سرعت و اعتماد کلیدهای اصلی انتخاب میزبانی وب در تجارت الکترونیک

supermod 10 شهریور 1397 ۰ دیدگاه

سرعت و اعتماد کلیدهای اصلی انتخاب میزبانی وب در تجارت الکترونیک هستند. با استفاده‌ی بیش از پیش مردم از اینترنت، کسب و کارهای اینترنتی هم رونق بیشتری پیدا کرده‌اند و بسیاری از سرمایه‌گذاران رو به تجارت الکترونیک آورده‌اند. در پشت پرده‌ی یک کسب و کارهای اینترنتی موفق حتماً یک میزبان وب قابل اعتماد وجود دارد. پس بهتر است قبل از این‌که فروشگاه آنلاین خود را باز کنید، میزبان وب خود را انتخاب کنید. اما چرا باید از یک میزبان وب معتبر استفاده کرد؟

سرعت و اعتماد کلیدهای اصلی انتخاب میزبانی وب در تجارت الکترونیک

سرعت وب‌سایت

سرعت وب‌سایت نه تنها باعث تجربه بهتر مشتری می‌شود، بلکه بر روی موتور جست‌وجو در هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت شما تاثیر می‌گذارد. هرچند سرعت یکی از صدها پارامتر برای رتبه‌بندی وب‌سایت شماست، اما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

موتورهای جست‌وجو کاربران را به‌سمت سایت‌هایی می‌فرستند که هم اطلاعات دقیق و صحیحی دارند و هم زمان تاخیر آن‌ها بسیار کم است. بیش از ۴۷ درصد از کاربران اینترنتی انتظار دارند وب‌سایتی که وارد آن شده‌اند، در کمتر از ۲ ثانیه بارگذاری شود. همچنین بیش از ۴۰ درصد از کاربران، وب‌سایتی که بارگذاری آن بیش از ۳ ثانیه طول بکشد را ترک می‌کنند. پس هرچه سرعت بارگذاری وب‌سایت شما بالاتر باشد، کاربران شما راضی‌تر خواهند بود. حتی ۱ثانیه تاخیر می‌تواند موجب کاهش ۷ درصدی نرخ تمایل به وب‌سایت شود.

سرعت وب‌سایت شما به عواملی مانند میزبان وب، نوع و سایز فایل‌های روی سایت بستگی دارد. کنترل نوع و سایز فایل‌ها در دست شماست و می‌توانید آن‌ها را بهینه کنید. اما میزبانی وب را فقط می‌توانید ارزیابی کنید اما سرعت آن را نمی‌توانید تغییر دهید.

آپ‌تایم

تقریباً هیچ‌کدام از میزبانان وب نمی‌توانند آپ‌تایم ۱۰۰ درصد را ضمانت کنند. معمولاً گارانتی آپ‌تایم ۹۹.۹ درصد ایدئال است. توجه داشته باشید که هر قطعی (downtime) ممکن است بر فروش اینترنتی شما تاثیر بگذارد. به‌خصوص در زمان اوج ترافیک، این مساله اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. تصور کنید که قطعی در طول سال چندین مرتبه تکرار شود. مصلماً کسب و کار شما ضرر بسیار زیادی را متحمل خواهد شد. هنگامی که تجربه خدمات مشتری ضعیف عمل کند، به‌تدریج مشتریان خود را از دست خواهید داد. بنابراین توجه داشته باشید که میزبانی قابل اعتماد را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

انتخاب میزبانی وب در تجارت الکترونیک

مقیاس‌پذیری

مهم نیست که اندازه‌ی سازمان شما چقدر بزرگ یا کوچک است. مهم این است که کسب و کار شما بتواند قابلیت مقیاس‌پذیری را در ذهن بسازد. هرچه کسب وکار شما توسعه‌ی بیشتری پیدا کند، نیازهای شما هم تغییر پیدا خواهند کرد. پس باید پلت‌فرمی را انتخاب کنید که بتواند با کسب و کار شما رشد پیدا کند. با رشد سازمان، شما نیاز دارید به سکوی دیگری سوئیچ کنید که بتواند این پلت‌فرم را برای شما فراهم کند.

هزینه‌های پنهان

هیچ زیرساخت رایگانی برای تجارت الکترونیک وجود ندارد. حتی اگر وب‌سایت را خودتان طراحی کرده باشید و نام دامنه را نیز خودتان انتخاب کرده باشد، باز هم باید هزینه‌هایی را برای دامنه، هاست و دیگر عوامل زیرساخت وب‎‌‌سایتتان پرداخت کنید. هزینه‌های زیرساخت وب‌سایت شما به ویژگی‌ها و اندازه‌ی فروشگاهی که راه‌اندازی کرده‌اید بستگی دارند. بنابراین هزینه‌های پنهان به‌صورت جدی باید درنظر گرفته شوند.

منبع: Entrepreneur

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.