بهبود سئو سایت فقط با ۵ دقیقه در روز

supermod 13 شهریور 1397 ۰ دیدگاه

در این مقاله قصد داریم تا بهبود سئو سایت فقط با ۵ دقیقه در روز را به شما آموزش دهیم. در کنار برنامه‌های اصلی که جهت بهبود سئو وب‌سایت خود دارید، چند نکته‌ی ظریف وجود دارد که با انجام منظم آن‌ها می‌توانید به سئو سایت خود کمک کنید. رعایت این نکات می‌تواند نتایجی بهتر از برنامه‌های اصلی شما جهت بالا بردن سئو سایت شما داشته باشد. در این قسمت به بررسی این نکات می‌پردازیم:

لینک‌های معیوب را پیدا کنید

وجود لینک‌های معیوب در وب‌سایت شما، تجربه‌ی مشتری را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. یافتن لینک‌های معیوب یکی از اقدامات اصلی است که باید در اولین فرصت آن را انجام دهید؛ به‌خصوص اگر وب‌سایت بزرگی دارید. چنانچه از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند Broken Link Checker و WP Broken Link Status Checker استفاده کنید.  متناوباً می‌توانید از نرم‌افزار Broken Link Checker Chrome extension جهت بررسی لینک‌های معیوب open page استفاده کنید.

محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی ارتقا دهید

شبکه‌های اجتماعی تاثیرات عمده‌ای را بر روی سئو وب‌سایت شما دارند. نمی‌توان انکار کرد که شبکه‌های اجتماعی نقش بزرگی در معرفی و به‌رسمیت شناختن برند شما دارند. سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی مانند پست، کامنت، فالور و غیره در شناخته‌شدن و اعتماد به برند تاثیر بسزایی دارند. سیگنال‌های اجتماعی برخی از روش‌هایی هستند که موتورهای جست‌وجو برای اندازه‌گیری ارتباط برند و محتوا از آن استفاده می‌کنند. به علاوه، شبکه‌های اجتماعی به ایجاد رفتار خرید کمک می‌کنند.

بهبود سئو سایت فقط با 5 دقیقه در روز

رقیبان خود را تحت نظر بگیرید

با ابزاری مانند  Buzzsumo, Epic Track, Ahrefs, Feedly و SEMRush به‌راحتی می‌توانید ترافیک سرچ خود را بالا برده و موقعیت خود را رصد کنید. شما با این ابزار می‌توانید رقیبانتان را نیز تحت نظر بگیرید. با این ابزار می‌توانید در URL رقیبانتان تحقیق کنید و ببنید که کدام محتوا و کلمات کلیدی آن‌ها را به‌سمت ترافیک سرچ سوق می‌دهد؟ اگر روزی فقط چند دقیقه برای مانیتور کردن رقیبان خود وقت بگذارید، ایده‌هایی بسیار مناسب برای ارتقای محتوای خود پیدا می‌کنید.

تصاویر وب‌سایت را بهینه کنید

علاوه بر فرمت تصویر و اندازه‌ی آن، راه‌های ساده‌ی دیگری برای بهینه‌سازی سئو تصاویر وب‌سایت شما وجود دارند. شما می‌توانید با استفاده از نام فایل تصویر، alt tag ، عنوان، شرح و زیرنویس‌ها ارتباط بین محتوا و موتورهای جست‌وجو را ارتقا دهید.

عنوان و شرح را ارتقا دهید

عنوان تگ شده‌ی وب‌سایت همان چیزی است که در لیست سرچ گوگل مشاهده می‌کنید. معمولاً هر لیست از عنوان و شرح تشکیل شده است. این موارد تاثیر بسیار زیادی بر کلیک خوردن دارد. با بهینه‌سازی قابلیت کلیک خوری عنوان و جذاب کردن شرح، نرخ کلیک خوردن وب‎‌سایت شما در نتایج سرچ بالا خواهد رفت.

از رسانه‌های مختلف استفاده کنید

استفاده از رسانه‌های مختلف مانند ویدئو، انیمیشن، تصویر وصدا به‌شما این اجازه را می‌دهد که اطلاعات را بسیار واضح‌تر و غنی‌تر از متن به کاربران برسانید. در سال‌های اخیر، ویدئو مارکتینگ به یک عنصر اصلی در هدایت مشتری به‌سمت محصولات یا خدمات تبدیل شده است. علاوه‌ بر این، ابزارهای مختلف رسانه‌ای به‌عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا در موتورهای جست‌وجو به‌کار گرفته می‌شوند.

وب‌سایت خود را امن نگه دارید (HTTPS)

امنیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، گوگل تمرکز خاصی بر روی HTTPS داشته و در سال ۲۰۱۸ هم این روند ادامه پیدا کرده است. گوگل با صراحت اعلام کرده که HTTPS یکی از عوامل مهم رتبه‌بندی است. پس چنان‌چه هنوز نسبت به امنیت وب‌سایت خود اقدام نکرده‌اید، در اولین فرصت نسبت به خرید و نصب گواهینامه SSL اقدام کنید.

گواهینامه SSL

منبع: Doteasy

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.