هفت توصیه برای خرید هاست وب سایت فروشگاهی

مریم صفائی 23 آبان 1401 ۰ دیدگاه
خرید هاست

تصور کنید که چند محصول عالی دارید و می‌خواهید آن‌ها را در یک فروشگاه اینترنتی و در فضای مجازی بفروشید. بی‌تردید پس‌ازآن که تحقیقات خود را انجام دادید، متوجه می‌شوید که فروش اینترنتی یک تغییر رویکرد در صنعت شما ایجاد می‌کند. شما می‌دانید که مخاطبانتان چه کسانی هستند و دقیقاً می‌دانید که محصولاتی که شما ارائه می‌کنید برای آن‌ها چه سودی خواهد داشت.

پس در مرحله بعدی از یک سازنده حرفه‌ای وب سایت تجارت الکترونیک می‌خواهید برایتان وب‌سایتی با رابط کاربری ساده طراحی کند که تمام عناصر تجارت الکترونیک در آن پیش‌بینی‌شده باشد و استفاده از آن برای شما و مخاطبانتان ساده باشد.

پس‌ازآنکه بازاریابی هیجان‌انگیزی برای راه‌اندازی فروشگاه خود داشت، همه‌چیز آماده یک شروع رؤیایی است، مخاطبانتان نمی‌توانند برای خرید از فروشگاهتان صبر کنند و ناگهان بوم!

  • چه اتفاقی افتاد؟
  • وب‌سایتتان بالا نمی‌آید؟
  • وب‌سایت شما توانایی تحمل ترافیک ایجادشده را ندارد؟
  • بازدیدکنندگان سایت هشدار امنیتی دریافت می‌کنند؟
  • این چیزی نیست که شما برای آن برنامه‌ریزی کرده باشید.

حقیقت این است که هاست فروشگاه اینترنتی شما نقش بسیار حیاتی نه‌تنها در راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاه اینترنتی بازی می‌کند، بلکه از زمان راه‌اندازی تا روزی که این سایت بالاست در عملکرد آن نقش بسیار مهمی برعهده دارد.

وب‌سایت‌های کند، سرعت بارگذاری ضعیف، عدم امنیت و مدیریت ضعیف وب سرورها می‌توانند بر موفقیت فروشگاه آنلاین شما تأثیر زیادی بگذارند. از طرف دیگر، ارائه‌دهنده خدمات هاست فروشگاه اینترنتی شما می‌تواند به شما کمک کند یک وب‌سایت سریع، امن و کاملاً بهینه‌سازی شده به مشتریان خود ارائه دهید.

 هاست فروشگاه اینترنتی چیست؟

به عبارت ساده، ارائه‌کننده خدمات هاست وب‌سایت شما را روی یک سرور قرار می‌دهد و سپس به وب‌سایت شما اجازه می‌دهد تا زنده و در اینترنت قابل‌دسترسی باشد. این وب‌سایت مثابه خانه شما در اینترنت است!

هاستینگ یک سایت فروشگاه تجارت الکترونیک یک بسته هاستینگ است که به‌طور خاص برای وب‌سایت‌های فروشگاه‌های اینترنتی طراحی‌شده است و از تمام ویژگی‌ها و التزامات ضروری اداره یک وب‌سایت فروشگاه الکترونیک پشتیبانی می‌کند. این بسته ممکن است همه ویژگی‌های ضروری مثل دروازه پرداخت، امنیت، گواهی SSL و توانایی مقیاس‌پذیری هنگام افزایش ترافیک هم باشد.

برای مطالعه بیشتر: تفاوت هاست و سرور

انواع هاستینگ وب‌سایت فروشگاه الکترونیک

طرح‌های مختلفی برای هاستینگ وب‌سایت وجود دارد. می‌توانید هاست را براساس مشخصات فنی سرور مثل هاست اشتراکی، هاست وی پی ان یا هاست اختصاصی انتخاب کنید و یا گزینه دیگر این است که بسته‌های هاست انتخابی شما مخصوص وب‌سایت فروشگاه‌های الکترونیک طراحی‌شده باشد.

از انواع هاستینگ وب‌‌سایت می توان به این موارد اشاره کرد:مشترک، وی پی ان، اختصاصی و ابری

هاستینگ مشترک در پایین‌ترین طبقه قرار دارد و برای استارتاپ‌ها و افرادی مناسب است که می‌خواهند آنلاین باشند. این نوع هاستینگ معمولاً قیمت پایینی دارند اما این قیمت پایین با سرعت‌پایین و فضای سرور اشتراکی با چندین وب‌سایت دیگر همراه است. به‌طورکلی این نوع هاستینگ برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی مناسب نیست مگر این‌که ازنظر مالی توانایی پرداخت سایر طرح‌ها را نداشته باشید.

