راهنمای نصب گواهینامه SSL بر روی دایرکت ادمین

supermod 20 تیر 1397 ۰ دیدگاه

در این مقاله قصد داریم تا نحوه‌ی نصب گواهینامه SSL بر روی دایرکت ادمین را آموزش دهیم. قبل از نصب، نیاز دارید تا فایل CSR را در کنترل پنل دایرکت ادمین تولید کنید. فایل CSR تولید شده دارای ۲ کلید است: کلید خصوصی که کاملاً محرمانه است و کلید عمومی که جهت امضا به شرکت سینداد باید ارسال شود.

نحوه‌ی تولید فایل CSR در دایرکت ادمین:

جهت تولید فایل CSR در کنترلپنل دایرکت ادمین، مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد کنترل پنل دایرکت ادمین شوید. چنان‌چه به‌عنوان ادمین وارد شده‌اید، در قسمت سمت راست صفحه گزینه‌ی “User Level” را انتخاب کنید.

راهنمای نصب گواهینامه SSL بر روی دایرکت ادمین

  • در قسمت Advanced Features گزینه‌ی “SSL Certificates” را انتخاب کنید.

مرحله دوم نصب گواهینامه SSL بر روی دایرکت ادمین

  • در صفحه‌ی بعدی روی گزینه‌ی “Create A Certificate Request” کلیک کرده و سپس اطلاعات مورد نیاز را کامل کنید.

مرحله سوم نصب گواهینامه SSL بر روی دایرکت ادمین

نکته: دو پارامتر آخر به نسخه‌ی دایرکت ادمین بستگی دارند.

هنگامی که همه‌ی اطلاعات را وارد کردید، بر روی گزینه‌ی Save در انتهای صفحه کلیلک کنید.

  • در این‌جا، فایل CSR و کلید خصوصی توسط دایرکت ادمین نمایش داده می‌شوند. شما باید از فایل CSR جهت فعال‌سازی گواهینامه SSL استفاده کنید. لطفاً تمامی محتویات متن را کپی کنید و آن را برای شرکت سینداد جهت امضا ارسال کنید.

مرحله چهارم نصب گواهینامه SSL بر روی دایرکت ادمین

نصب گواهینامه SSL بر روی دایرکت ادمین:

پس از آن‌که فایل CSR تولید شده در دایرکت ادمین را برای شرکت سینداد ارسال کردید، منتظر بمانید تا شرکت سینداد فایل امضا شده‌ با پسوند .CA را برای شما بفرستد. پس از دریافت فایل امضا شده، مراحل زیر را جهت نصب گواهینامه SSL انجام دهید:

  • وارد کنترل پنل دایرکت ادمین شوید.
  • بر روی گزینه‌ی “SSL Certificates” در قسمت Advanced Features کلیک کنید.

مرحله پنجم نصب گواهینامه SSL بر روی دایرکت ادمین

  • تیک گزینه‌ی “Paste a pre-generated certificate and key” را بزنید و کلید خصوصی که توسط تولید فایل CSR در اختیار دارید را در صفحه کپی کنید. سپس فایل امضا شده توسط سینداد را دقیقاً پس از آن کپی کنید. سپس بر روی گزینه‌ی Save کلیک کنید.

مرحله ششم نصب گواهینامه SSL بر روی دایرکت ادمین

  • به‌منظور این‌که گواهینامه در تمامی Web browserها کاربرد داشته باشد، باید گواهینامه‌های میانی (CA Bundle) که رایگان در اختیار شما گذاشته می‌شوند، را نیز نصب کنید. برای این‌کار بر روی گزینه‌ی “Click Here to paste a CA Root Certificate” کلیک کنید.

مرحله هفتم نصب گواهینامه SSL بر روی دایرکت ادمین

  • محتویات گواهینامه‌های میانی را کپی کرده و در قسمت “Certificate Authority SSl Certificate آن‌ها را Paste کنید. تیک گزینه‌ی “Use a CA cert” را بزنید و در نهایت بر روی گزینه‌ی Save کلیک کنید.

مرحله هشتم نصب گواهینامه SSL بر روی دایرکت ادمین

  • اطمینان حاصل کنید که ارتباط SSL برای این دامنه فعال باشد. تایید مربوطه در بالای صفحه گواهی‌های SSL در دسترس است.

مرحله نهم نصب گواهینامه SSL بر روی دایرکت ادمین

چنان‌چه SSL غیرفعال بود، می‌توانید بر روی گزینه‌ی “You can enable it here” کلیک کرده و تیک گزینه‌ی “Secure SSL” را بزنید و در نهایت بر روی گزینه‌ی Save کلیک کنید.

مرحله دهم نصب گواهینامه SSL بر روی دایرکت ادمین

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.