سیستم هوشمند صوتی الکسا در خدمت مهمانان هتل

supermod 15 مرداد 1397 ۰ دیدگاه

سیستم هوشمند صوتی الکسا در خدمت مهمانان هتل یکی از خبرهایی است که این روزها سر و صداهای زیادی را ایجاد کرده است. شرکت تجارت الکترونیک آمازون اخیراً تکنولوژی الکسا (Alexa) را وارد هتل‌ها کرده است.

سیستم هوشمند صوتی الکسا چیست؟

چندی پیش شرکت آمازون پیاده‌سازی سیستم جدید الکسا برای هتل‌ها را با نام “Alexa for Hospitality” معرفی کرد. این سیستم قابلیت پذیرش دستور صوتی دارد. Alexa for Hospitality یک سیستم تخصصی است که به سیستم‌های نرم‌افزاری هتل‌ها برای خدمات آن‌ها متصل می‌شود. تکنولوژی جدید الکسا می‌تواند جهت اطلاعات حساس مهمان‌ها مانند زمان تسویه حساب یا زمان استخر به‌کار برده شود. علاوه ‌بر این، این سیستم به مهمان‌ها اجازه می‌دهد تا از خدمات هتل مانند نحوه‌ی خدمت‌رسانی به اتاق اطلاع حاصل کنند. از این سیستم می‌توان جهت مدیریت هوشمند اتاق‌های هتل مانند بالا بردن خودکار پرده‌ی اتاق یا تنظیم درجه حرارت اتاق استفاده کرد.

سیستم صوتی الکسا برای هتل

همکاری ماریوت با آمازون

گروه هتل‌های بین‌المللی ماریوت (Marriott) با آمازون در این پروژه شراکت خواهد داشت. شرکت آمازون اظهار دارد که گروه هتل‌های بین‌المللی ماریوت سیستم الکسا را در هتل‌های لوکس خود نظیر سنت‌رجیز، آلفت و وستین بهره‌برداری خواهد کرد.

این سیستم بر روی دستگاه‌های اکوی نصب شده در اتاق‌های مهمان پیاده‌سازی می‌شود. در حال حاضر دستگاه‌های اکو و اکو پلاس این تکنولوژی الکسا را پشتیبانی می‌کنند. البته این سیستم با تکنولوژی روز هتل‌ها مانند “Intelity، DigiValet، Volara و Nuvola” نیز قابل راه‌اندازی است. با استفاده از تکنولوژی الکسا، هتل‌ها قادر خواهند بود تا سیستم سفارشی خود را جهت کنترل جزئیاتی مانند چراغ‌ها، پرده‌ها، تلویزیون و درجه حرارت اتاق تنظیم کنند.

خانم “جنیفر سیه” نایب رئیس قسمت نوآوری تجربه مشتری ماریوت می‌گوید: ماریوت سابقه‌ی گسترده‌ای در نوآوری برای میهمانان خود دارد و ما خوشحالیم که اولین کسانی هستیم که این تکنولوژی الکسا را ارائه می‌دهیم. گروه هتل‌های ماریوت اظهار دارد که در تابستان امسال، سیستم جدید الکسا در هتل‌های سراسر آمریکا فعال خواهد شد.

منبع: Excellentwebworld

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.