در چهارمین همایش سالیانه رایانش ابری چه گذشت؟

supermod 30 تیر 1397 ۰ دیدگاه

همان‌طور که می‌دانید، در روز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۷، رویدادی تحت عنوان چهارمین همایش سالیانه رایانش ابری ایران در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار گردید. در این همایش شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه‌ی رایانش ابری ازجمله ابرآروان، سینداد، Xaas و گرین‌وب حضور داشتند و نمایندگان این‌شرکت‌ها نقطه ‌نظرات خود را راجع به آخرین تحولات به‌‎وجود آمده در این حوزه بیان کردند.

مقالات و کارگاه‌های آموزشی

در این همایش مقالات بسیاری دربا‌ره‌ی جدیدترین دستاورد‌های شرکت‌ها و همچنین جدیدترین تکنولوژی‌های عرضه شده در دنیا توسط افراد مختلف ارائه گردید. برگزاری کارگاه‌های آموزشی تحت عناوین چالش‌ها و فرصت‌های ارائه نرم‌افزارهای ابری، Auto acalling & pay as you go در خدمات ابری و راه‌اندازی CDN با BGP AnyCast و همچنین جلسات پرسش و پاسخ نیز از دیگر اتفاقات این رویداد سالیانه بود.

چهارمین همایش سالیانه رایانش ابری ایراندر این همایش جناب آقای جهانگرد معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری کشور نیز حضور داشتند. جناب آقای جهانگرد درباره‌ی فراهم بودن زمینه‌های تشکیل کنسرسیوم رایانش ابری در کشور سخنرانی کرد.

سینداد در چهارمین همایش رایانش ابری

در چهارمین همایش سالیانه رایانش ابری ایران همچنین جلسه‌ای تحت عنوان پنل مدیران زیرساخت رایانش ابری با حضور چند تن از مدیران شرکت‌های فعال در این حوزه ازجمله مدیر عامل شرکت سینداد برگزار شد. در این جلسه مدیران به‌اتفاق به بحث و مذاکره درباره‌ی مسائل و چالش‌های پیش‌رو در رایانش ابری پرداختند.

موضوعات اصلی پنل درباره‌ی تاثیر تحریم‌ها به امکان استفاده‌ی کاربران ایرانی از سرویس ابری خارجی،تاثیر فیلترینگ سرویس‌های ابری خارجی به اکوسیستم ابری کشور (بازخورد و جبهه‌گیری منفی کاربران ایرانی نسبت به سرویس‌های داخلی)، تامین سخت‌افزار موردنیاز سرویس‌های داخلی در شرایط تحریم و تاثیر نرخ ارز بر روی خدمات زیرساخت ابری و همچنین استفاده‌ی کاربران ایرانی از سرویس‌های خارجی بود.

سینداد در چهارمین همایش سالیانه رایانش ابری ایران

در مراسم اختتامیه‌ی این مراسم جناب آقای دکتر مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه ICT و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور و همچنین جناب آقای دکتر محمد خوانساری ریاست محترم پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به نکاتی کلیدی درباره‌ی ضرورت تعامل و همکاری در حوزه‌ی رایانش ابری کشور اشاره کردند.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.