بهترین مرورگر در سال ۲۰۱۹ : رشد اکسپلورر، نزول فایرفاکس و کروم

supermod 11 اسفند 1397 ۰ دیدگاه

بهترین مرورگر در سال ۲۰۱۹ کدام است؟ گوگل کروم، اینترنت اکسپلورر یا فایرفاکس؟

مرورگرهای مایکروسافت ماه گذشته از لبه‌ی پرتگاه عقب‌نشینی کردند. هرچند ممکن است این اتفاق موقتی باشد، اما رشد چشمگیری نسبت به قبل داشته‌اند.

بهترین مرورگر در سال 2019 : رشد اکسپلورر، نزول فایرفاکس و کروم

رشد چشمگیر اینترنت اکسپلورر و مایکروسافت Edge

بر اساس جدیدترین نتایج نرم‌افزارهای تجزیه‌وتحلیل وب، در ماه فوریه ۲۰۱۹ سهم کاربران مرورگرهای اینترنت اکسپلورر (IE) و مایکروسافت Edge از ۰.۰۵  درصد به ۱۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته که بیشترین نرخ رشد از مارس ۲۰۱۸ است.

بیشترین رشد مربوط به IE بوده که توانست نرخ ۸.۲ درصدی را به خود اختصاص دهد. مرورگر مایکروسافت Edge هم با رشد ۴.۸ درصدی توانست بیشترین نرخ رشد را از سپتامبر ۲۰۱۷ داشته باشد.

بااین‌حال، این میزان رشد IE در مقایسه با کاربران ۸۷.۴ درصدی ویندوز بسیار ناچیز است. لازم به ذکر است که اینترنت اکسپلورر در تمام نسخه‌های ویندوز موجود است اما مایکروسافت Edge مخصوص کاربران ویندوز ۱۰ است.

رشد چشمگیر اینترنت اکسپلورر و مایکروسافت Edge

موقعیت مایکروسافت Edge همچنان خطرناک است

حدود ۳ ماه پیش شرکت مایکروسافت اعلام کرد که Edge را با استفاده از موتورهای گوگل کروم و جاوا اسکریپت بازسازی خواهد کرد. مایکروسافت اعلام کرد که سازگاری بهتری را برای کاربران Edge ایجاد خواهد کرد. با توجه به نرخ رشد ۴.۸ درصدی، همچنان کاربران Edge حدود نصف کاربران فایرفاکس هستند.

بقای Edge همچنان در ابهام است و باید منتظر بمانیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی برای این مرورگر خواهد افتاد.

سقوط فایرفاکس

دو قدم به جلو، یک‌قدم به عقب

سقوط فایرفاکس

این داستان فایرفاکس تا نوامبر ۲۰۱۸ بود که کاربران آن از ۹ به ۱۰ درصد رسید. در ماه فوریه این مرورگر منبع باز با رشد منفی نیم درصدی مواجه شد.

رشد منفی مجدداً فایرفاکس را با تهدید جدی مواجه کرد.

 شرکت Mozilla به‌شدت نیاز به رشد فایرفاکس دارد تا نشان دهد بازسازی فایرفاکس در نوامبر ۲۰۱۷ نه‌تنها ارزش زمانی و پولی را داشته، بلکه منجر به یک تغییر واقعی شده است.

حتماً شما هم با این جمله موافقید که گویی فایرفاکس در زیر سایه‌ی سنگین کروم به‌سر می‌برد. به‌هرحال باید منتظر سرنوشت این مرورگر در سال‌های آینده باشیم. 

لغزش جزئی گوگل کروم، سافاری همچنان آخر

مرورگر گوگل کروم حدود ۰.۴ درصد از کاربران خود را از دست داد، اما همچنان با ۶۶.۹ درصد از کاربران، حدود ۲/۳ از سهم بازار را در اختیار دارد.

مرورگر Safari شرکت اپل با در اختیار داشتن تنها ۳.۶ درصد از کاربران، کمترین میزان کاربر از آوریل ۲۰۱۷ را به‌ خود اختصاص داده است.

علی‌رغم لغزش اندک، همچنان کروم محبوب‎‌ترین مرورگر کاربران اینترنتی است. 

در ۶ سال گذشته، کروم کاهش چشمگیری نداشته است، به‌طوری‌که به نظر کارشناسان، این مرورگر به قله‌ی محبوبیت خود نزدیک شده است.

نتیجه اینکه بهترین مرورگر در سال ۲۰۱۹ همچنان با اختلاف مرورگر گوگل کروم است. 

بهترین مرورگر در سال 2019
فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.