چهل قابلیتی که وب سایت موسسه مالی شما باید داشته باشد

مهسا محق 14 آذر 1401 ۰ دیدگاه
سرور اختصاصی

وب سایت مهم‌ترین کانال برای کسب، فروش، برندسازی، ارتباطات، خدمات مشتری، آموزش و موارد دیگر برای کسب‌وکار تجاری شما است. برخلاف سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ در دنیای مجازی، باید ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته با هدف حمایت از تعدادی از برنامه مختلف و برای طیف وسیعی از مخاطبان کار کند، اما همچنین باید به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشد تا به طور مداوم با تغییرات در استراتژی، فناوری و نیازهای کاربر سازگار شود. برای طراحی وب‌سایت در نظر گرفتن لیستی از نیازهای ضروری می‌تواند کمک بزرگی را به بهبود نتیجه بکند. از همین‌رو ما در ادامه این مقاله ۴۰ ویژگی مورد نیاز برای راه‌انداز یک وب سایت موسسه مالی بر روی سرور اختصاصی را به شما معرفی کرده‌ایم.

۱. طراحی واکنش گرا (ریسپانسیو)

اولین چیزی که در جلوی چشم مخاطبان شما قرار می‌گیرد ظاهر سایت است. به همین دلیل هم طراحی زیبا و سفارشی شده سایت می‌تواند هم از نظر زیبایی نظر کاربر را جلب کند و هم از نظر کاربردی می‌تواند نیازهای کاربر را برطرف کند.

۲. ناوبری ظاهری سایت

مردم عمدتاً برای ورود به بانکداری آنلاین از سایت شما بازدید می‌کنند، بنابراین اگر دسترسی به اطلاعات وب‌سایت برای آن‌ها کار سختی باشد نمی‌توانید نیازهای او را برطرف کنید. دسترسی به اطلاعات و ناوبری سایت را آسان کنید.

۳. جستجوی دخل سایت

درون سایت خود بخش جستجو یا سرچ را در نظر بگیرید. خیلی از کاربران علاقه دارند با سرچ موضوع مورد نظر به‌طور مستقیم به بخشی که نیاز دارند ارجاع داده شوند.

۴. شماره تلفن

درون سایت بخش تماس با ما را فعال کنید. به این شکل هم موتورهای جستجوگر شما را بهتر پیدا می‌کنند و هم کاربران به سرعت می‌توانند از روش‌های ارتباط با شما آگاه شوند.

۵. اطلاعات تماس

کاربران همیشه به دنبال اطلاعات تماس بانک‌ها و مؤسسات مالی هستند. به همین دلیل هم در صفحه تماس روش‌های مختلف تماس را قرار دهید تا کاربران بتوانند به سادگی به شما در ارتباط باشند.

۶. Call to Action در همه صفحات واضح و مشخص باشد

کاربر بعد از ورود به صفحه‌ای باید بدانید که در صفحه یا مرحله بعد باید چه کار کند. مثلا برای دریافت وام مسکن باید بداند در صفحات بعدی چه چیزی در انتظار او است و همه مراحل برای او در دسترس باشد.

۷. فرم تماس

هر بانکی یا مؤسسه اعتباری باید یک فرم تماس به صورت مستقیم داشته باشد تا کاربران بتوانند از طریق سایت با مدیران ان در ارتباط باشند. در چنین شرایطی تها اعلام ایمیل به تنهایی کارساز نیست.

۸. فضای تبلیغاتی

از آن‌جایی که سایت شما یک کانال بازاریابی ۲۴ ساعته است می‌تواند به یک فضای تبلیغاتی مبدل شود. بهتر است که تبلیغات در صفحه اصلی شما قرار بگیرد، به این ترتیب کاربر با ورود به سایت شما تبلیغات اصلی را می‌بیند.

۹. سیستم مدیریت محتوا قدرتمند و منعطف

شما برای راه‌اندازی سایت خود علاوه بر سرور اختصاصی نیاز به یک سیستم مدیریت محتوا دارید تا بتوانید با استفاده از آن ملاحظات سازمانی متداول شامل ویژگی‌هایی مانند فرصت‌های سفارشی‌سازی، سهولت استفاده، قابلیت‌های یکپارچه‌سازی، امنیت، ابزارهای SEO، گزینه‌های گردش کار، مقیاس‌پذیری و البته هزینه‌های مرتبط را مدیریت کنید.

