configurations را باز کنید و فایل .json را حذف کنید.

Site Publisher در سی پنل

بک آپ فایل های Site Publisher در سی پنل کجا است؟

همانطور که در آخرین تصویر مشاهده می‌شود، پوشه /backups درست در بالای پوشه /configurations قرار دارد. برای دانلود نسخه‌های پشتیبان، پوشه /backups را باز کنید و با کلیک راست بر روی فایل با پسوند .tar.gz بر روی لینک یا علامت “Download” کلیک کنید.

Site Publisher در سی پنل

در صورتی که قصد دارید فایل‌های نسخه بک آپ خود را آرشیو کنید، باید پس از ایجاد سایت، سریعاً آنها را دانلود کنید. فایل‌های بک آپ ایجاد شده در site publisher به‌طور اتوماتیک پس از ۳۰ روز حذف می‌شوند.

ابزار Site Publisher ساخت یک صفحه موقت را بسیار آسان می کند

همانطور که مشاهده کردید، ایجاد یک سایت یک صفحه‌ای موقت با کمک ابزار Site Publisher در سی پنل بسیار آسان است. هرچه سریع‌تر سایت یک صفحه‌ای‌، در دامنه خود ایجاد کنید، Google نیز سریع‌تر می‌تواند آن را پیدا کرده و شروع به ایندکس‌گذاری کند.  اگر در نحوه ساخت صفحه موقت در Site Publisher  نیاز به مشاوره داشتید، با تیم فنی سینداد تماس حاصل کنید.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.