نحوه هدایت HTTP به HTTPS در وردپرس

supermod 10 تیر 1396 ۰ دیدگاه

در وردپرس چندین راه‌حل مختلف برای هدایت صفحات http به https وجود دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

  • هدایت http به https از طریق Nginx
  • هدایت http به https از طریق Apache
  • هدایت http به https از طریق پلاگین
نحوه هدایت HTTP به HTTPS در وردپرس

هدایت http به https از طریق Nginx:

طبق آمار Nginx یکی از سریع‌ترین وب سرورها در سال ۲۰۱۷ است و به‌طور میانگین در هر دقیقه یکی از ده میلیارد سایت برتر جهان شروع به استفاده از این وب سرور می‌کند.

اگر وب سرور شما از Nginx استفاده می‌کند، شما به‌‎راحتی می‌توانید همه‌ی ترافیک http خود را به https با اضافه کردن کد زیر به فایل تنظیمات (Nginx config file) هدایت کنید. این روش یکی از راه‌های دارای مجوز در وردپرس (wordpress) برای انتقال به https است.

server {
listen 80;
server_name domain.com www.domain.com;
return 301 https://domain.com$request_uri;
}

هدایت http به https از طریق Apache:

اگر در وب سرور شما Apache فعال باشد، شما به‌راحتی می‌توانید ترافیک http خود را به https هدایت کنید. به‌این صورت که کد زیر را در فایل (.htaccess) وارد کنید. این روش نیز راه‌حلی دارای مجوز در وردپرس برای انتقال به https از طریق آپاچی است.

RewriteCond %{SERVER_PORT} 80 RewriteRule ^(.*)$ https://www.yoursite.com/$1 [R=301,L]

هدایت http به https از طریق پلاگین:

یکی از ساده‌ترین راه‌ها نیز برای هدایت ترافیک http به https، استفاده از پلاگین‌های خود سایت وردپرس است که امکان ایجاد SSL را فراهم می‌کند.

http به https
فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.