۱۰. استراتژی سئو

هر مؤسسه مالی برای وبسایت خود باید یک استراتژی سئو داشته باشد تا در بین موتورهای جستجوگر رنک مناسب را دریافت کند و توسط کاربران دیده شود.

۱۱. محتوای با کیفیت

محتوای سایت شما از نشان دهنده شخصیت و برند شما است. به همین دلیل باید به کاربران کمک کند تا اطلاعات مورد نیاز خود از شما را به دست آورند. اما مهمتر از همه محتوای با کیفیت رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود می بخشد.

۱۲. محتوای محلی (منطقه‌)

برای رتبه‌بندی بهتر در موتور جستجوگر باید یک سری محتوا بر اساس موقیعت جغرافیایی که در آن قرار دارید تولید کنید و در سایت قرار دهید.

۱۳. محتوای چند رسانه ای

تعامل با مخاطبان بانک نیاز به محتواهای مختلف و چند رسانه‌ای دارد. استفاده از یک سرور اختصاصی و قرار دادن انواع محتوای تصویری بر روی سایت می‌تواند سئوی سایت شما را به‌طور قابل توجهی بهبود بخشد.

۱۴. با محتوا از سازمان‌ ها و انجمن هایی که عضو آن هستید حمایت کنید

در صورتی که مؤسسه مالی یا بانک شما مجوزی دارد یا عضو سازمان و انجمنی است با تولید محتوا برای آن در سایت خود می‌توانید مخاطبان خاصی را جذب کنید.

۱۵. وبلاگ نویسی کنید

برای توسعه کسب‌وکار مالی خود وبلاگ‌ راه‌اندازی کنید و با تولید محتوای با کیفیت و غنی سعی کنید نظر مخاطب را به وب‌سایت اصلی خود جلب کنید.

۱۶. لینک دهی داخلی را فراموش نکنید

در بین محتواهای خود لینک محتواهای دیگر که می توانند اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد را بگذارید تا بتوانند در بین صفحات سایت شما به سادگی جستجو کنند. داشتن محتوای زیاد نیاز به سرور اختصاصی دارد.

۱۷. کار خود را شرح دهید

سعی کنید در محتواهای موجود کار خود را برای مشتریان به‌طور کامل شرح دهید. داشتن یک سرور اختصاصی به شما کمک می‌کند که سرعت سایت بالا رود و کاربر خیلی زود کار جستجو در بین شرح وظایف شما را انجام دهد.

۱۸. ثبت نام با ایمیل

یک صفحه برای کاربران در نظر بگیرید که بتوانند از طریق آن در سایت شما با استفاده از ایمیل ثبت‌نام کنند. از طریق ارسال خبرنامه با سرور اختصاصی خود، می‌توانید پیشنهادهای ویژه و همچنین اخبار خود را به اطلاع کاربران برسانید.

۱۹. اطلاعات واجد شرایط بودن

هر فردی برای ثبت‌نام در سایت شما باید واجد شرایط باشد. اطلاعات واجد شرایط بودن را به‌طور کامل بررسی کنید و در صورت وجود بر روی سرور اختصاصی بارگذاری کنید.

۲۰. اطلاعات امنیتی و حریم خصوصی

برای ثبت‌نام نیاز به اطلاعات امنیتی و حفظ حریم خصوصی کاربران دارید. وجود سرور اختصاصی باعث می‌شود کنترل این بخش بیشتر دست شما باشد.

۲۱. صفحه پرسش و پاسخ

برای تعامل بیشتر با کاربران یک صفحه پرسش و پاسخ را در سرور اختصاصی خود طراحی کنید.

۲۲. لینک های دانلود

سایت لینک‌های دانلود اپلیکیشن و کاتالوگ‌ها را بر روی سرور اختصاصی آپلود کنید تا کاربران در صفحه اول آن را ببینند.

۲۳. ناوبری Breadcrumb

وجود یک سرور اختصاصی باعث می‌شود ناوبری Breadcrumb بهتر اجرا شود و در نهایت سئو سایت شما بهبود یابد.

۲۴. نمودار مقایسه

کاربران مقایسه بین محصولات و خدمات شما را دوست دارند به همین دلیل هم یک نموار مقایسه از محصولات خود تهیه کنید.

۲۵. نرخ بازدید و کلیک در سایت را مدیریت کنید

یک بخش مربوط به مدیریت نرخ و کلیک را در سیستم مدیریت محتوای خود در نظر بگیرید. این بخش اطلاعات زیادی از کاربران را در اختیار شما می‌گذارد.

