افزایش سرمایه‌ گذاری گوگل در دیتاسنتر

supermod 04 شهریور 1397 ۰ دیدگاه

با افزایش سرمایه‌ گذاری گوگل در دیتاسنتر ، رشد خدمات ابری این شرکت همچنان ادامه دارد. اخیراً شرکت‌های SoundCloud، Target و پیتزا دومینو به سرویس‌های گوگل متصل شده‌اند. شرکت گوگل درآمد ۳ ماهه اخیر خود را با افزایش ۲۶ درصدی به مبلغ ۲۶.۲ میلیارد دلار گزارش کرده است. درآمدهای دیگر گوگل که شامل تجارت ابری، فروش سخت‌افزار و گوگل پلی می‌شود، با ۳۶.۵ درصد افزایش به ۴.۴ میلیارد دلار رسیده است.

افزایش سرمایه‌ گذاری گوگل در دیتاسنتر

 ساندر پیچای مدیر اجرایی شرکت گوگل گفت: “تجارت ابری ما پیشرفت بسیار زیادی داشته و این باعث یک جهش در استراتژی بلند مدت ما در رایانش ابری و دیتاسنترهاست. وی افزود هدف ما این است که حوزه‌های کاری را به سمت پلت‌فرم ابری گوگل پیش ببریم.” پیچای اشاره کرد که موسسات مالی نظیر: “Brazil’s Banco Itaú” که جدیدترین مشتری ماست، در حال حرکت به‌سمت رایانش ابری هستند.

درآمد خدمات ابری برای سرویس Azure نسبت به سال گذشته ۸۹ درصد افزایش داشته است. البته قرار است که شرکت‌های مایکروسافت و آمازون به‌زودی میزان درآمد خود را از رایانش ابری اعلام کنند. میزان درآمد شرکت گوگل در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار گزارش شده است. هرچند به‌احتمال زیاد، شرکت گوگل از لحاظ درآمد ابری، همچنان پشت سر مایکروسافت و آمازون قرار دارد.

منبع: Datacenterdynamics

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.