فناوری جدید گوگل در تشخیص صدا با استفاده از رنگ

supermod 22 مرداد 1397 ۰ دیدگاه

در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی فناوری جدید گوگل در تشخیص صدا با استفاده از رنگ صحبت کنیم. شرکت گوگل همواره تلاش کرده تا استفاده از تلفن‌های هوشمند را برای کاربران ساده و ساده‌تر کند. گوگل اخیراً سرویس تلفن همراه و برنامه‌های کاربردی آن را به‌روزرسانی کرده است. در این به‌روزرسانی، از رنگ‌ جهت تشخیص هوشمند صدا استفاده شده است. البته فعلاً این به‌روزرسانی برای کاربرانی است که در آمریکا قرار دارند و از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند.

نحوه‌ی عملکرد فناوری جدید

هر انسانی صدای مختص به خود را دارد و آوای صدای او کاملاً منحصربه فرد است. آپدیت جدید بدین گونه است که به صدای هر کاربر یک رنگ اختصاص داده خواهد شد. رنگ‌ها به‌صورت تصادفی توسط گوگل انتخاب می‌شوند تا هر رنگ به یک جنسیت یا لحن خاصی مرتبط نگردد. بر این اساس، شرکت گوگل ۸ دسته آوای موجود را از ۱ تا ۸ دسته‌بندی کرده که بین صداهای مردانه و زنانه متناوب است. همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، هر کدام از رنگ‌ها به یک دسته از آوا اختصاص داده شده است.

تشخیص صدا به وسیله رنگ

زمان دقیق اعمال آپدیت جدید مشخص نیست

این یک رویکرد کاملاً متفکرانه است چون کابران اکنون می‌توانند کلمه و گزینه‌ی صدا را برای الکسا (Alexa) تغییر دهند. البته این ایده بدون نقص هم نیست؛ به‌خصوص اگر مثلاً رنگ صورتی به صدای زنانه اختصاص داده شده و به‌طور ناخواسته باعث تقویت نقش جنسیت شود. البته گوگل همواره تلاش کرده تا نقش جنسیت را در محصولات و خدمات خود حذف کرده و هیچ کدام را بر دیگری اولویت قرار ندهد.

احتمال دارد تا اگر این به‌روزرسانی تاثیرات موردنظر را نداشته باشد، شرکت گوگل در این رویکرد تغییراتی را انجام دهد. به‌هر حال باید منتظر بمانیم تا فناوری جدید گوگل مرحله‌ی آزمایشی خود را طی کند. درصورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایشات، شرکت گوگل این به‌روزرسانی را در آینده‌ای نزدیک در سراسر دنیا منتشر خواهد کرد.

منبع: Theverge

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.