آموزش انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست میزبان

رامونا امیری 10 اردیبهشت 1399 ۰ دیدگاه

در ابتدای امر، شما وب‌سایت وردپرس خود را در localhost طراحی و تست خواهید کرد. بدین منظور باید وردپرس و XAMPP را بر روی سیستم خود نصب کنید. برای آشنایی با جزئیات بیشتر در مورد نصب و تنظیمات یک محیط لوکال، می‌توانید به مقالات مربوطه در مورد نحوه نصب وردپرس و XAMPP به صورت لوکال مراجعه کنید. پس از اطمینان از عملکرد وب‌سایت خود، می‌توانید آن را به سرور منتقل کنید. برای این کار نیز دو روش اصلی برای انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست میزبان دارید:

۱- روش دستی

۲- با استفاده از پلاگین‌ها

انتقال وردپرس از لوکال هاست

به فرض، شما یک نام دامنه و یک سرویس میزبانی وب دارید. حال مراحل گام به گام انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست میزبان به صورت دستی را در این مقاله با هم مرور خواهیم کرد.

نحوه انتقال وردپرس از لوکال هاست به سرور

برای انتقال وردپرس از لوکال هاست به‌صورت دستی، باید از طریق پنل phpMyAdmin این کار را انجام دهید، که مراحل آن را به اختصار در این مقاله توضیح می‌دهیم.

مرحله ۱: نحوه export کردن یک پایگاه داده در وردپرس لوکال

برای تهیه خروجی از بانک اطلاعاتی خود، به آدرس http://localhost/phpmyadmin/ رفته و پایگاه داده وردپرس خود را انتخاب کنید. سپس بر روی دگمه Export در منوی بالای صفحه کلیک کنید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست

در این قسمت دو گزینه برای انتخاب به شما نمایش داده خواهد شد –Quick و Custom– که در حالت Custom کنترل بیشتری برای تهیه خروجی از پایگاه داده خواهید داشت.

آموزش انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست میزبان

در صورتی که گزینه Custom را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که همه جداول انتخاب شده‌اند. گزینه gzipped را در منوی compression برای فایل خروجی انتخاب کنید. فشرده‌سازی gzipped عمدتاً برای فایل‌های بزرگ پایگاه داده استفاده می‌شود.

مراحل انتقال وردپرس از لوکال هاست

در بخش Format-specific، گزینه structure and data را انتخاب کنید. همچنین چک باکس‌‌های زیر را نیز انتخاب کنید:

Add DROP TABLE / VIEW / PROCEDURE / FUNCTION statement

IF NOT EXISTS

AUTO_INCREMENT

Enclose table and column names with backquotes

انتقال وردپرس از لوکال هاست

پس از اتمام، بر روی دگمه Go کلیک کنید تا فایل پایگاه داده دانلود شود.

مرحله ۲: فایلهای وردپرس را در سایت خود بارگذاری کنید

برای انتقال فایل‌های وردپرس، برنامه FTP client خود را باز کنید. در این مقاله برای آموزش مراحل از برنامه FileZilla FTP client استفاده می‌کنیم. ابتدا به حساب میزبانی وب خود متصل شوید سپس وارد دایرکتوری روت در سرور خود شوید. سپس تمام فایل‌ها را در مسیر مناسب در مقصد بارگذاری کنید. به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید سایت را در دامنه mysite.com میزبانی کنید، باید کلیه فایل‌ها را در دایرکتوری public_html بارگذاری کنید. در صورتی که از خدمات هاستینگ سینداد استفاده می‌کنید، به ابزار‌های انتقال فایل داخلی در  cPanel  خود دسترسی خواهید داشت.

انتقال وردپرس از لوکال هاست

مرحله ۳: ایجاد پایگاه داده جدید در سایت

ارسال و آپلود فایل‌های وردپرس شما کمی زمان‌بر خواهد بود. بنابراین در همین فاصله می‌توانید در مرحله اول، پایگاه داده ذخیره شده در هارد دیسک خود  را import کنید. شرکت‌های هاستینگ مختلف، روش‌های مختلفی را برای این کار پیشنهاد می‌کنند. برخی از آنها این کار را از طریق phpMyAdmin و بعضی دیگر نیز از طریق cPanel انجام می‌دهند. cPanel نسبتاً محبوب‌تر است، بنابراین ما در این مقاله مراحل ایجاد یک پایگاه داده از طریق cPanel را شرح می‌دهیم.