هاست وی پی ان به معنای یک سرور خصوصی مجازی است. سرور شما یک ماشین را با وب‌سایت‌های دیگر سهیم می‌شود اما منابع آن مجزاست این روش بسیاری از مشکلاتی را که هاست‌های اشتراکی با آن روبه‌رو هستند را رفع می‌کند.

هاست اختصاصی در بالاترین ردیف قرار می‌گیرد که به شما سرور اختصاصی و فیزیکی خاص خودتان را می‌دهد که البته ارزان نیست. هر دو روش آخر می‌تواند برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی گزینه خوبی باشد اما یک گزینه دیگر هم وجود دارد که به آن هاستینگ ابری می‌گویند.

هاستینگ ابری یک راهکار محبوب برای یک مشکلات متداول سایت‌های فروشگاه‌های اینترنتی است. هاستینگ ابری کاملاً مقیاس پذیر است. می‌توانید منابع را هر زمان که خواستید حذف یا اضافه کنید. هزینه آن برای استارتاپ‌ها نیز هزینه آن قابل پرداخت است. برای سایت فروشگاه‌های الکترونیکی نیز به‌طور قطع عملکرد آن همان زیرساخت مورد انتظار خواهد بود.

۷ عاملی که برای انتخاب ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ سایت فروشگاه الکترونیک باید در نظر بگیرید

هنگام انتخاب نوع هاستینگ، برخی موارد قابل‌مذاکره هستند مثل قیمت هاستینگ که ممکن است کمی بالاتر از بودجه شما باشد  یا نوع افزونه‌های امنیتی که با بسته هاست خود دریافت می‌کنید. اما برخی چیزها کاملاً غیرقابل‌مذاکره هستند و هنگام انتخاب یک برنامه هاستینگ فروشگاه الکترونیک باید آن را دریافت کنید. این موارد غیرقابل‌مذاکره را دست‌کم نگیرید و برای آن‌ها اهمیت قائل شوید:

۱.    99.99% آپتایم

وب‌سایت فروشگاه اینترنتی شما باید سریع باشد و تمام مواقع بالا باشد. ارائه‌دهنده خدمات هاستینگی که شما انتخاب می‌کنید باید زمان بارگذاری سریع را تضمین کند، این‌که ۹۹.۹۹ درصد مواقع سایت بالا، کمترین میزان انتظار ما از هاستینگ است. اگر زمان بارگذاری یک وب‌سایت طولانی شود یا کند باشد، اکثر مشتری‌ها سایت را ترک می‌کنند و هرگز باز نمی‌گردند.

برخی از انواع هاستینگ، مثل هاستینگ اشتراکی، برای وب‌سایت فروشگاه‌های اینترنتی توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است ازکارافتادن مکرر و به‌اصطلاح داون تایم دائمی آن‌ها در کسب‌وکار ضرر جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. CDN به‌عنوان شبکه‌ای از سرورهای گسترده در یک منطقه وسیع برای حفظ وب‌سایت سریع مهم است و باید در بسته هاستینگ شما در نظر گرفته شود و باید به دنبال طرحی باشید که با نظرات در زمان آپتایم همراه باشد تا در صورت بروز مشکل در سرور به شما اطلاع داده شود.

۲.    مقیاس‌پذیری ساده

برای یک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی، هاستینگ مقیاس‌پذیر یک التزام مطلق است. ممکن است ترافیک فروشگاه در دوره‌های تعطیلات، حراج و تبلیغات به‌شدت افزایش یابد. در چنین مواقعی برنامه‌هاست فروشگاه شما باید این امکان را برایتان فراهم کند تا منابع را برای تطبیق با افزایش ترافیک به حداکثر برسانید. CPU، RAM، فضای خیره سازی و سایر منابع ضروری باید به‌راحتی مقیاس‌پذیر باشند تا مشتریان وب‌سایت فروشگاه با تجربه‌‌ی منفی هنگام خرید روبه‌رو نشوند.

۳.    فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند نامحدود

وب‌سایت‌های فروشگاه‌های اینترنتی سنگین هستند، بدین معنا که تصاویر کالاها، ویدیوها و سایر فایل‌های وب‌سایت حجم زیادی اشغال می‌کنند. به‌علاوه وب‌سایت‌های فروشگاه‌های اینترنتی ترافیک بالایی دارند، بنابراین به فضای ذخیره‌سازی بیشتر و پهنای باند بیشتری نیاز دارند. باید از یک ارائه‌دهنده خدمات هاستینگی برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید که پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی نامحدودی ارائه می‌دهد یا درنهایت مجبور می‌شوید هزینه‌های اضافی و گزاف را بیشتر بودجه‌ای که در نظر گرفته بودید پرداخت کنید.

