نصب نرم افزار Opencart

supermod 20 آبان 1397 ۰ دیدگاه

در این مقاله نصب نرم افزار Opencart را آموزش خواهیم داد. نرم‌افزار Opencart یکی از اپلیکیشن‌های بسیار معروف وب برای تجارت الکترونیک است. رابط کاربری این نرم‌افزار بسیار ساده بوده و مدیران فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند از آن به‌سادگی استفاده کنند. نرم‌افزار Opencart از منابع سرور زیادی استفاده نمی‌کند، بنابراین اسکریپت آن به‌طور گسترده در بسیاری از پلت‌فرم‌های هاست قابل دستیابی است.

نصب نرم افزار Opencart

در این مقاله نصب نرم افزار Opencart را به‌صورت کامل به شما آموزش خواهیم داد. برای نصب نرم افزار Opencart کافی است تا مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

مرحله اول: دانلود فایل‌های نصب نرم‌افزار Opencart

به‌منظور دانلود فایل‌های نصب این نرم افزار وارد سایت اصلی Opencart شده و جدیدترین ورژن آن را انتخاب کنید و بر روی گزینه Download کلیک کنید.

مرحله دوم: استخراج فایل‌های نصب و آپلود آن‌ها در دایرکتوری اکانت هاستینگ

ابتدا باید فایل‌های فشرده شده‌ی دانلود شده را استخراج کنید. یک فولدر جدید در سیستم خود ایجاد کنید. سپس باید فایل‌های استخراج شد را به دایرکتوری اکانت هاستینگ خود منتقل کنید. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلفی همچون کلاینت‌های FTP یا File Manager استفاده کنید. در این آموزش ما از نرم‌افزار cPanel برای انتقال فایل‌ها به دایرکتوری اکانت هاستینگ استفاده خواهیم کرد.

 

برای این کار وارد فولدر “Upload” شوید و تمام فایل‌های Zip شده را انتخاب کنید و آن‌ها را در یک فایل جدید Zip کنید. وارد سی‌پنل شده و بر روی گزینه File Manager کلیک کنید.

فایل Zip شده‌ی جدید را در مسیر هدف خود آپلود کنید. مسیر هدف باید در فولدر Public_html باشد. سپس بر روی فایل Zip شده کلیک راست کنید و گزینه‌ی “Extract” را انتخاب کنید:

مرحله سوم: آماده‎‌‌سازی دیتابیس جهت نصب

زمانی که فایل‌ها در حال انتقال هستند، می‌توانید یک دیتابیس جدید برای نصب بسازید و یک کاربر با تمام امتیازت را به آن اختصاص بدهید. توجه داشته باشید که از کاراکترهایی برای پسورد استفاده کنید که Opencart قادر به پشتیبانی آن‌ها باشد. در این مثال توضیح می‌دهیم که چگونه یک دیتابیس با استفاده از سی‌پنل بسازید:

  • بخش MYSQL Database را مشخص کنید:
آماده‎‌‌سازی دیتابیس جهت نصب
  • یک دیتابیس جدید بسازید (نام دلخواه خود را وارد کنید):
مراحل نصب opencart
  • یک کاربر جدید برای دیتابیس ایجاد کنید (توجه کنید که فقط از اعداد و حروف در قسمت رمز عبور استفاده کنید):
ساخت دیتابیس opencart
  • کاربر جدید را با تمام امتیازات به دیتابیس اختصاص دهید:
نصب opencart
نصب نرم افزار opencart

بدین ترتیب دیتابیس جدید ایجاد خواهد شد.

مرحله چهارم: روند نصب نرم افزار Opencart

پس از تکمیل مراحل بالا، می‌توانیم نصب نرم‌افزار Opencart را آغاز کنیم. ابتدا در مرورگر خود آدرس فایل‌های آپلود شده‌ی نصب را وارد کنید (مانند Opencart.anyhood.net). سپس با پنجره‌ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد:

مرحله چهارم نصب Opencart

حال باید اطلاعات دیتابیس را وارد کنید. مانند تصویر زیر این اطلاعات را وارد کنید (توجه داشته باشید که اطلاعات دیتابیس را مطابق با مرحله‌ی ساخت آن وارد کنید).

وارد کردن اطلاعات

پس از آن‌که اطلاعات را وارد کردید، با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که حاوی تکمیل فرآیند نصب است:

آخرین مرحله نصب Opencart

 

 

 

 

 

 

به‌منظور نهایی کردن عملیات، باید زیر پوشه‌های نصب را که در فولدر آپلود دایرکتوری Opencart واقع شده‌اند، پاک کنید:

پاک کردن دایرکتوری Opencart

در این‌جا مراحل نصب نرم افزار Opencart پایان یافته و شما می‌توانید به‌سادگی فروشگاه آنلاین خود را توسعه دهید.

opencart logo
فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.