تغییر سیاست در واحد دیتاسنتر مایکروسافت

supermod 06 شهریور 1397 ۰ دیدگاه

واحد دیتاسنتر مایکروسافت قصد دارد تعداد ۷۲ عدد ژنراتور را در در شهر کوینسی واقع در ایالت واشنگتن پیاده‌سازی کند. مایکروسافت مجوز این کار را از وزارت اکولوژی واشنگتن درخواست کرده و باید حدود ۳۰ روز منتظر بماند تا ساکنین محلی رضایت خود را اعلام کنند. این خبر نشان‌دهنده‌ی تغییرات قابل ملاحظه‌ای در مسیر قبلی مایکروسافت است. در سال ۲۰۱۲ مایکروسافت اعلام کرده بود که قصد دارد تا ژنراتورها را از دیتاسنترهای واقع در شهرهای بویتون، شیکاگو و کوینسی حذف کند. اما گویا این طرح با شکست مواجه شده و به‌جای آن مایکروسافت مجبور است میلیون‌ها دلار جهت تامین برق پشتیبانی ۲۱۰ مگاواتی به‌وسیله‌ی ژنراتور هزینه کند.

تغییر سیاست در واحد دیتاسنتر مایکروسافت

اولین دیتاسنتر مایکروسافت در شهر کوینسی، در سال ۲۰۰۷ راه‌‍‌اندازی شد. امروزه این دیتاسنتر حدود ۲۷۰ هکتار زمین را دربر گرفته و از صدها مگاوات تجهیزات فناوری اطلاعات پشتیبانی می‌کند. برق این دیتاسنتر توسط نزدیک‌ترین ایستگاه برقی-آبی تامین می‌شود.

وزارت اکولوژیکی واشنگتن اعلام کرده با وجود این‌که ژنراتورهای دیزلی آلاینده‌هایی مانند کربن مونوکسید، اکسید نیتروژن و ترکیبات آلی فرار در هوا را آزاد می‌کنند، چنان‌چه بر اساس مجوز فعالیت کنند، استفاده از آن‌ها در دیتاسنتر با معیارهای سلامتی مطابقت خواهد داشت. در این مجوز علاوه بر ژنراتور، تعداد ۱۳۶ برج خنک‌کننده‌ی تبخیری نیز وجود خواهد داشت. در این رابطه، یک جلسه جهت بحث در مورد اثرات زیست‌محیطی این پروژه در ۲۷ آگوست در مرکز اجتماعات شهر کوینسی برگزار خواهد شد.

در سال ۲۰۱۰ ژنراتورهای مایکروسافت در این دیتاسنتر باعث به‌وجود آمدن جنجال شده بود. در آن زمان ۴۰ ژنراتور در دیتاسنتر کوینسی فعالیت می‌کرد که باعث به‌وجود آمدن شکایاتی از سوی ساکنین محلی از جمله شهردار سابق “پتی مارتین” در راستای کاهش کیفیت هوا در آن منطقه شده بود. با این حال بعد از صدور مجوز، شرکت مایکروسافت احتمالاً ژنراتورهای خود را در این دیتاسنتر پیاده‌سازی خواهد کرد.

منبع: Datacenterdynamics

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.