رفع اطلاعیه باگ امنیتی Mikrotik

supermod 13 مرداد 1397 ۰ دیدگاه

در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی رفع اطلاعیه باگ امنیتی Mikrotik صحبت کنیم. بنابراین به معرفی این باگ امنیتی و روش رفع آن می‌پردازیم.

باگ امنیتی Mikrotik چیست؟

اخیراً یک باتنت جدید (rogue botnet) توانسته از آسیب‌پذیری RouterOS استفاده کند و در RouterOS ورژن ۶.۴۲.۱ از تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۱۸ نفوذ کند. چنان‌چه تا کنون نسبت به آپگرید RouterOS خود اقدام نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا از دبل کلیک برای آپگرید کردن خودداری کنید؛ به‌جای آن می‌توانید از گزینه‌ی “Check for Updates” استفاده کنید.

رفع اطلاعیه باگ امنیتی Mikrotik

تمامی ورژن‌ها از ۶.۲۹ تا ۶.۴۲ آسیب‌پذیر هستند. چنان‌چه از یکی از این ورژن‌ها استفاده می‌کنید و دسترسی Winbox را برای شبکه‌های نامعتبر باز کرده باشید، به احتمال زیاد مورد حمله قرار گرفته‌اید. اما چنان‌چه Winbox در اینترنت در دسترس نباشد، احتمالاً هک نشده‌اید. اما همچنان توصیه‌ی ما به آپگرید کردن RouterOS است.

مراحلی که جهت جلوگیری از حمله هکرها به روتر باید انجام داد:

    • RouterOS را به آخرین ورژن ارتقا دهید.
    • پس از آپگرید پسورد خود را تغییر دهید.
    • تنظیمات پیکربندی خود را مجدداً بازیابی کنید.

اگر از طریق کلیک بر روی گزینه‌ی “Check for Updates” نتوانستید RouterOS را آپگرید کنید، می‌توانید وارد سایت میکروتیک شده و در صفحه Software وارد قسمت Download شده و پکیج اصلی جدیدترین ورژن را دانلود کنید.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.