قابلیت های جدید ویندوز سرور ۲۰۱۹

supermod 21 مرداد 1397 ۰ دیدگاه

در این مقاله با قابلیت های جدید ویندوز سرور ۲۰۱۹ آشنا خواهیم شد. با ورود نسخه‌ی نهایی ویندوز سرور ۲۰۱۹، به‌تدریج دیتاسنترها و سپس ابزارهای مدیریت دیتاسنتر بر روی آن پیاده خواهند شد. با انتشار ویندوز سرور ۲۰۱۹ در پاییز امسال، شرکت‌هایی که در حوزه‌ی IT کار می‌کنند باید برنامه‌ریزی‌های خود را جهت انتقال به سیستم‌عامل جدید شروع کنند. مصلماً نسخه‌ی جدید منتشر شده تغییرات زیادی با نسخه‌های قبلی دارد که درک آن‌ها ممکن است مقداری طول بکشد. بیشترین تغییرات شامل بهبود امنیت و همچنین تغییر در امکانات دیتاسنتر است. بیشترین تغییرات عبارتند از:

  • ویژگی‌های ویندوز سرور
  • اجزای دیتاسنتر
  • ابزارهای مرکز مدیریت

ویندوز سرور 2019

ویژگی‌های ویندوز سرور:

تغییرات اساسی بر روی ویژگی‌های ویندوز سرور ۲۰۱۹ از این قبیل هستند: وب‌ سرورهایی که اطلاعات اینترنتی سرور (IIS) را راه‌اندازی می‌کنند و همچنین فایل سرورها و میزبانی سرورهای مجازی .

در ویندوز سرور ۲۰۱۹، برنامه‌های وب را به‌راحتی می‌توان امتحان کرد، چون بیشتر کدها HTML  و .Net هستند. فایل سرورها هم اهداف مناسبی جهت انتقال هستند. فایل سرورها در اکثر مواقع حجم زیادی از اطلاعات را دربر داشته یا این‌که به‌روز رسانی نشده‌اند. اکثر فایل‌سرورها همچنان در ویندوز سرور ۲۰۰۸ راه‌اندازی می‌شوند و اکنون می‌توان آن‌ها را به‌روز رسانی کرد. نکته‌ی جالب این‌که پس از انتقال محتوا می‌توان Nameserverهای جدید را به نام قدیم تغییر داد و این‌گونه دسترسی کاربر قطع نمی‌شود.

پیاده‌سازی اجزای دیتاسنتر:

گروه دیگر از برنامه‌های قابل انتقال، اجزای دیتاسنتر هستند. برنامه‌هایی مانند میزبانی (HyperV) که شامل زیرساخت‌های اصل دیتاسنتر هستند. بسیاری از سازمان‌ها این فرصت را خواهند داشت که میزبان HyperV خود را در ویندوز سرور ۲۰۱۹ پیکربندی کنند. جهت کسب تجربه می‌توانید چند سرور میزبانی را در ویندوز سرور ۲۰۱۹ راه‌اندازی کنید. گفته می‌شود که در نسخه‌ی جدید، قابلیت اطمینان و مقیاس‌پذیری افزایش خواهد داشت.

مرکز مدیریت ویندوز سرور ۲۰۱۹:

یکی از ویژگی‌های ویندوز سرور ۲۰۱۹، پیاده‌سازی آسان مرکز مدیریت ویندوز است. مرکز مدیریت که بر روی ویندوز سرور ۲۰۱۹ بارگذاری شده است، می‌تواند به ویندوز سرورهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ در دیگر سیستم‌ها متصل شود (بدون این‌که نیازی به نرم‌افزار یا ارتقای خاصی نیاز باشد). مرکز مدیریت ویندوز سرور ۲۰۱۹، این قابلیت را دارد که انواع سرورهای قدیمی و جدید را به پنجره مرکز مدیریت متصل کند.

افرادی که در حوزه‌ی IT کار می‌کنند، در سال ۲۰۱۹ می‌توانند به این ویندوز سرور دسترسی پیدا کرده و با ریسک بسیار کم اقدام به راه‌اندازی عملیاتی آن کنند. نسخه‌ی جدید ویندوز سرور از امنیت بیشتری برخوردار بوده و سازگاری زیادی با مایکروسافت Azure دارد. این امر به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به اجرای خدمات کاربردی جدید بپردازند.

منبع: Networkworld

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.