بازیابی رمز عبور وردپرس فقط در ۴ مرحله

supermod 27 آبان 1397 ۰ دیدگاه

در این مقاله قصد داریم تا نحوه‌ی بازیابی رمز عبور در وردپرس ( wordpress ) را آموزش دهیم. شاید بارها برای شما اتفاق افتاده باشد که رمز عبور خود را فراموش کرده باشید. حتی متخصص‌ترین افراد در حوزه‌ی IT هم ممکن است رمز عبور خود را فراموش کنند.

اما همیشه راهی برای بازیابی رمز عبور فراموش شده وجود دارد. به‌همین دلیل نرم‌افزار وردپرس، راهی بسیار ساده جهت بازیابی رمز عبور را درنظر گرفته که با آن آشنا خواهیم شد.

بازیابی رمز عبور وردپرس فقط در ۴ مرحله

مرحله اول

ابتدا به صفحه‌ی ورود به وردپرس وارد شوید. برای این‌کار کافی است تا آدرس وب‌سایت خود را در http://www.example.com/login/ و به‌جای کلمه example وارد کنید. با پنجره‌ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد. بر روی گزینه‌ی ?Lost your password کلیک کنید.

Retrieve WordPress Password in just 4 steps

این کار شما را وارد صفحه‌ی دیگری خواهد کرد. در این صفحه از شما خواسته خواهد شد تا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

Retrieve WordPress Password in just 4 steps

مرحله دوم

نام کاربری که از آن جهت ورود به وردپرس استفاده می‌کنید را وارد کنید. در این قسمت شما همچنین می‌توانید از آدرس ایمیلی که در حین نصب یا ثبت‌نام در وردپرس وارد کرده بودید، استفاده کنید. پس از وارد کردن نام کاربری یا آدرس ایمیل، بر روی گزینه‌ی Get New Password کلیک کنید.

پس از آن که نام کاربری یا آدرس ایمیل صحیح را وارد کردید، نرم‌افزار وردپرس یک ایمیل به آدرس ایمیل مرتبط با حساب کاربری خواهد فرستاد. از طریق پیغام “Check your e-mail for the confirmation link” به شما یادآوری می‌کند که ایمیل خود را چک کنید.

Retrieve WordPress Password in just 4 steps

مرحله سوم

وارد ایمیل خود شده و به قسمت inbox بروید. در آن‌جا یک ایمیل برای شما ارسال شده است که عنوان آن Password Reset خواهد بود. چنان‌چه ایمیل را مشاهده نکردید، چند دقیقه صبر کنید یا به قسمت Spam  یا Junk Mail بروید.

محتویات ایمیلی که دریافت کرده‌اید، مشابه با تصویر زیر است:

Retrieve WordPress Password in just 4 steps

بر روی لینک دوم که با رنگ قرمز در تصویر نشان داده شده است، کلیک کنید. این لینک شما را به وب‌سایت شما خواهد برد و به شما اجازه‌ی وارد کردن رمز عبور جدید وردپرس را خواهد داد.

مرحله چهارم

وردپرس به‌صورت خودکار یک رمز عبور جدید برای شما تولید خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم یک رمز عبور مناسب را برای خود انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید مقاله‌ی اشتباهات رایج در انتخاب رمز عبور را مطالعه کنید.

Retrieve WordPress Password in just 4 steps

پس از این‌که رمز عبور خود را وارد کردید، بر روی گزینه‌ی Reset password کلیک کنید. حال صفحه‌ای مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

Retrieve WordPress Password in just 4 steps

اکنون رمز عبور شما تغییر یافته و با کلیک بر روی عبارت Login وارد وردپرس خود خواهید شد.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.