۵ نکته حیاتی هنگام انتخاب سرویس میزبانی وب

supermod 25 شهریور 1397 ۰ دیدگاه

در این مقاله سعی داریم تا با ۵ نکته حیاتی هنگام انتخاب سرویس میزبانی وب آشنا شویم. تصور کنید که کسب‌وکار شما دارای یک محصول عالی، تیم فروش و خدمات پس از فروش مجرب و همچنین تیم بازاریابی بسیار قدرتمندی است که مشتریان را به‌سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کنند. با وجود همه‌ی این موارد، اگر یک سرویس میزبانی وب معتبر نداشته باشید، مشتریان خود را از دست خواهید داد. اگر سرعت وب‌سایت شما پایین بیاید یا سرور های آن قطع شوند، حتی اگر کسب‌وکار شما بسیار بزرگ باشد، این خبر در شبکه‌های اجتماعی به‌سرعت پخش شده و باعث کاهش تعداد مشتریان و در نتیجه کاهش فروش شما خواهد شد.

5 نکته حیاتی هنگام انتخاب سرویس میزبانی وب

در پایان سال ۲۰۱۸، میزان فروش اینترنتی در سراسر جهان به بیش از ۲۸ هزار میلیارد دلار خواهد رسید. بنابراین این یک موضوع حیاتی است که کسب‌وکار شما از یک استراتژی قدرتمند وب برخوردار باشد. این استراتژی می‌تواند وجود یک ‌وب‌سایت با عملکرد عالی و حداقل قطعی باشد. جهت رسیدن به این اهداف، باید از میزبانی قدرتمند برای پشتیبانی از خدمات وب‌سایت استفاده کنید. بنابراین ۵ نکته حیاتی هنگام انتخاب سرویس میزبانی وب را در نظر داشته باشید:

  • پشتیبانی

بدون وجود یک پشتیبان قابل اعتماد، نمی‌توانید امنیت وب‌سایت خود را تضمین کنید. چنان‌چه وب‌سایت شما مورد حمله قرار بگیرد، باید مطمئن شوید که از تمام محتوای وب‌سایتتان بکاپ گرفته شده باشد و شما به‌راحتی به‌آن دسترسی داشته باشید.

  • امنیت

امنیت باید اولیت اول شما در انتخاب سرویس میزبانی وب باشد چون حملات سایبری و هکرها می‌توانند به وب‌سایت شما حمله کنند و حتی به اطلاعات خصوصی مشتریان شما دسترسی پیدا کنند. هنگام انتخاب میزبان وب، به‌دنبال میزبانی باشید که از تکنولوژی رمزگذاری بین کاربر و سرور یا بین سرور میزبانی وب و سرور کسب‌وکار شما استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود تا مطمئن شوید که کلیه‌ی ارتباطات کاملاً محافظت شده هستند و هکرها نمی‌توانند به آن‌ها نفوذ کنند.

  • تجزیه و تحلیل (Analytics)

هنگامی که به‌دنبال میزبان وب می‌گردید، از روش‌های تجزیه و تحلیل آن‌ها اطلاعات کسب کنید. تجزیه و تحلیل می‌تواند به بازاریابی و استراتژی محتوای شما کمک کند. روش تجزیه و تحلیل باید کاملاً به‌روز بوده و دسترسی به آن هم آسان باشد. همچنین باید به‌دنبال میزبانی باشید که تغییر دادن محتوای داخلی وب‌سایت را برایتان ساده کند تا بتوانید به‌راحتی به جزئیات (مانند ایمیل) دسترسی داشته باشید.

5 نکته حیاتی هنگام انتخاب سرویس میزبانی وب

  • پشتیبانی مشتری

وب‌ هیچ‌گاه قطع نمی‌شود. پس تیم پشتیبانی آن هم باید همواره در دسترس باشد. به‌خصوص برای وب‌سایت‌هایی که مشتریان آن‌ها در سراسر دنیا پراکنده شده‌اند، بسیار مهم است که تیم پشتیبانی از مشتری در تمام ساعات شبانه‌روز پاسخ‌گو باشند. پس پشتیبانی را انتخاب کنید که در هر ساعتی جواب‌گوی مشکلات شما بوده و البته به‌زبان شما صحبت کنند.

  • مقیاس‌پذیری

چنانچه کسب‌وکار شما رو به پیشرفت و بزرگ‌تر شدن باشد، میزبانی می‌خواهید که همراه با شما رشد کند، نه این‌که با رشد شما دچار تنزل شود. جویا شوید که زمان کارکرد صحصیح میزبان وب شما چه عددی است؟ سعی کنید میزبانی را انتخاب کنید که گارانتی آپ‌تایم آن به عدد ۹/۹۹ نزدیک باشد. زمان کارکرد صحیح تضمینی از سرورهای قابل اطمینان و پشتیبانی است، بنابراین به دنبال وب هاستی بگردید که توسط مشتریان قابل اطمینان تضمین شده است.

توجه داشته باشید که چنان‌چه از هاست اشتراکی استفاده می‌کنید، میزبان بتواند جواب‌گوی شما باشد. گاهی اوقات چندین سایت بر روی یک سرور هستند. دقت کنید که اگر برای یک وب‌سایت مشکلی پیش بیاید، این مشکل تاثیر منفی بر روی وب‌سایت شما نداشته باشد. همچنین مطمئن شوید که استفاده از هاست اشتراکی منجر به کاهش سرعت وب‌سایت شما نخواهد شد.

منبع: Entrepreneur

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.