۲۶. مدیریت مکان

مکان شعبه و مؤسسه مالی خود بر روی سایت را مشخص کنید تا افراد نزدیک به شما بتوانند خیلی راحت‌تر شما را پیدا کنند.

۲۷. افتتاح حساب به صورت آنلاین

یکی از خدمات ویژه و متمایز بانک‌ها افتتاح حساب به صورت آنلاین است. کاربران علاقه زیادی به این قابلیت دارند و این ویژگی با استفاده از سرور اختصاصی به بهترین شکل امکان‌پذیر است.

۲۸. درخواست وام به صورت آنلاین

دریافت وام یکی از خدمات پر درخواست بانک‌ها است که با استفاده از یک سرور اختصاصی می‌تواند به‌صورت آنلاین به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

۲۹. ابزارهای مالی

در سایت خود بخشی را برای ارائه ابزارهای مالی مانند ماشین‌حساب و … قرار دهید. این کار مخاطبان را به سمت سایت شما می‌کشاند. می‌توانید این ابزارها را بر روی سرور اختصاصی خود قرار دهید تا کارایی بیشتری داشته باشند.

۳۰. لینک شبکه های اجتماعی

بر روی سایت خود یک بخشی را برای قرار دادن لینک‌های شبکه‌ای اجتماعی طراحی کنید. این کار تعامل شما با کاربران را بیشتر می‌کند.

۳۱. انطباق ADA

سایت خود را مطابق با استانداردهایی که از معلولان حمایت می‌کند طراحی کنید. آن‌ها هم حق دارند تا از سایت شما مانند افراد عادی و سالم استفاده کنند.

۳۲. با انواع مرورگرها سازگار باشد

سایت خود را بر روی یک سرور اختصاصی آپلود کنید تا با همه مرورگرها سازگار باشد. این قابلیت باعث گسترش استفاده از سایت شما در بین کاربران می‌شود.

۳۳. راهنمایی مسیرهای URL

در زمان طراحی سایت و انتخاب سرور اختصاصی دقت داشته باشید برای خطاهای یافت نشدن صفحه تدابیری را پیش بینی کنید زیرا انتقال مشتریان به صفحات خطا می‌تواند برای آن‌ها خسته کننده باشد و کاربران را از کسب‌وکار شما دور کند.

۳۴. دامنه سایت را مدیریت کنید

به کسب‌وکار خود بیشتر دقت کنید و سعی کنید یک نام مناسب را برای دامنه خود انتخاب کنید. همچنین از یک سرور اختصاصی مناسب برای کار خود استفاده کنید. موتورهای جستجوگر به‌طور عموم با https راحت‌تر کار می‌کنند.

برای مطالعه بیشتر: گرانترین دامنه‌های دنیا کدامند؟

۳۵. استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس

سایت شما باید کدها و تجزیه‌ و تحلیل‌های انجام شده به وسیله گوگل آنالیتیکس را در سایت شما تأثیر دهد. این امکان، مقایسه قبل و بعد از تجزیه و تحلیل را هنگام راه‌اندازی سایت را به شما می‌دهد.

۳۶. حساب های وب مستر و یکپارچه سازی تجزیه و تحلیل

هنگامی که سایت جدید شما فعال شد، باید به موتورهای جستجو اطلاع دهید. از Google Search Console و Bing Webmaster برای اطلاع‌رسانی به آن‌ها استفاد کنید.

۳۷. استفاده از یک هاست سریع و ایمن

هر بانک و مؤسسه مالی نیاز به یک هاست امن و سریع دارد. در چنین شرایطی استفاده از یک سرور اختصاصی می‌تواند یک راه‌کار عالی مناسب باشد.

برای مشاوره و خرید هاست همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید

۳۸. خدمات بدون واسطه

برخی از مؤسسات مالی عادت کرده‌اند تا خدمات خود را با استفاده از واسطه ارائه دهند. متکی بدون بیش از اندازه به این روش می‌تواند مضر باشد.

۳۹. ردیابی تجزیه و تحلیل سفارشی

تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته را پیگیری کنید تا بتوانید سمت و سوی کسب‌وکار و مؤسسه مالی خود را بهتر پیدا کنید.

۴۰. طراحی یک سایت رقابتی

سایت شما باید منحصر به فرد باشد تا بتواند با سایر بانک‌ها رقابت کند. بازدید کنندگان باید هم به صورت دیداری و هم به صورت کاربردی تفاوت سایت شما را متوجه شوند.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.