اکتبر، ماه آگاهی ملی از امنیت اینترنتی

supermod 07 آبان 1397 ۰ دیدگاه

ماه گذشته (اکتبر) ماه آگاهی ملی از امنیت اینترنتی (NCSAM) بود. اکتبر ماه دهم میلادی است که از سال ۲۰۰۳ توسط دپارتمان امنیت ملی ایالات متحده (Homeland) به همراهی اتحاد امنیت ملی سایبری (NCSA)، ماه آگاهی ملی از امنیت اینترنتی لقب گرفته است.

علت این اقدام این است تا اطمینان حاصل شود که هر شخصی که وارد اینترنت می‌شود، به‌ لحاظ امنیتی پشتیبانی شود. در این ماه شرکت‌‌ها و دانشگاه‌های مختلف آمریکایی در همایش‌ها و گردهمایی‌های مختلف شرکت می‌کنند و جدیدترین تکنولوژی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را جهت بالا بردن امنیت اینترنتی به معرض نمایش می‌گذارند.

 

اکتبر، ماه آگاهی ملی از امنیت اینترنتی
اکتبر، ماه آگاهی ملی از امنیت اینترنتی

امنیت و لزوم حفاظت از اطلاعات

دنیای شبکه و اینترنت مملو از خطرات و تهدیداتی است که هر لحظه ممکن است گریبان‌گیر کاربران اینترنتی شود. ماه اکتبر به‌عنوان یک برنامه سالانه برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت امنیت سایبری است.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از دپارتمان امنیت ملی ایالات متحده، در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۶۹ پرونده‌ی شخصی از شرکت‌های مختلف مالی، تجاری، آموزشی و سلامت لو رفته و به بیرون انتشار پیدا کرده است.

۶۶ درصد از کسب‌وکارهای کوچک با اینترنت سروکار دارند اما فقط ۲۳ درصد آ‌ن‌ها شرایط امنیتی مطلوبی دارند. بر اساس این آمار، سالانه ۵۹۴ میلیون نفر مورد هجوم حملات سایبری قرار می‌گیرند.

این سازمان پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۰، حدود ۲۴ میلیارد دستگاه در سراسر جهان به اینترنت متصل خواهند شد که باید به فکر تأمین امنیت آن‌ها باشیم.

 

 

هر هفته از ماه اکتبر عنوانی جداگانه داشته و شرکت‌ها سعی می‌کنند تا آگاهی‌های لازم را مطابق با نام آن هفته عرضه کنند:

هفته اول: مراحل ساده امنیت آنلاین

هر کاربری باید بداند هنگام استفاده از اینترنت چگونه خود را ایمن نگه دارد. هفته اول اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به آن‌ها می‌آموزد چگونه خود را برای حملات سایبری آماده کنند.

هفته دوم: حمله از یک اتاق کوچک به محلی بزرگ

نقض داده‌ها و جرائم اینترنتی تبعیض قائل نمی‌شوند. هر شخصی و در هر سازمانی ممکن است قربانی شود. هفته دوم مختص آموزش‌های امنیتی به کارمندان در محیط کار است.

اکتبر، ماه آگاهی ملی از امنیت اینترنتی
اکتبر، ماه آگاهی ملی از امنیت اینترنتی

هفته سوم: شناخت و مبارزه با جرائم اینترنتی

جرائم اینترنتی دغدغه‌ای در حال رشد هستند که می‌توانند گریبان‌گیر هر کاربری شوند. هفته‌ی سوم به افزایش آگاهی در مورد انواع جرائم اینترنتی اختصاص داده شده است.

هفته چهارم: زندگی آنلاین

تکنولوژی به‌سرعت در حال پیشرفت است و بسیاری از افراد دائماً آنلاین هستند. هفته چهارم به آینده‌ی زندگی آنلاین مردم دنیا اختصاص داده شده است.

هفته پنجم: افزایش مقاومت در سیستم‌های حساس

امنیت اینترنتی نقش بسیار مهمی در تمام جنبه‌های زندگی روزانه‌ی ما ایفا می‌کند. هفته پنجم به راه‌های افزایش امنیت در زیرساخت‌های حساس اختصاص دارد.

اکثر کاربران اینترنتی تصور درستی از حملات سایبری ندارند و اغلب خود را در ایمنی کامل می‌بینند؛ اما واقعیت چیز دیگری است.

حقیقت آن است که هیچکس از امنیت مطلق برخوردار نیست و هر لحظه امکان به خطر افتادن اطلاعات در فضای مجازی وجود دارد.

به همین دلیل هر کاربری وظیفه دارد نحوه‌ی مقابله در برابر تهدیدات اینترنتی را یاد گرفته و تمامی موارد امنیتی را رعایت کند.

 

شرکت فناوران شبکه سینداد با در اختیار داشتن جدیدترین نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای امنیتی و تلاش در زمینهٔ حفاظت هرچه بیشتر از اطلاعات، بستری امن را برای مشتریانش در تمامی خدمات خود فراهم کرده است. شرکت سینداد این اطمینان را به شما می‌دهد که درصورت استفاده از خدمات آن، خیالتان از بابت امنیت و حفاظت از اطلاعات خصوصی و عمومی راحت خواهد بود.

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.