گرانترین دامنه‌های دنیا کدامند؟

مهسا محق 07 آذر 1401 ۰ دیدگاه
ثبت دامنه
ثبت دامنه اولین قدم ساخت یک سایت است

اگر شما هم تازه تصمیم گرفته‌اید کسب‌وکار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید حتما می‌دانید که باید برای این‌کار اقدام به خرید دامنه کنید. در صورتی هم که در گذشته سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید قطعا ثبت دامنه را انجام داده‌اید و با روال خرید و ثبت آن آشنا هستید. هزینه‌های پرداختی برای خرید دامنه متفاوت است و خدماتی هم که شرکت‌ها ارائه می‌دهند بر اساس همین قیمت‌ها است. اما شناخت بیشتر گرانترین دامنه های دنیا می‌تواند شما را با دنیای دیجیتال بیشتر آشنا کند. در ادامه به بررسی هفت دامنه گرون قیمت دنیا می‌پردازیم.

چرا برخی از دامنه ارزش زیادی دارند؟

شاید اولین سئوالی که به ذهن شما برسد این باشد که چرا قیمت برخی از دامنه‌ها انقدر بالا است و دلیل آن چیست؟ پاسخ این سؤال زیاد دور از ذهن و سخت نیست. دیجیتال مارتینگ بر اساس رنک سایت و شناخته شده بودن آن در دنیای دیجیتال صورت گرفته است. به این معنی که هر چقدر دامنه سایت شما شناخته شده‌تر باشد افراد بیشتری از آن دیدن خواهند کرد و شما می‌توانید در آن مارکت بازخورد بیشتری را بگیرید. نتیجه همین بازخورد بیشتر برای صاحب دامنه تبدیل به پول می‌شود. با این توضیخات مشخص شد که خرید دامنه با قیمت بالا هم می‌تواند ارزش بسیاری داشته باشد.

برای مطالعه بیشتر: تاثیر نام دامنه بر سئو سایت

گرانترین دامنه های دنیا کدام هستند؟

دامنه‌های زیادی هستند که قیمت‌ها آن‌ها بالاتر از ۱۰ میلیون دلار است اما ما در این مقاله تصمیم داریم تا ۷ دامنه که قیمت همگی آن‌ها بالای ۱۵ میلیون دلار ارزش دارد را به شما معرفی کنیم.

۱. CarInsurance.com

شماره یک لیست ما، شرکت CarInsurance.com است که خرید دامنه آن با مبلغی معادل ۴۹.۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ صورت گرفت. این شرکت بزرگ در زمینه بیمه خودرو فعالیت می‌کند و در سطح دنیا شناخته شده است. همین امر موجب بالا رفتن قیمت آن شده است. دفتر مرکزی این شرکت در ایالت کالفرنیا قرار دارد. این شرکت با ثبت دامنه به نام خود توانسته به یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه اتومبیل در دنیا مبدل شود. این شرکت با انتخاب و خرید این دامنه توانسته به‌خوبی توسط خریداران بیمه دیده شود.

۲. Insurance.com

شماره دو لیست ما، شرکت Insurance.com قرار دارد که خرید دامنه آن در سال ۲۰۱۰ و با مبلغ ۳۵.۶ میلیون دلار صورت گرفت. این شرکت هم در حوزه خدمات بیمه در ایالت کالیفرنیا فعال است. محدوده خدمات بیمه‌ این شرکت بسیار بزرگ است، از بیمه عمر گرفته تا خانه و ماشین و حتی حیوانات خانگی را در بر می‌گیرد. این شرکت بسیار بزرگ است و یکی از مهم‌ترین دلایل آن هم آدرس دامنه سرراست آن است که باعث شده کاربران خیلی راحت بتوانند آن را پیدا کنند.

VacationRentals.com .3

دامنه‌ای که توانسته در لیست ما شماره سه را به خود اختصاس دهد VacationRentals.com است. خرید این دامنه در سال ۲۰۰۷ و با مبلغ ۳۵ میلیون دلار صورت گرفت. کار این شرکت اجاره خانه، ویلا و … برای تعطیلات است. این شرکت هم آمریکایی است و توانسته با خرید این دامنه کمک زیادی به بیزنس خود بکند.

۴. PrivateJet.com

شماره چهار لیست ما PrivateJet.com است. خرید دامنه در سال ۲۰۰۹ به وسیله شرکت هواپیمایی Nations Luxury Transportation و به مبلغ ۳۰.۱۸ میلیون دلار صورت گرفت. این شرکت در زمینه انواع جت‌های شخصی کار می‌کند. نام این دامنه هم نشان دهنده بیزنسی است که در آن فعالیت دارد. همین امر هم یکی از دلایل رشد آن است.

۵. Voice.com

خرید این دامنه با مبلغ ۳۰ میلیون دلار صورت گرفته است. این شرکت توانسته زمینه اشتغال‌زایی را برای تعداد زیادی از افراد در سرتاسر دنیا به وجود آورد. اعضای این سایت چیزی حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر اعلام شده است. اساس کار این شرکت صدا‌پیشگی و بازیگری است و دفاتر آن در شهرهای لندن و انتاریو واقع شده است.

۶. Internet.com

خرید دامنه Internet.com به عنوان یکی از رندترین دامنه‌های دنیا قطعا پر از سود است. این دامنه توسط شرکت WebMediaBrands به مبلغ ۱۸ میلیون دلار به QuinStreet فروخته شد. شرکت خریدار در ایالت کالیفرنیا واقع شده است و یک شرکت بازاریابی با معامله عمومی است.

۷. ۳۶۰.com

شماره هفت لیست ما یک دامنه بدون حرف و فقط با سه عدد است. ۳۶۰.com با مبلغی معادل ۱۷ میلیون دلار به فروش رفته است. این شرکت در زمینه تکنولوژی و دیجیتال فعالیت دارد و در منطقه شرق آسیا واقع شده است.

اگر کنجکاو ادامه لیست هستید، گوگل به شما در رفع این کنجکاوی کمک می‌کند.


فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.