رایانش ابری در زندگی روزمره

supermod 16 تیر 1397 ۰ دیدگاه

رایانش ابری در زندگی روزمره کاربردهای بسیار زیادی دارد. در این مقاله با برخی از این کاربردها آشنا خواهیم شد. پس با ما همراه باشید.

 

رایانش ابری چیست؟

رایانش ابری معادل فارسی عبارت Cloud Comluting است.  رایانش ابری در حقیقت قابلیت رایانش سرویس‌ها، سرورها، ذخیره‌سازی اطلاعات، شبکه و نرم‌افزار و تجزیه و تحلیل آن‌ها از طریق یک پلت‌فرم خدمات ابری است. شرکت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، معمولاً ارائه‌دهندگان خدمات ابری نامیده می‌شوند. تقریباً عموم مردم از رایانش ابری استفاده می‌کنند اما معمولاً متوجه آن نیستند.

کاربردهای رایانش ابری

استفاده از سرویس‌های آنلاین برای ارسال ایمیل، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، بازی کردن و غیره بدین معناست که در پشت صحنه پلت‌فرمی از رایانش ابری در حال اجراست. قدمت رایانش ابری به‌سختی به یک دهه می‌رسد اما امروزه اکثر شرکت‌های بزرگ و کوچک از خدمات آن استفاده می‌کنند.

رایانش ابری در زندگی روزمره

نمونه‌هایی از خدمات رایانش ابری:

  • تهیه‌ی اپلیکیشن و خدمات جدید.
  • ذخیره‎‌سازی، بک‌آپ و بازگردانی اطلاعات.
  • میزبانی وب‌سایت و وبلاگ.
  • جریان‌های صوتی و تصویری.
  • ارائه‌ی نرم‌افزار بر اساس تقاضا.
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات جهت الگوها و پیش‌بینی‌های آتی.

در این راستا، هر ساله رویدادی تحت عنوان همایش سالیانه رایانش ابری در ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های صنعتی و علمی دانش‌بنیان و پیشرو در این حوزه، آخرین اطلاعات را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.