مزایای استفاده از میزبانی ابری ایمیل

supermod 18 اسفند 1397 ۰ دیدگاه

میزبانی ابری ایمیل سرویسی جدید بوده که اتفاقاً از مزایای بسیار زیادی نسبت به سرویس‌های ایمیل قدیمی مانند ایمیل‎‌های درون سازمانی دارد.

امروزه خیلی از افراد نیاز دارند همواره به ایمیل خود دسترسی داشته باشند تا بتوانند در هر شرایطی به مسائل کاری خود بپردازند. افراد فعال در حوزه‌های مختلف تجاری، اینترنت و… به دلیل شرایط کاری خود ممکن است روزانه چندین ایمیل ارسال و دریافت کنند. بنابراین فضای ایمیل هم از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از سرویس میزبانی ابری ایمیل باعث شده است این موارد امکان‌پذیر شوند.

امروزه بیشتر شرکت‌ها به دلایل مختلفی ازجمله هزینه، دسترسی محدود و ناپایداری در حال انتقال سرویس‌های ایمیل خود به بسترهای ابری هستند.

مزایای استفاده از میزبانی ابری ایمیل

استفاده از ایمیل سازمانی باعث افزایش اعتبار شرکت یا سازمان خواهد شد. هرچند استفاده از حساب‌های کاربری ایمیل‌های رایگان مانند Gmail و Email باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود، اما استفاده از ایمیل‌هایی با نام برند شرکت باعث افزایش اعتبار شرکت و درنتیجه تجربه‌ی بهتر مشتریان شما خواهد شد.

ملزومات ایمیل ابری

درست است که سرویس ایمیل ابری دارای مزایای زیادی است، اما در استفاده از آن باید هوشمندانه عمل شود. اگر می‌‎خواهید از سرویس میزبانی یا هاست ابری ایمیل استفاده کنید، باید به زیرساخت ارائه‌دهنده‌ی آن توجهی ویژه داشته باشید.

امنیت

مهم‌ترین نکته در استفاده از این سرویس بحث امنیت است. 

اطلاعات سازمانی شما مطمئناً حساس هستند و شما نمی‌خواهید زمان به‌اشتراک‌گذاری این اطلاعات، مشکلی پیش بیاید.

سازمان‌های مختلف حساس‌ترین اطلاعات خود را از طریق ایمیل‌های درون سازمانی رد و بدل می‌کنند. 

بنابراین باید در زمان خریداری سرویس دقت کنید که ارائه‌دهنده از جدیدترین تکنیک‌ها برای حفاظت از اطلاعات کاربران استفاده می‌کند.

ملزومات ایمیل ابری

در دسترس بودن

علاوه بر رعایت موارد امنیتی، ارائه‌دهنده‌ی این سرویس باید دارای زیرساختی قدرتمند باشد تا همواره سرویس شما در دسترس باشد. بدون شک نمی‌خواهید در موارد حساس سرویس ایمیل شما قطع شده یا با مشکلی مواجه شود. اطمینان حاصل کنید که ارائه‌دهنده قابلیت فراهم آوردن حداقل ۹۹.۹ درصد آپ‌تایم را داشته باشد.

مزایای استفاده از میزبانی ابری ایمیل

همانند دیگر سرویس‌های ابری، این سرویس هم نسبت به سرویس‌های قدیمی ایمیل دارای فواید زیادی است که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

۱. هزینه کمتر

سرویس ایمیل مبتنی بر ابر، یک سرویس اشتراکی بوده که به‌شدت باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شود. با مهاجرت به این سرویس، از یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌های خود خلاص خواهید شد.

۲. مقیاس‌پذیری بیشتر

مقیاس‌پذیری بالای این سرویس باعث خواهد شد بتوانید در آینده به‌راحتی ظرفیت سرویس خود را افزایش دهید. با این مقیاس‌پذیری بالا، سازمان شما می‌تواند به‌خوبی برای ظرفیت ذخیره‌سازی، محاسبه و تعداد کاربران آینده‌ی خود برنامه‌ریزی کند.

۳. آپ‌تایم بالاتر

سومین مزیت استفاده از ایمیل ابری آپ‌تایم بالای آن است که باعث می‌شود سرویس شما همواره در دسترس باشد. ازآنجایی‌که اکثر ارائه‌دهندگان میزبانی ابری ایمیل از چندین سایت ریداندنت (Redundant) استفاده می‌کنند و چون داده‌های شما در فضای ابری ذخیره می‌شود، سازمان شما آپ‌تایم بالاتری را تجربه خواهد کرد.

مزایای استفاده از میزبانی ابری ایمیل

۴. مدیریت ساده‌تر

استفاده از سرویس ایمیل ابری باعث می‌شود مدیریت شما بر روی سیستم ایمیل به‌مراتب آسان‌تر شود. بدین ترتیب که دیگر نیازی نیست نگران مسائل مربوط به به‌روزرسانی یا تعمیر و نگهداری سرویس خود باشید.

۵. افزایش امنیت

هنگامی‌که از سرویس ایمیل ابری استفاده می‌کنید، ایمیل‌های شرکت شما در مکانی خارج از سایت شما نگهداری و محافظت می‌شوند. شرکت‌هایی که این سرویس را ارائه می‌دهند، منابع بیشتری را به‌منظور ایمن‌سازی امکانات خود نسبت به سایر سازمان‌ها صرف می‌کنند. همین امر باعث می‌شود که امنیت این سرویس نسبت به سرویس‌های قدیمی بسیار بالاتر باشد.

۶. دسترسی از راه دور

با انتقال به سرویس ایمیل ابری، کارمندان شما می‌توانند از هر مکانی به ایمیل خود دسترسی داشته باشند و درنتیجه بازدهی آن‌ها بالاتر خواهد رفت. بدین ترتیب به‌منظور دسترسی به ایمیل، فقط دسترسی به اینترنت نیاز خواهد بود.

نتیجه‌گیری

سرویس میزبانی ابری ایمیل روشی نوین و جایگزین سرویس‌های قدیمی ایمیل است. 

با استفاده از این سرویس هزینه‌های سازمان شما پایین‌تر آمده و دیگر دغدغه‌های امنیتی و آپدیت سرویس را نخواهید داشت. 

با استفاده از این سرویس به نرم‌افزار اضافی نیاز نخواهید داشت و به‌راحتی می‌توانید آن را بر دستگاه‌های تلفن همراه خود منطبق کنید. 

مزایای استفاده از میزبانی ابری ایمیل
فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.