جاوا و جاوا اسکریپت : زبان های برنامه‌نویسی قدرتمند

supermod 02 مرداد 1398 ۰ دیدگاه

جاوا و جاوا اسکریپت همچنان جزو زبان‌های برنامه‌نویسی قدرتمند هستند. جدیدترین گزار‌ش‌ها حاکی از آن است که جاوا و جاوا اسکریپت به‌عنوان زبان‌های برتر در توسعه‌ی سازمانی پابرجا هستند.

امروزه در دنیای برنامه‌نویسی، شرکت‌ها دیگر به یک زبان برنامه‌نویسی خاص محدود نمی‌شوند. با این حال، گزارشی جدید نشان می‌دهد که شرکت‌ها همچنان برای توسعه برنامه شرکت خود به جاوا و جاوااسکریپت وابسته‌اند. این گزارش از منبعی آزاد در مورد رایانش ابری و برای موسسه کلاد فاندری صورت گرفته است.

جاوا و جاوا اسکریپت : زبان های برنامه‌نویسی قدرتمند

معرفی برترین زبان های برنامه نویسی

چیپ چیلرز، مدیر اجرایی شرکت کلاد فاندری گفت: همانطور که شرکت‌ها از نر‌م‌افزار موروثی به فناوری‌های انعطاف‌پذیرتر و چابک مهاجرت می‌کنند، برای توسعه‌دهندگان آن، استفاده از ابزارها برای پیشبرد کارهایشان، آسان‌تر شده است. سرویس‌های ابری، باعث می‌شوند که توسعه‌دهندگان در شرکت‌های بزرگ بتوانند زبانی را انتخاب کنند که به بهترین شکل از نیازهای عملکردی آن‌ها پشتیبانی می‌کند. تحقیقات ما نشان می‌دهد که زبان‌های رایج‌تر برای توسعه سرویس‌های ابری، جاوا و جاوا اسکریپت هستند”.

بر اساس این گزارش، ۱۰ زبان برتر برای شرکت‌ها پس از جاوا و جاوا اسکریپت عبارتند از:

  • ++C
  • #C
  • Python
  •  PHP
  • VB.NET
  • C
  • Visual Basic 6
  • VBA

بررسی‌هایی که از کاربران خاص انجام شده، نشان می‌دهد که شرکت‌ها‌ی بزرگ بیشتر از  Python و #C استفاده می‌کنند.

از آنجائیکه این شرکت‌ها از زبان‌های برنامه نویسی متعددی استفاده می‌کنند، این گزارش بیان می‌کند: ما شاهد استفاده بالا از Python و#C در میان شرکت‌های بسیار بزرگ در مقایسه با بقیه هستیم. در حال حاضر استقبال از زبان‌های برنامه نویسی متعدد، پدیده جدیدی است؛ از لحاظ تاریخی، شرکت‌های بزرگ‌تر کنترل شدیدتری بر فرآیندها، به ویژه در تولید را تجربه کرده‌اند.

زبان برنامه نویسی جاوا

زبان‌های برنامه‌نویسی برتر نیز براساس منطقه جغرافیایی تغییر می‌کنند. در حالی که جاوا اسکریپت و جاوا در آمریکای شمالی نقاط زیادی را در دست گرفته‌اند، منطقه‌ی آسیا بیشتر از Java یا ++C استفاده می‌کند.

همانطور که ما به دنبال آینده‌ای با پلتفرم‌های متعدد هستیم، پیش‌بینی می‌کنیم که ارتباط و تعامل ما با برنامه‌نویسان و توسعه دهندگان در کل جهان بر پایه سرویس ابری خواهد بود و این بدین معنی است که جاوا و جاوا اسکریپت زبان‌های مورد نظر در جامعه توسعه‌دهنده ها و برنامه‌نویسان هستند.

زبان برنامه نویسی جاوا

گفته می‌شود که شرکت‌ها بیشتر از قبل از زبان‌های متعدد برنامه‌نویسی در کنار هم استفاده می کنند تا انعطاف‌پذیری جدید خود را در سرویس‌های ابری اجرا کنند.

در نهایت این گزارش بیان می‌کند: همانطور که شرکت‌ها همچنان به توسعه استراتژی‌های خود می‌پردازند، به دنبال ابزار مناسب برای کار درست و تیم‌های توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس‌ها‌ی مناسب برای نوشتن برنامه‌های خود در سرویس‌های ابری هستند.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.