۴.    امنیت پیشرفته

وقتی‌که یک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی را اداره می‌کنید، از مشتریان انتظار دارید که اطلاعات شخصی و مالی خود را به اشتراک بگذارند تا بتوانند با در فرآیند این کسب‌وکار با شما سهیم شوند، همین امر شما را قادر می‌سازد که به آن‌ها خدمات شخصی شده ارائه دهید. مشتریان شما در مقابل انتظار دارند که اطلاعاتشان پیش شما محفوظ بماند. شما به‌عنوان فردی که خواستار راه‌اندازی یک وب‌سایت‌ فروشگاه‌های اینترنتی کارآمد هستید، باید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما کاملاً امن بوده و می‌تواند از اعتبار کسب‌وکارتان پیش مشتریان و همچنین اطلاعات شخصی و مالی آن‌ها محافظت کند. شرکت ارائه‌کننده خدمات هاسینگ باید ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای را مانند فایروال، گواهی‌های SSL، شناسایی حملات بدافزار و DDoS، خدمات نظارتی و غیره را در اختیار شما قرار دهد.

۵.    پشتیبانی ۲۴/۷

حتی اگر بهترین شرکت ارائه‌کننده خدمات هاستینگ را برای وب‌سایت فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید که از تمام ابزارها و پلاگین‌های ضروری برخوردار باشد، این احتمال وجود دارد که وب‌سایت شما با برخی مشکلات روبه‌رو شود. ارائه‌کننده خدمات هاستینگ باید همواره در دسترس باشد در چنین مواقعی به شما کمک کند و بهترین راه‌حل را پیش پایتان بگذارد. فرقی نمی‌کند که سرعت وب‌سایت شما تحت تأثیر قرارگرفته باشید، نیاز به مقیاس‌پذیری منابع برای انطباق با ترافیک ایجادشده داشته باشید و یا وب‌سایت شما موردحمله قرارگرفته باشد. پشتیبانی شرکت ارائه‌کننده خدمات هاستینگ باید ۲۴ ساعت شبانه‌روز و در ۷ روز هفته ارائه شود تا به شما در راه بازگشت و ادامه تجارت کمک کند.

۶. یکپارچه‌سازی پرداخت

شرکت ارائه‌کننده خدمات هاستینگ باید به شما این امکان را بدهد تا به‌راحتی تمام روش‌های پرداختی که مخاطبان هدف شما نیاز دارند را در اختیار داشته باشید. امروز اکثر مردم به دنبال روش‌های پرداخت ساده هستند و فقدان این روش‌ها در وب‌سایت شما به معنای شکست در سفر خرید مشتری است. کارت نقدی، اعتباری، UPI، نقدی هنگام تحویل، کارت به کارت‌ بانکی از حمله روش‌هایی است که ارائه‌کننده خدمات هاستینگ باید به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی شما ارائه کند. همچنین اطمینان حاصل کنید که ارائه‌کننده خدمات هاستینگ شما با استانداردهای امنیتی که اطلاعات کاربران را حفظ می‌کند، سازگار است.

۷. پشتیبان‌گیری خودکار

پشتیبان‌گیری از داده‌ها برای وب‌سایت‌های فروشگاه‌های اینترنتی بسیار مهم است. پشتیبان گیری خودکار داده‌ها و فایل‌های فروشگاه اینترنتی شما را محافظت می‌کند. احتمال از بین رفتن پایگاه داده‌های شما وجود دارد، به‌خصوص اگر برخی تنظیمات مهم را تغییر دهید که این امر می‌تواند ضررهای بزرگی برایتان به همراه داشته باشد. اگر آخرین نسخه پشتیبان را ندارید، راه‌اندازی مجدد غیرممکن خواهد بود یا حتی ممکن است با صرف وقت و زمان بسیار زیادی میسر شود. طرح هاستینگ فروشگاه اینترنتی شما باید با دارای پشتیبان گیری خودکار باشد تا امنیت وب‌سایت شما تقویت شود.

انتخاب بهترین خدمات هاستینگ برای فروشگاه اینترنتی فروش شما را افزایش می‌دهد

شرکت ارائه‌کننده خدمات هاستینگ به فروشگاه اینترنتی شما در موفقیت فروشگاه آنلاین شما نقش کلیدی ایجاد می‌کند. مسئولیت ارائه‌کننده خدمات هاستینگ از در دسترس بودن و سرعت وب‌سایت شما تا امن و مقیاس‌پذیر بودن آن گسترده شده است تا مشتری بتواند تجربه خرید عالی را در وب‌سایت شما داشته باشد.

پیش از انتخاب تحقیق کنید، برای بررسی طرح‌های مختلف وقت بگذارید تا مطمئن باشید که کدام‌یک از ارائه‌کنندگان خدمات هاستینگ با نیازهای شما مطابقت دارد. قبل از این‌که پیش بروید با یک ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ خوب همکاری کنید.

به خاطر داشته باشید همانطور که آب برای  ماهی حیاتی است هاستینگ خوب برای یک وب‌سایت ضروری است.

برای مشاوره و خرید هاست همین حالا با کارشناسان سینداد تماس بگبرید

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.