ابتدا وارد داشبورد cPanel خود شوید. در بخش دیتابیس‌ها بر روی گزینه MySQL Databases کلیک کنید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست

در صفحه بعدی با مشخص کردن نام آن، یک پایگاه داده جدید ایجاد کنید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست

پس از ایجاد یک پایگاه داده، به بخش MySQL Users بروید. در این بخش برای پایگاه داده خود یک کاربر ایجاد یا اضافه کنید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست

در این مرحله cPanel از شما می‌خواهد سطح دسترسی و اختیارات کاربر MySQL که ایجاد کرده‌اید را تنظیم کنید. حال با انتخاب چک باکس All Privileges تمام اختیارات را به کاربر مورد نظر تخصیص دهید. سپس بر روی دگمه Make Changes کلیک کنید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست

مرحله ۴: Import پایگاه داده در سایت

برای Import کردن پایگاه داده وردپرس به داشبورد سی پنل خود بروید. حال به بخش پایگاه داده رفته و phpMyAdmin را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید پایگاه داده جدید خود را در phpMyAdmin مشاهده کنید. با کلیک بر روی گزینه Import در منوی بالای صفحه، به صفحه مربوطه رفته و سپس بر روی دگمه Browse کلیک کنید و فایل پایگاه داده‌ی ایجاد شده در مرحله ۱ را انتخاب کنید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست

حال برای import کردن پایگاه داده وردپرس خود، بر روی دگمه Go کلیک کنید.

مرحله ۵: redirect کردن URL های سایت

اکنون باید تمام لینک‌های موجود در پایگاه داده را جایگزین کنید، چون این لینک‌ها هنوز به آدرس‌های قدیمی سایت متصل هستند. در phpMyAdmin، به‌دنبال جدول wp_options در پایگاه داده خود باشید. بر روی دگمه Browse یا لینک موجود در نوار کناری کلیک کنید تا صفحه با لیستی از فیلدهای داخل جدول wp_options باز شود. در بخش options_name، باید به‌دنبال siteURL باشید. سپس بر روی گزینه Edit کلیک کنید که در این بخش یک پنجره edit field، باز خواهد شد.

انتقال وردپرس از لوکال هاست

در کادر ورودی برای option_value، می‌توانید آدرس URL لوکال خود مانند http://localhost/test را مشاهده کنید. حال باید آن را با آدرس جدید خود که به‌عنوان مثال مشابه http://www.templatetoaster.com است، جایگزین کنید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست

حال با کلیک بر روی دگمه Go تغییرات را ذخیره کنید.

 

در مرحله بعد همین مراحل را برای option_name:home نیز تکرار کنید. بنابراین به‌راحتی می‌توانید تب Home را در صفحه wp_options پیدا کنید. آدرس home URL را به‌روز کنید تا آدرس صفحه اصلی سایت شما اعمال شود.

مرحله ۶: سایت خود را تنظیم کنید

پس از وارد کردن پایگاه داده، زمان آن است که فایل wp-config.php را تنظیم کنید. با استفاده از ابزار FTP client به وب‌سایت خود وصل شوید، فایل wp-config.php را پیدا کرده و برای مشاهده و ویرایش محتویات آن، بر روی آن کلیک راست کنید و به‌دنبال اطلاعات زیر باشید:

;(‘define(‘DB_NAME’, ‘your_database_name

;(‘define(‘DB_USER’, ‘your_database_user

;(‘define(‘DB_PASSWORD’, ‘your_database_password

;(‘define(‘DB_HOST’, ‘localhost

حال نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبوری را که در مرحله قبل ایجاد کرده‌اید وارد کنید. سپس فایل wp-config.php را ذخیره کرده و مجددا آن را در سرور خود بارگذاری کنید. حال وب‌سایت شما فعال خواهد بود و می‌توانید وارد آن شوید. سپس به Settings » General رفته و بدون هیچ تغییری بر روی Save Changes کلیک کنید. بدین ترتیب اطمینان حاصل می‌شود که URL سایت در هر جا که لازم باشد اصلاح شده است. در ادامه به بخش Settings → Permalinks رفته و ساختار URL مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را ذخیره کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام post link ها به خوبی کار می‌کنند.

مرحله ۷: اصلاح تصاویر و لینک های خراب

در هر بار انتقال وردپرساز لوکال هاست به یک سایت فعال، همواره احتمال بروز برخی خرابی‌ها در لینک‌ها و تصاویر وجود دارد که می‌توانید با استفاده از SQL query یا از طریق افزونه‌های وردپرس برای رفع این موارد استفاده کنید. در صورت انتخاب SQL، به phpMyAdmin بروید و بر روی پایگاه داده خود کلیک کنید و سپس بر روی SQL در منوی بالا کلیک کرده و عبارت زیر را جستجو کنید.

 

;('/UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE(post_content, 'localhost/test/', 'www.mylivesite.com

آدرس‌های URL مربوط به لوکال هاست و سایت را با اطلاعات مربوط به خود جایگزین کنید.

شما مراحل انتقال وردپرس از لوکال هاست به یک سرور فعال را به‌صورت دستی و با موفقیت به اتمام رساندید. حال لازم است که سایت چک شود. نام دامنه‌ی سایت را داخل مرورگر باز کنید، در این مرحله باید تمامی محتوای سایت و قالب وردپرس شما به‌صورت کامل بارگزاری شود تا مطمئن شوید مراحل فوق را کامل انجام داده‌اید. همچنین مسیر ادمین سایت یعنی domain.com/wp-admin را نیز تست کنید و جهت ورود به مدیریت وردپرس هم از همان نام کاربری و رمز عبور قبلی خود استفاده کنید.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.