تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی

supermod 25 مهر 1397 ۰ دیدگاه

پیش‌تر درباره‌ی سرور و انواع آن توضیحاتی را ارائه دادیم. تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی مساله‌ای بسیار مهم در زمان انتخاب سرویس هاستینگ است. یکی از سوال‌های رایج برای افرادی که می‌خواهند از خدمات ابری استفاده کنند این است که سرور اختصاصی انتخاب کنم یا سرور مجازی؟ و این که تفاوت بین سرور مجازی و سرور اختصاصی در چیست؟

در این مقاله سعی داریم تا با ارائه تعاریفی از سرور اختصاصی و سرور مجازی، تفاوت‌های بین آن‌ها را توضیح دهیم و ببینم که برای کسب‌وکارمان بهتر است از چه سرویسی استفاده کنیم؟

سرور مجازی (VPS)

سرور مجازی (Virtual Private Server)، به سروری گفته می‌شود که منابع سرور بین چند ماشین یا چند کاربر تقسیم می‌شود. تصور کنید که یک کامپیوتر مرکزی وجود دارد که چندین کاربر از آن استفاده می‌کنند و هر کدام از کاربران به شیوه‌ی خود از این کامپیوتر استفاده می‌کند.

سرورهای مجازی نسبت به سرورهای اختصاصی منابع محدودتری دارند. اما سرور مجازی برای وب‌سایت‌هایی که ترافیک خیلی زیادی ندارند و پیچیدگی آن‌ها زیاد نیست، بسیار مناسب است. در مجموع می‌توانید این‌گونه تصور کنید که سرور مجازی یک راه‌حل بسیار عالی برای افرادی است که خواهان دسترسی روت بر روی یک سرور هستند و از طرف دیگر خواهان هزینه‌های یک سرور اختصاصی نیستند. 


سرور اختصاصی

 

 

سرور اختصاصی (Dedicated Server)، به سروری گفته می‌شود که تمام منابع آن به شخص شما اختصاص داده خواهد شد. شما به تمام منابع سرور دسترسی خواهید داشت و قادر خواهید بود تا محیط سرور را آن‌گونه که می‌خواهید پیکربندی کنید.

سرورهای اختصاصی زمانی مقرون به‌صرفه خواهند بود که وب‌سایت شما ترافیک بازدید‌کننده‌ی زیادی داشته باشد و نیازمند منابع RAM و CPU بالایی داشته باشید.

سرور اختصاصی

سرور اختصاصی انتخاب کنم یا سرور مجازی؟

انتخاب سرور اختصاصی یا مجازی مستقیماً به خود شما ربط خواهد داشت. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید که بهترین انتخاب برای وب‌سایتتان چیست؟ مسلماً هر وب‌سایتی نیازهای متفاوتی خواهد داشت. بنابراین پیش از انتخاب میزبانی وب، نیازهایتان را با سرویسی که می‌خواهید داشته باشید، انطباق دهید.

با توجه به بالاتر بودن هزینه‌های سرور اختصاصی، پیشنهاد ما برای کسب‌وکار شما این است که برای شروع از سرور مجازی استفاده کنید و چنان‌چه کسب‌وکار شما رشد چشم‌گیری داشت و ترافیک بازدید‌کننده‌های وب‌سایت شما به‌صورت قابل ملاحظه‌ای رشد کرد، آن‌گاه از سرور اختصاصی استفاده کنید.

مشاوران شرکت فناوران شبکه سینداد می‌توانند شما را در انتخاب بهترین سرویس برای کسب‌وکارتان راهنمایی کنند.

جهت خرید سرور مجازی و سرور اختصاصی می‌توانید بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.