نصب Sourceguardian بر روی دایرکت ادمین

supermod 10 آذر 1397 ۰ دیدگاه

در این مقاله قصد داریم تا نصب Sourceguardian بر روی دایرکت ادمین را آموزش دهیم. اما قبل از شروع مراحل نصب، به معرفی « سورس گاردین » (Sourceguardian) می‌پردازیم.

سورس گاردین چیست؟

سورس گاردین یک «انکودر» (Encoder) بسیار قدرتمند برای فایل‌های php است که به‌وسیله‌ی آن می‌توان فایل‌های php کد زنی شده را انکود کرد، به‌طوری‌که مالکیت فایل‌ها و اسکریپت‌ها برای شما محفوظ بماند.

این انکودر قابلیت کدگذاری بر اساس مدت‌زمان و محدودیت آی‌پی را نیز داراست؛ به‌طوری‌که شما قادر به تعریف کردن گواهی‌های مدت‌دار یا انحصاری برای یک آی‌پی برای استفاده‌کنندگان خواهید بود. درصورتی‌که با مفهوم دایرکت ادمین آشنایی ندارید، می‌توانید مقاله دایرکت ادمین چیست را مطالعه کنید.

نصب Sourceguardian بر روی دایرکت ادمین

مراحل نصب Sourceguardian بر روی دایرکت ادمین

مرحله اول: در اولین مرحله شما نیازمند دسترسی روت و اتصال به ssh سرور هستید. از طریق برنامه‌ی putty می‌توانید این کار را انجام دهید.

مرحله دوم: در این مرحله باید ورژن در حال استفاده php بر روی سرور را به‌درستی انتخاب کنید. این کار به دو روش قابل انجام است:

  • با دستور php –v ورژن کنونی را پیدا کنید و سپس توسط دستور find / -name php.ini فایل php.ini را پیدا کنید.
  • پس از یافتن ورژن php سرور توسط یک ویرایشگر فایل php.ini را باز کنید.

اکنون با توجه به ورژن php سرور، عبارت زیر را اضافه کنید:

extension=ixed.5.6.lin

ما ورژن سرور را ۵.۶ وارد کرده‌ایم. چنانچه ورژن سرور شما مثلاً ۵.۳ بود، عبارت extension=ixed.5.3.lin را وارد کنید.

مرحله سوم: در این مرحله پارامتر “extension_dir = “/usr/local/lib/extensions را جهت تعیین دایرکتوری حاوی فایل‌های سورس گاردین وارد کنید. سپس فایل را ذخیره کنید و از آن خارج شوید. اکنون از سایت رسمی سورس گاردین لودر مربوط به سیستم‌عامل خود را بر روی سرور دانلود کنید.

مرحله چهارم: با دستور زیر وارد دایرکتوری تعیین‌شده‌ی سورس گاردین شوید:

cd /usr/local/lib/extensions

اکنون ورژن متناسب با سیستم‌عامل سرور خود را انتخاب کنید. دایرکت ادمین فقط بر روی لینوکس قابل‌نصب است، بنابراین سیستم‌عامل ما لینوکس است. سیستم‌عامل لینوکس در این قسمت از نوع ۶۴ بیت بوده، بنابراین فایل سورس گاردین ۶۴ بیت با پسوند tar.gz انتخاب شده است. از طریق دستور زیر می‌توانید فایل را دانلود کنید:

Wget https://www.sourceguardian.com/loaders/download/loaders.linux-x86_64.tar.gz

مرحله پنجم: اکنون باید فایل را از حالت فشرده خارج کنید تا نصب Sourceguardian بر روی دایرکت ادمین به‌طور کامل انجام شود:

tar –zxvf loaders.linux-x86_64.tar.gz

مراحل نصب Sourceguardian بر روی دایرکت ادمین

مرحله ششم: در انتها برای اعمال شدن تغییرات باید وب سرور خود را ریستارت کنید.

چنانچه مراحل بالا را به‌درستی انجام داده باشید، نصب Sourceguardian بر روی دایرکت ادمین را با موفقیت انجام داده‌اید.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.