هشت اشتباه رایج در هاستینگ وب سایت

مهسا محق 16 آبان 1401 ۰ دیدگاه
سرور اختصاصی

با توجه به تغییرات بزرگی که طی سال‌های اخیر در انواع کسب‌وکارها رخ داده نیاز به یک وب‌سایت بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود. اما موضوعی که در اینجا اهمیت پیدا می‌کند انتخاب یک سرویس میزان یا سرور اختصاصی مناسب است. استباهات زادی وجود دارد که توسط شرکت‌های هاستینگ رخ می‌دهد. این اشتباهات می‌تواند ارائه خدمات را با مشکل مواجه کند. در اینجا تصمیم داریم از این اشتباهات صحبت کنیم تا کاربران وب و همچنین کارکنان این بخش‌ها بیشتر با آن‌ها آشنا شوند.

سرعت بارگذاری اطلاعات و ناوبری وب سایت کم است

ناوبری خوب باعث می‌شود که ترافیک سایت بالا رفته و کاربران بیشتری وارد آن شوند. برای اینکه وب سایت ترافیک بیشتری داشته باشد، باید ناوبری سریع داشته باشد. شرکت‌های هاستینگ وب نقش مهمی در سرعت ناوبری سایت دارند. اگر سرعت بارگذاری اطلاعات در وب‌سایت و ناوبری داخلی پایین باشد تعداد کاربران وارد شده به سایت محدود می‌شود. با این شرایط رنک سایت در نتایج جستجوی وب کاهش پیدا می‌کند. در نهایت هم ترافیک سایت پایین می‌آید و بازدید از آن کم می‌شود. از همین‌رو بهتر است در زمان انتخاب یک هاست برای سایت خود دقت داشته باشید که شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ دارای سخت‌افزار و تیم پشتیبانی قوی است.

پایین بودن امنیت هاست

بالا رفتن هک در سطح وب و از دست رفتن اطلاعات این روزها بسیار زیاد شده است. موضوعی که باعث می‌شود به امنیت در هاست توجه زیادی شود. در صورتی که وب‌سایت شما هک شده است یکی از دلایل مهم آن پایین بودن سطح امینت در شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ است. البته بخشی از این پایین بودن امینت هم مربوط به شما می‌شود، در صورتی که دارای یک کسب‌وکار رو به رشد هستید از خریداری یا دریافت اشتراک رایگان هاست خودداری کنید و به فکر استفاده از سرور اختصاصی باشید. هرچند که سطوح مختلفی از امنیت در هاست‌های مشترک وجود دارد اما سعی کنید برای ایمنی بالاتر از سرور اختصاصی استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر: تقاوت سرور اختصاصی و سرور مجازی

نیاز های خود را بشناسید

قبل از انتخاب یک شرکت هاستینگ مناسب بهتر است که از نیازهای خود را به‌خوبی بشناسید. بعضی از شرکت‌های هاستینگ، خدماتی را ویژه بعضی از کسب‌وکارها ارائه می‌دهند. سعی کنید این موضوع را در زمان انتخاب مدنظر قرار دهید. همچنین حتی اگر مدت زمان کوتاهی قرار است که از خدمات هاست استفاده کنید توجه داشته باشید که نیازهای پشتیبانی‌های لازم برای نرم‌افزار، سخت‌افزار، فضای ذخیره‌سازی، پهنای‌باند، آپتایم، کانال‌های پشتیبانی، پشتیبانی فنی و موارد دیگر در بسته هاست شما گنجانده شده باشد.

عدم انعطاف پذیری و مقیاس پذیری

وب‌سایت یک چیز ثابت نیست، شما می‌خواهید کسب‌وکار شما همراه با نیازهایی که دارید رشد و تکامل پیدا کند. همانطور که شرکت شما پیشرفت می‌کند، نیازهای شما نیز گسترش می‌یابد. یک هاست خوب برای وب‌سایت، مقیاس‌پذیری یا توسعه پذیری کسب‌وکار شما را آسان‌تر می‌کند. ممکن است در ابتدا تصمیم داشته باشید که از یک هاست اشتراکی استفاده کنید و پس از گسترش کار خود هاست را از اشتراکی به اختصاصی گسترش دهید. در این زمان است که انعطا‌پذیری هاست بسیار اهمیت دارد. هاست یا سرور اختصاصی باید بتواند با توجه به نیازهای شما ارتقاء پیدا کند.

محدودیت ترافیک در وب سایت

بالا رفتن ترافیک سایت هدف نهایی کسب‌وکارها است، دلیل آن هم بالا رفتن درآمد بوده که با بازدیدهای بیشتر اتفاق می‌افتد. در صورتی که سایت شما در مدت زمان کمی دارای ترافیک بالایی باشد ممکن است که هاست نتواند از آن پشتیبانی کند. چنین اتفاقی باعث می‌شود که سرعت سایت شما پایین بیاید و حضور کاربران در آن با مشکل مواجه شود. حتی در بعضی از مواقع ممکن است اطلاعات موجود در سایت با آسیب روبرو شود. باید از یک شرکت هاستینگ که به‌طور کامل از هر میزان ترافیکی پشتیبانی می‌کند استفاده کنید.

در پرداخت هزینه های هاست دقت کنید

دقت داشته باشید که بخاطر ارزان‌تر بودن یک هاست اطلاعات و کسب‌وکار خود را در اختیار آن ندهید. اجازه ندهید که ارزان‌تر بودن یک هاست باعث شود آن را انتخاب کنید. هرچند که گران بودن هم دلیل بر خوب بودن نیست و نباید بیش‌تر از قیمت واقعی برای یک هاست یا سرور اختصاصی هزینه کنید. وقتی به لیست هزینه‌ها نگاه می‌کنید، مطمئن شوید که قیمت تمام شده و دقیق را مطالعه کرده‌اید. در ابتدا، بسیاری از شرکت‌های هاستینگ هزینه‌های ابتدایی ارزانی را ارائه می‌دهند، اما ممکن است وقتی برای تمدید اقدام می‌کنید قیمت‌ها تغییر کرده باشد.

برای مشاوره و خرید هاست همین حالا با کارشناسان سینداد تماس بگیرید

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.