مزایا و معایب استفاده از گواهینامه SSL

supermod 27 مرداد 1397 ۰ دیدگاه

در مقالات قبل نحوه‌ی نصب گواهینامه SSL را بر روی سی‌پنل توضیح دادیم. حال می‌خواهیم به کاربردهای این گواهینامه بپردازیم.

SSL درحقیقت ستون فقرات امنیت اینترنت بوده و از اطلاعات حساس شما در حین عبور از شبکه‌های کامپیوتری جهانی محافظت می‌کند. وجود SSL برای حفاظت از وب‌سایت شما ضروری است، حتی اگر اطلاعات حساس مانند کارت‌های اعتباری را کنترل نکند. گواهینامه SSL، حریم خصوصی، امنیت و انسجام داده‌ها را هم برای وب‌سایت شما و هم برای اطلاعات شخصی کاربران فراهم می‌کند.

دلیل استفاده از گواهینامه SSL:

دلیل اصلی استفاده از SSL این است که اطلاعات حساس ارسال ‌شده از طریق اینترنت را رمزگذاری می‌کند، به‌طوری‌که تنها گیرنده‌ی موردنظر می‌تواند آن را بفهمد. این امری بسیار مهم است زیرا اطلاعاتی که شما از طریق اینترنت ارسال می‌کنید، از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر منتقل می‌شوند تا به سرور مقصد برسند. هر کامپیوتری که بین شما و سرور قرار داشته باشد، می‌تواند شماره کارت اعتباری، نام کاربری و رمزهای عبور و دیگر اطلاعات حساس شما را در صورتی که با گواهینامه SSL رمز نشده باشد، مشاهده کند. هنگامی که از یک گواهینامه‌ی SSL استفاده می‌کنید، اطلاعات برای همه (به جز سروری که اطلاعات را به آن ارسال می‌کنید) غیرقابل خواندن می‌شود. این کار باعث می‌شود که از اطلاعات شما در برابر هکرها محافظت شود.

مزایای استفاده از گواهی ssl

SSL موجب افزایش اعتبار می‌شود:

یک گواهینامه SSL مناسب علاوه بر کد گذاری، باعث افزایش اعتبار هم می‌شود. این بدین معنی است که شما می‌توانید مطمئن شوید که اطلاعات را به سرور مناسب ارسال می‌کنید و این اطلاعات به یک هکر که سعی در دزدیدن اطلاعات شما دارد، نمی‌رسد. ماهیت اینترنت به این معنی است که مشتریان شما اغلب اطلاعات را از طریق چند رایانه ارسال می‌کنند. هر یک از این کامپیوترها می‌توانند وانمود کنند که وب‌سایت شما هستند و کاربران خود را فریب می‌دهند تا اطلاعات شخصی‌شان را ارسال کنند. تنها راه حافظت از اطلاعات، استفاده از یک زیرساخت عمومی مناسب (PKI) بوده و این کار تنها از طریق تهیه‌ی گواهینامه SSL مناسب از عرضه‌کننده‌ای معتبر قابل انجام است.

SSL موجب افزایش اعتماد می‌شود:

مرورگرهای وب نشانه‌هایی مانند یک قفل یا یک نوار سبز را ارائه می‌دهند تا بازدیدکنندگان بدانند چه زمانی ارتباطشان ایمن است. بدین معنی که وقتی بازدیدکنندگان این نشانه‌ها را می‌بینند، بیشتر به وب‌سایت شما اعتماد کرده و احتمال بیشتری وجود دارد که از شما خرید کنند. زمانی که از گواهینامه SSL استفاده می‌کنید، لینک وب‌سایت شما از http به https تغیر می‌کند. https از وب‌سایت شما در برابر حملات فیشینگ (Phishing) حفاظت می‌کند. ایمیل فیشینگ ایمیلی است که توسط یک مجرم که سعی دارد وب‌سایت شما را جعل کند، فرستاده می‌شود. این ایمیل معمولاً شامل یک لینک به وب‌سایت مجرم بوده یا از یک حمله‌ی MITM برای استفاده از نام دامنه خود استفاده می‌کند. از آن‌جا که برای این مجرمان بسیار دشوار است که گواهی SSL را به‌درستی دریافت کنند، آن‌ها قادر نخواهند بود به‌طور کامل سایت شما را جعل کنند.

کاربرد گواهینامه ssl

معایب استفاده از گواهینامه SSL:

با وجود مزایای بسیار، عملکرد یک نقطه‌ضعف برای SSL است. در صورت استفاده از SSL، اطلاعاتی که ارسال می‌کنید باید توسط سرور رمزنگاری شود. پس در مقایسه با اطلاعاتی که رمزنگاری نشده‌اند، شما نیازمند منابع سرور بیشتری هستید.

به طور کلی، مضرات استفاده از SSL کم بوده و مزایای استفاده از آن بسیار بیشتر است. مهم است که شما از SSL در تمام وب‌سایت‌ها استفاده کنید. استفاده‌ی صحیح از گواهینامه SSL به حفاظت از مشتریان شما کمک می‌کند. SSL به شما کمک می‌کند که به مشتریان خود اعتماد کرده و بتوانید فروش خود را بیشتر کنید.

منبع: sslshopper

جهت خرید گواهینامه SSL از سینداد بر روی لینک زیر کلیک کنید:

گواهینامه SSL

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.