گوگل بیش از ۷۰۰ هزار اپلیکیشن مخرب را از پلی استور حذف کرد

supermod 16 مرداد 1397 ۰ دیدگاه

گوگل بیش از ۷۰۰ هزار اپلیکیشن مخرب را از پلی استور حذف کرد. این خبری است که این روزها بر سر زبان‌ها افاده است. شرکت گوگل علاوه بر حذف این برنامه‌ها، اکانت تهیه‌کنندگان این اپلیکیشن‌ها را نیز مسدود کرده است. در همین راستا شرکت گوگل اظهار داشت که حدود ۹۹ درصد از اپلیکیشن‌هایی که محتوای نامناسب داشته‌اند، حذف شده‌اند تا کسی نتواند آن‌ها را نصب کند.

گوگل بیش از 700 هزار اپلیکیشن مخرب را از پلی استور حذف کرد

تمامی برنامه‌هایی که حاوی بدافزار، محتوای نامناسب و جعل هویت بوده‌اند در این اقدام شناسایی شده و حذف گردیده‌اند. برنامه‌هایی که توسط گوگل حذف شده‌اند شامل موارد زیر هستند:

  • برنامه‌های جعل هویت

علت اصلی حذف این اپلیکیشن‌ها این است که این برنامه‌ها محتوای دیگران را کپی می‌کردند. کپی کردن محتوا شامل محتوای نوشتاری، عنوان یا لوگو است. با حذف این برنامه‌ها از روش‌های فریب‌دهنده مانند استفاده از کاراکترهای گیج‌کننده و مخفی کردن آیکون‌های برنامه‌های کاربردی توسط افراد متقلب جلوگیری شده است.

  • بدافزارها

گروه دوم از برنامه‌های حذف شده، بدافزارها هستند که باعث آسیب رساندن به دستگاه کاربران می‌شوند. بدافزارها شامل برنامه‌های کلاه‌برداری، فیشینگ و تروجان است.

  • نرم‌افزارهایی با محتوای نامناسب

دسته‌ی آخر از برنامه‌های حذف شده در پلی استور، نرم‌افزارهایی هستند که از محتوای نامناسب استفاده می‌کنند. بر اساس تعریف گوگل، محتوای نامناسب عبارت است از هر محتوایی که از فعالیت‌های غیرقانونی، خشونت، کینه و دشمنی و همچنین تصاویر یا جملات نامناسب استفاده کند.

منبع: Venturebeat

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.