IBM با پرداخت ۳۴ میلیارد دلار Red Hat را می خرد

supermod 09 آبان 1397 ۰ دیدگاه

شرکت IBM در خبری غیر منتظره اعلام کرده است که مبلغ ۳۴ میلیارد دلار برای خرید Red Hat پرداخت خواهد کرد. در زیر به معرفی این شرکت‌ها و جزئیات این خبر می‌پردازیم.

شرکت IBM

شرکت IBM یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فناوری اطلاعات در جهان بوده که در زمینه‌ی نرم‌افزار، سخت‌افزار و دیگر خدمات در حوزه‌ی IT فعالیت می‌کند. شرکت IBM اخیراً درآمد خود را در چند سال گذشته اعلام کرده است. بر طبق این آمار، درآمد این شرکت در ۵ سال اخیر کاهش نسبی داشته است.

IBM با پرداخت 34 میلیارد دلار Red Hat را می خرد

شرکت Red Hat

از طرف دیگر شرکت Red Hat یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های جهان بوده و ۲۵ سال است که در حوزه‌ی توسعه و توزیع سیستم‌عامل لینوکس فعالیت می‌کند. سیستم‌عامل این شرکت معمولاً در سرور ها استفاده می‌شود و مراکز داده را پشتیبانی می‌کند.

این شرکت در سال گذشته توانست درآمدی برابر با ۲.۹۲ میلیارد دلار به‌ خود اختصاص دهد. درآمد کمپانی Red Hat در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ حدود ۲۱ درصد افزایش داشته است.

IBM با پرداخت 34 میلیارد دلار Red Hat را می خرد

چندی پیش شاهد خریده شدن GitHub توسط مایکروسافت بودیم. این بار هم شرکت IBM اعلام کرده که حاضر است با مبلغی برابر با ۳۴ میلیارد دلار کمپانی Red Hat را خریداری کند. به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگ IT وارد رقابت جدیدی در دنیای متن باز (Open Source) شده‌اند. بزرگ‌ترین معاملات تاریخ تاکنون بین شرکت‌های Dell و EMC در سال ۲۰۱۶ به مبلغ ۶۷ میلیارد دلار و همچنین بین JDS Uniphase و SDL در سال ۲۰۰۰ به مبلغ ۴۱ میلیارد دلار بوده است. 

Red Hat تبدیل به یک بخش بزرگ از شرکت IBM خواهد شد و مدیرعامل این شرکت «جیم وایتهورست» به تیم مدیران ارشد IBM خواهد پیوست. این بزرگ‌ترین معامله‌ی شرکت IBM خواهد بود و از طرفی دیگر سومین معامله‌ی بزرگ تاریخ محسوب خواهد شد.

در سال‌های اخیر موضوع منبع باز بودن به یکی از داغ‌ترین مباحث در حوزه‌ی فناوری اطلاعات تبدیل‌شده است. هرچند مدیران کمپانی‌های IBM و Red Hat اعلام کرده‌اند که موضوع خریده شدن کمپانی GitHub توسط مایکروسافت، اصلاً ربطی به معامله‌ی بین آن‌ها ندارد.

IBM با پرداخت 34 میلیارد دلار Red Hat را می خرد

شرکت Red Hat بارها در سال‌های اخیر از فروش خود به شرکت‌هایی نظیر گوگل صحبت کرده بود اما هیچ‌گاه این صحبت‌ها به‌اندازه‌ی مذاکراتش با IBM جدی نبوده است.

خریدن Redhat توسط IBM

شرکت IBM در حال تلاش برای رسیدن به شرکت‌های آمازون و مایکروسافت درزمینه‌ی زیرساخت‌های ابری است.

رایانش ابری یکی از چهار استراتژی اصلی شرکت IBM است. دیگر استراتژی‌های این شرکت عبارتند از: شبکه‌های اجتماعی، تلفن همراه و آنالیتیک.

شرکت‌های IBM و Red Hat اعلام کرده‌اند که این معامله باعث می‌شود تا کسب‌وکارها بتوانند فعالیت بیشتری در رایانش ابری انجام دهند و برنامه‌ها و داده‌های خود را امن نگه دارند؛ صرف‌نظر از این‌که از چه ابزار یا تکنولوژی ترکیبی استفاده خواهند کرد.

منبع: CNBC

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.