برگزاری کلاس آنلاین و وبینار با خدمات دیتاسنترسینداد

رامونا امیری 21 اسفند 1398 ۰ دیدگاه

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مراکز آموزشی مانند مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی بهترین گزینه برای ادامه آموزش‌ها برگزاری وبینار و کلاس‌های آنلاین است. دیتاسنتر سینداد، به‌منظور حمایت از موضوع آموزش و فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری کلاس‌های آنلاین، خدمات راه‌اندازی و پشتیبانی این کلاس‌ها را به‌صورت حرفه‌ای و متناسب با نیازهای شما ارائه می‌دهد. سینداد برای برگزاری کلاس‌های آنلاین خدمات زیر را ارائه می‌دهد:

۱) مشاوره جهت انتخاب مناسبترین سرویس مورد نیاز

۲) راه‌اندازی پلتفرم آنلاین 

۳) پشتیبانی فنی جهت برگزاری کلاس آنلاین

برگزاری کلاس آنلاین و وبینار

۱) ارائه زیرساخت جهت برگزاری کلاس‌های آنلاین

اولین گزینه برای برگزاری کلاس‌های مجازی و وبینار‌ها استفاده از سرورهای مناسب است. شما با کمک مشاوران سینداد در این مرحله مناسبترین سرور ها برای برگزاری کلاس آنلاین انتخاب می کنید. تیم فنی سینداد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سرویس مناسب با نیاز شما را راه اندازی کرده و فقط کافی است با لینک ارسالی، شما وارد ناحیه کاربری شده و از خدمات برگزاری کلاس آنلاین بهره مند شوید، همین حالا می توانید با تیم مشاوران تماس حاصل کنید.


۲) راه اندازی پلتفرم آنلاین

نرم افزارهای برگزاری کلاس های آنلاین متعددی مانند نرم‌افزار BigBlueButton، نرم‌افزار adobe connect و … وجود دارد که در ادامه به شرح آن‍ها می‌پردازیم.

BigBlueButton

نرم ‌افزار BigBlueButton یک سیستم وب کنفرانس متن‌باز است. اساس این نرم‌افزار بر روی سیستم عامل نوع GNU/Linux قرار گرفته است که البته با استفاده از Ubuntu 16.04 اجرا می‌شود. همانند سایر سیستم‌های وب کنفرانس، چنین یکپارچگی برای بسیاری از سیستم‌های کلاس آنلاین و تولید محتوا بسیار حائز اهمیت است. این نرم‌افزار انگلیسی است که می‌توان آن‌را فارسی سازی هم کرد. برای راه‌اندازی نرم افزار بیگ بلو باتن شما نیاز به حداقل یک سرور مجازی لینوکس دارید و می‌توانید از خدمات مناسب دیتاسنتر سینداد نیز برای برگزاری وبینار و کلاس‌های آنلاین نیز استفاده کنید. تمامی امکاناتی که برای یک کلاس آموزشی نیاز دارید در مجموعه‌ای ساده اما کامل و پیشرفته جمع اوری شده است و شما تنها با یک دگمه به دنیای آموزش و یادگیری دسترسی خواهید داشت.

adobe connect

نرم‌افزار adobe connect یکی از بهترین نرم‌افزارهای موجود است که از آن برای برگزاری کلاس‌های آنلاین و وبینارها استفاده می‌شود. سینداد نیز با استفاده از این نرم‌افزار و آموزش استفاده از آن راه‌حل مناسبی را برای مراکز آموزشی و کاربران آن‌ها فراهم کرده است تا علاوه بر حضور در کلاس‌ها به صورت آنلاین بتوانند جلسات آموزشی را ضبط و در صورت نیاز آموزش‌ها را مرور کنند. ما به نکاتی جهت کار با این نرم‌افزار اشاره می‌کنیم:

ادوبی کانکت
کاربرد نرم افزار adobe connect

از ادوبی کانکت برای موراد مختلفی استفاده می‌شود از جمله :

  • کنفراس در وب
  • کنفرانس داخل شبکه
  • کلاس‌های مجازی و آنلاین در وب
سفارشی سازی adobe connect

