بازگردانی یک فایل از بکاپ موجود

رضا جمالی 16 آبان 1396 ۰ دیدگاه

یکی از امکانات بسیار مفیدی که از نسخه ۶۸ در cPanel و WHM اضافه شده است، بازگردانی یک فایل از هزاران فایل بکاپ گرفته شده است.

در این مقاله سعی داریم نگاهی به این امکان جدید داشته باشیم.

گام اول:

برای بازگزدانی یک فایل می‌بایست بکاپ در دسترس باشد. برای این موضوع در قسمت (Backup Configuration) از فایل‌هایی که مد نظرتان هستند بکاپ تهیه کنید. لطفا به این موضوع توجه داشته باشید که برای بازیابی حتما نسخه local فایل بکاپ موجود باشد؛ پس از فعال بودن (Retain backups in the default backup directory)، حتی اگر فایل بکاپ به‌صورت remote تهیه می‌شود، اطمینان حاصل کنید.

گام دوم:

از آن‌جایی که ظاهر هر دو برنامه cPanel و WHM برای این امکان یکی است، در اینجا فقط به توضیح دادن یکی از برنامه‌ها اکتفا می‌کنیم.

در قسمت File Restoration به زیرمجموعه Files بروید.

انتخاب زیر مجموعه File

در این قسمت لیست فایل‌های بک‌آپ خود را مشاهده می‌کنید. به طور مثال اگر بخواهید فایلی را از پوشه (public_html) خود بازیابی کنید، بر روی آن کلیک کنید.

انتخاب فایل جهت بازیابی

و سپس فایل مورد نظر را انتخاب کنید (در این مثال index.html). در این مرحله تاریخچه‌ای از زمان‌های قابل بازگردانی این فایل به شما ارائه می‌شود.

تاریخچه‌ ای از زمان‌ های قابل بازگردانی

بعد از انتخاب نسخه از شما برای اطمینان از این مرحله سوال خواهد شد.

اطمینان از انتخاب فایل جهت بازگردانی

بعد از انجام موفق پردازش نیز به شما اطلاع‌رسانی می‌شود.

اطلاع رسانی از بازگردانی

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.