راهنمای تنظیمات ایمیل بر روی نرم افزار Outlook

supermod 17 مرداد 1397 ۰ دیدگاه

نرم افزار Outlook یکی از پرکاربردترین برنامه‌ها برای ارسال و دریافت ایمیل درون سازمان‌‌های مختلف بوده که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. در این مقاله‌ سعی می‌کنیم تا نحوه‌ی تنظیم ایمیل را در نرم‌افزار Outlook آموزش دهیم.

پس از آن‌که نرم افزار Outlook را بر روی سیستم نصب کردید، مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

مرحله‌ اول

در قسمت پایین از پنجره‌ی Add New Account، گزینه‌ی Manually configure server or additional server types را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.

مرحله اول تنظیم ایمیل در اوت لوک

مرحله دوم

در این مرحله گزینه‌ی Internet E-mail را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.

مرحله دوم تنظیم ایمیل در اوت لوک

مرحله سوم

در پنجره‌ی‌ ظاهر شده، مطابق تصویر زیر ابتدا اطلاعات فردی را تکمیل کرده و سپس روی گزینه‌ی More Settings کلیک کنید.

مرحله سوم تنظیم ایمیل در اوت لوک

مرحله چهارم

در پنجره بعدی وارد قسمت Outgoing Server شده و تیک My outgoing server (SMTP) requires authentication را بزنید و سپس OK کنید.

مرحله چهارم تنظیم ایمیل در اوت لوک

مرحله پنجم

حال در همان پنجره‌ی مرحله سوم، بر روی گزینه‌ی Test Account Settings کلیک کنید تا اطلاعات شما چک شود. چنان‌‎چه اطلاعات را صحیح وارد کرده باشید، با پنجره‌ای مانند تصویر زیر مواجه می‌شوید:

مرحله پنجم تنظیم ایمیل در اوت لوک

پس از آن‌که از صحت اطلاعات شما اطمینان حاصل شد، تنظیمات ایمیل شما مورد قبول واقع شده و با کلیک بر روی گزینه‌ی Finish وارد محیط Outlook  می‌شوید:

مرحله ششم تنظیم ایمیل در اوت لوک

اطلاعات تخصصی‌تر در مورد پروتکل‌های امن و غیرامن را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

Non SSL Port SSL Port
IMAP Port: 143
Pop3 Port: 110
SMTP Port: 587
IMAP Port: 993
Pop3 Port: 995
SMTP Port: 465

نرم افزار Outlook یک برنامه‌ی بسیار کاربردی جهت ارسال و دریافت پیام درون سازمانی است. با استفاده از این نرم‌افزار به‌سادگی می‌توان در مصرف بی‌رویه کاغذ جلوگیری کرده و درنتیجه به محیط زیست کمک رساند. امیدواریم تا با مطالعه آموزش بالا بتوانید تنظیمات ایمیل خود را بر روی این نرم‌افزار بدون هیچ مشکلی انجام دهید.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.