نصب وردپرس فقط در ۵ مرحله

supermod 24 مهر 1397 ۰ دیدگاه

در این مقاله نصب وردپرس فقط در ۵ مرحله را آموزش خواهیم داد. در ابتدا تعریفی از وردپرس را ارائه خواهیم داد.

وردپرس چیست؟

وردپرس (WordPress) یکی از معروف‌ترین پلت‌فرم‌ها جهت توسعه‌ی وب‌سایت بوده و اکثر وب‌سایت‌ها در سراسر دنیا از این نرم‌افزار جهت توسعه‌ی وب‌سایت خود استفاده می‌کنند.

دلیل محبوبیت بسیار زیاد این نرم‌افزار رابط کاربری ساده‌ی آن و همچنین سهولت استفاده از پلاگین‌ها برای افزایش عملکرد و پشتیبانی گسترده‌ی آن است. علاوه‌ بر این، شما می‌توانید از قالب‌های (themes) بیشمار آن جهت زیباتر کردن وب‌سایت خود استفاده کنید.

جهت نصب وردپرس بر روی هاست کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول: پکیج وردپرس را دانلود کنید

   برای دانلود پکیج وردپرس از یک لینک رسمی اینجا کلیک کنید.

مرحله دوم: پکیج را بر روی اکانت هاستینگ خود آپلود کنید

این کار به‌ ۳ روش قابل انجام است:

  • آپلود به‌وسیله‌ی FTP
  • آپلود به‌وسیله‌ی فایل منیجر
  • آپلود SSH

مرحله سوم: دیتابیس MYSQL و کاربر را بسازید

برای این‌کار شما به دسترسی cPanel از اکانت هاستینگ خود نیاز دارید. معمولاً وردپرس همه‌ی اطلاعات را در یک دیتابیس ذخیره می‌کند. این دیتابیس می‌تواند محلی برای ذخیره تمام محتویات برای بازدیدکنندگان وب‌سایت شما باشد.

جهت ذخیره‌ی داده‌ها نیازمند ساخت یک دیتابیس هستید که بدین صورت انجام می‌گیرد:

  • وارد cPanel خود شوید.
  • در سربرگ Database، گزینه‌ای به‌نام MYSQL Database Wizard وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید. لطفاً جزئیات را در یک فایل متنی جدا یادداشت کنید، چون در مراحل بعدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
نصب وردپرس فقط در ۵ مرحله
  • یک دیتابیس بسازید و نام آن را وارد کنید. سپس بر روی Next Step کلیک کنید.
  • کاربران دیتابیس را بسازید و نام کاربری و رمز عبور خود را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه‌ی Creat User کلیک کنید.
نصب وردپرس فقط در ۵ مرحله
  • کاربر را به دیتابیس اضافه کنید. پس از آن، شما به قسمت امتیازات هدایت خواهید شد. گزینه‌ها را بنا بر احتیاجتان انتخاب کنید. اگر می‌خواهید یک اکانت ادمین باز کنید، همه‌ی گزینه‌ها را انتخاب کنید. چنانچه می‌خواهید یک حساب کاربری را برای یکی از کارمندانتان باز کنید، می‌توانید با ارائه امتیازات کمتر، او را محدود کنید.

مرحله چهارم: اطلاعات وردپرس را تکمیل کنید

نصب وردپرس فقط در 5 مرحله

 

 

 

پس از انجام مراحل بالا، به‌منظور اتصال به دیتابیس از طریق وردپرس، نیاز دارید تا اطلاعات خواسته شده در مرحله سوم را نیز تکمیل کنید. برای این کار، این‌گونه عمل کنید:

  • به‌محض این‌که وردپرس را در مرورگر خود باز کردید، از شما درباره‌ی اطلاعات ضروری جهت ایجاد ارتباط با دیتابیس سوال خواهد شد. نام دیتابیسی که ساخته‌اید را وارد کنید.
  • نام کاربری دیتابیس را وارد کنید.
  • رمز عبور دیتابیس را وارد کنید. توجه داشته باشید که از یک پسورد مناسب استفاده کنید. برای این کار می‎‌توانید مقاله اشتباهات رایج در انتخاب رمز عبور را مطالعه کنید.
  • هاست دیتابیس را انتخاب کنید. اطلاعات در این مورد را می‌توایند از میزبان وب خود (سینداد) جویا شوید.
  • پیشنهاد می‌کنیم که پیشوند جدول متفاوت از پیش‌فرض ” wp ” باشد. استفاده از پیشوند متفاوت باعث بالاتر رفتن امنیت دیتابیس شما شده و موجب می‌شود تا افراد دیگر نتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
  • در نهایت اطلاعات وارد شده را تائید کنید. این کار باعث اتصال دیتابیس به وردپرس خواهد شد.

مرحله پنجم: نصب وردپرس را شروع کنید

اکنون شما مراحل مقدماتی را به‌صورت کامل انجام داده‌اید و باید مرحله نهایی را اجرا کنید. آخرین مرحله این است که اسکریپت نصب را از صفحه نخست اجرا کنید. کافی است تا نام دامنه خود را در لینک‌های زیر تایپ کنید:

 

http://yourdomain.com/wp-admin/install.php

http://yourdomain.com/blog/wp-admin/install.php

فراموش نکنید که در لینک‌های بالا باید نام دامنه خود را تایپ کنید.

پس از آن صفحه‌ای ظاهر می‌شود که به شما پیغام خوش‌آمد گویی به صفحه‌ی نصب وردپرس را می‌دهد. نصب وردپرس در این مرحله انجام شده و به دیتابیس شما متصل خواهد شد.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.