دلایل خرید NGINX توسط کمپانی F5

supermod 01 خرداد 1398 ۰ دیدگاه

شرکت F5 چند روز پیش اعلام کرد NGINX را به مبلغ ۶۷۰ میلیون دلار خواهد خرید. خبری که به احتمال زیاد انقلابی بزرگ در بحث اینترنت و خدمات ابری ایجاد خواهد کرد. این خبر برای خیلی از فعالان در حوزه‌ی خدمات ابری تعجب برانگیز بوده و نگرانی‌هایی را در بین آن‌ها ایجاد کرده است.

اما دلیل خرید NGINX چیست؟ انجام این معامله تأثیری بر روی وب سرور NGINX خواهد گذاشت؟ بیایید باهم به جزئیات و اهداف این معامله نگاهی بیندازیم.

دلایل خرید NGINX توسط کمپانی F5

کمپانی F5

F5 نام یک شرکت جهانی است که در زمینه‌ی خدمات نرم‌افزار و برنامه، شبکه، انتقال امن، برنامه‌های کاربردی وب، سرور و منابع ابری فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در سیاتل واشنگتن است، اما در حال توسعه‌ی کسب‌و‌کار خود در سراسر جهان است. این شرکت در سال‌های اخیر رشد فوق‌العاده‌ای در بخش مشاغل آنلاین داشته است.

کمپانی F5 در سال ۱۹۹۶ میلادی تأسیس شد و اولین محصول خود را در سال ۱۹۹۷ میلادی با نام BIG-IP به بازار عرضه کرد. BIG-IP روشی برای کنترل ترافیک بوده و در مواردی استفاده می‌شود که سروری از کار بیفتد یا ترافیک آن بیش‌ازحد بالا باشد.

هدف از خرید NGINX چیست؟

شرکت F5 هدف اصلی انجام این معامله را در ایجاد خدمات multi-cloud در محیط‌های مختلف عنوان کرد. 

F5 قصد دارد امنیت خدمات فعلی NGINX را بهبود بخشیده و تکنولوژی ابری خود را با تکنولوژی لود بالانسینگ NGINX تلفیق کند. بدین ترتیب احتمالاً زمان ارائه‌ی محصولات F5 به بازار کمتر خواهد شد.

هدف از خرید NGINX چیست؟

از طرف دیگر، NGINX هم از قدرت فروش و زیرساخت‌های جهانی شرکت F5 بهره خواهد برد. درنتیجه قدرت نوآوری‌های متن‌باز NGINX با رهبری F5 افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل NGINX آقای گاس رابرتسون عنوان کرد:

“شرکت F5 راه‌حل‌های بسیار مفیدی را برای DevOps ارائه می‌دهد، درحالی‌که NGINX با دسترسی به هزاران نفر از مشتریان و همکارانش وسعت پیدا می‌کند.”

پیامدهای خرید NGINX توسط F5

شرکت F5 اعلام کرد که قصد دارد سرمایه‌گذاری در پروژه‌ی متن‌باز NGINX را جهت رشد بیشتر برند NGINX افزایش دهد. طبق گفته‌ی F5، جامعه‌ی پررونق متن‌باز NGINX یکی از عناصر اصلی در تصمیم بر انجام این اقدام بوده است.

انتظار می‌رود محصولات شرکت F5 با پروژه‌های متن‌باز NGINX تلفیق شده و بدین ترتیب تکنولوژی این شرکت پیشرفت کند.

آقای رابرتسون همراه با مؤسسین NGINX آقایان ایگور سیسوف و ماکسیم کونووالوف به F5 ملحق خواهند شد اما همچنان NGINX را رهبری خواهند کرد. شرکت F5 هم فعالیت‌های NGINX را در سان‌فرانسیسکو و سایر نقاط جهان ادامه خواهد داد.

مطالب مرتبط:

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.