ادوبی کانکت (adobe connect) به‌دلیل اینکه امکان سفارشی‌سازی را به کاربران خود می‌دهد یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های برگزاری جلسات آنلاین است و از سایر پلتفرم‌ها نظیر zoom ،Blue Jeans ،GoToMeeting  پیشی گرفته است. شما می‌توانید به‌راحتی قسمت‌های مختلف صفحه نمایش خود مانند رنگ‌ها و سایز و حتی موقعیت‌های بخش‌های مختلف مثل بخش گفتگو و web cam را تغییر دهید، قسمت‌های مختلف ادوبی کانکت را در جای دلخواه خود قرار دهید و بخش‌هایی را که نیاز ندارید مخفی کنید و نهایتاً اتاق دلخواه خود را بسازید. در نرم افزار ادوبی کانکت که شرایط یادگیری بصورت آنلاین فراهم می‌شود، کاربران با به اشتراک گذاشتن تجربیات و تعامل و همکاری با یکدیگر سعی می‌کنند به پیشبرد اهداف یکدیگر کمک کنند.

امکانات نرم افزار adobe connect
  • امکان آپلود و نمایش تصاویر، فایل‌های PDF و پاورپوینت و اشتراک گذاری لینک‌ها
  • امکان چت گروهی یا انفرادی با افراد حاضر در کلاس یا جلسه
  • امکان استفاده از تخته وایت برد و نمایش آن
کلاس آنلاین
  • امکان اشتراک گذاری صفحه شخصی
  • امکان مدیریت کاربران و شرکت کنندگان در وب کنفرانس
  • امکان برگزاری کنفرانس صوتی
  • امکان برگزاری جلسه تصویری
  • امکان ضبط جلسات

۳) نحوه برگزاری کلاس آنلاین

مهم ترین سوالی که اساتید محترم این روزها با آن روبرو هستند این است که چگونه کلاس آنلاین یا وبینار برگزار کنیم؟ برای شرکت در کلاس‌های آنلاین، کنفرانس‌ها و وبینار کافی است شرکت‌ کنندگان کامپیوتر شخصی یا گوشی هوشمند داشته باشند و بتوانند از اینترنت پر سرعت استفاده کنند. از نظر سخت افزاری داشتن یک کامپیوتر که دارای میکروفن و web cam باشد کفایت می‌‌کند و البته سرویس‌های ارائه وبینار نیز لازم است. دیتاسنتر سینداد از طریق سرورهای قدرتمند خود این امکانات را در اختیار برگزارکنندگان این کلاس قرار می‌دهد.

مدرسان یا سخنرانان با استفاده از کامپیوتر خود محتوای آموزشی و یا سخنرانی خود را با شرکت کنندگان به اشتراک می‌گذارند. در این کلاس‌ها و سمینارها شرکت کنندگان می‌توانند تصویر، صدا و یا متون آموزشی مانند پاورپوینت و حتی صفحه کامپیوتر خود را با سایرین به اشتراک بگذارند.

برای حضور در کلاس‌ها کافی است لینک اختصاصی کلاس آنلاین را از برگزار کنندگان کلاس‌ها دریافت کنید و با مراجعه به لینک در کلاس شرکت کنید. مدرسان و سخنرانان نیز با اطلاعات کاربری خود در کلاس حضور خواهند داشت.

شرایط اینترنت برای کلاس های آنلاین

مهمترین گزینه‌ها درمورد شرایط لازم اینترنت برای برگزاری کلاس‌های مجازی، ثبات و پایداری اینترنت و همینطور سرعت اینترنت است. یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید با کمک گرفتن از آن اینترنت خود را بسنجید، سایت‌های تست سرعت اینترنت است که speedtest یکی از آن ها است. اگر سرعت آپلود اینترنت شما یک مگابایت برثانیه است و سرعت آن ثابت و بدون نوسان است شما می‌توانید به‌راحتی یک وبینار برگزار کنید و یا در یک کلاس آنلاین شرکت کنید.

البته با توجه به نوع برگزاری وبینار باید سرعت‌های مختلف اینترنت را در نظر گرفت، به‌عنوان مثال سرعت اینترنت لازم برای برگزاری کلاسی که شرکت کنندگان فقط صفحه کامپیوتر مدرس را می‌بینند و صدای او را می‌شنوند با سرعت مورد نیاز برای نمایش تصویر زنده مدرس متفاوت است. اگر تمایل دارید وبینار یا کلاس آنلاین خود را برگزار کنید، با سینداد تماس حاصل کرده و درخواست خود را به کارشناسان سینداد اعلام کنید. با توجه به فراهم بودن زیرساخت لازم برای برگزاری کلاس‌های آنلاین امکانات لازم به‌سرعت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.


مشاوره رایگان و مشاهده تعرفه ها

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.