۵ حقیقت که هکرها نمی خواهند شما بدانید

supermod 23 دی 1397 ۰ دیدگاه

در این مقاله قصد داریم با ۵ حقیقت که هکرها نمی خواهند شما بدانید ، آشنا شویم.

آیا تابه‌حال هک شده‌اید؟ در دنیای اینترنتی امروز میلیون‌ها هکر در سراسر دنیا وجود دارند که منتظر یک لغزش کوچک از طرف شما هستند تا بتوانند خراب‌کاری‌های خود را علیه شما یا کسب‌وکارتان انجام دهند. پس بیایید تا با حقایقی آشنا شویم که دانستن آن‌ها باعث می‌شود دست هکرها از شما کوتاه بماند.

5 حقیقت که هکرها نمی خواهند شما بدانید

۱. آنلاین و آفلاین فرقی نمی‌کند

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد. “تبریک می‌گوییم ایمیل شما برنده‌ی ۱ میلیون دلار شده است. لطفاً با این شماره تماس بگیرید یا بر روی لینک زیر کلیک کنید”. اگر بر روی لینک کلید کنید یا با شماره‌ی موردنظر تماس بگیرید، شک نکنید که هک خواهید شد. هکرها منتظر یک کلیک از طرف شما هستند. پس این فرصت را به آن‌ها ندهید.

علاوه بر این‌که نباید بر روی لینک‌های مشکوک کلیک کنید، در دنیای آفلاین هم باید به هکرها مشکوک باشید.

از تلفن‌های مشکوک غافل نشوید. برخی از تماس‌های تلفنی ممکن است به شما آسیب‌های جدی بزنند.

بنابراین اگر در تماس تلفنی از شما خواسته شد که اطلاعات شخصی خود را بگویید، اصلاً ریسک نکنید و بگویید نمی‌دانم.

 

اگر برای شما پیغامی از شماره‌‌ای ناشناس آمد و نوشته بود شما در فلان قرعه‌کشی برنده شدید، یا برای شماره‌ی شما هدایای ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم، به‌هیچ‌وجه پیام را جواب ندهید. اگر واقعاً برنده شده باشید، با شما تماس می‌گیرند و دلیل برنده شدن شمارا توضیح می‌دهند.

۲. هکرها آدمهای تنبل را دوست دارند

رمز عبورتان هرچقدر هم که سخت باشد، سعی کنید آن را به خاطر بسپارید و آن را جایی ذخیره نکنید. از حفظ کردن رمز عبور ۱۶ رقمی که تمام کاراکترهای آن تصادفی هستند، اصلاً نترسید.

هکرها آدمهای تنبل را دوست دارند

ایمن‌ترین مکان برای ذخیره‌ی رمز عبور، ذهن شما است. اگر از نرم‌افزارهای مدیریت رمز عبور برای ذخیره‌ی رمزهای عبور خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که رمز عبورتان را در ابر یا وب ذخیره نمی‌کنند.

به‌منظور انتخاب رمز عبور مناسب، می‌توانید مقاله‌ی اشتباهات رایج در انتخاب رمز عبور را مطالعه کنید.

۳. هکرها از غرورتان علیه شما استفاده می‌کنند

بیشتر سعی کنید به دیگران گوش دهید تا اینکه بخواهید درباره‌ی خودتان صحبت کنید. زمانی که درباره‌ی خودتان صحبت می‌کنید، خواسته یا ناخواسته اطلاعات شخصی خود را برای درگیران بازگو می‌کنید.

آیا هکرها را می‌شناسید؟ آیا هکرها اعلام می‌کنند که ما هکر هستیم؟ شاید هکر در میان افرادی است که به صحبت‌های شما گوش می‌دهند. هکرها زیاد صحبت نمی‌کنند و بیشتر سعی می‌کنند تا در مجامع حاضر شوند و به صحبت‌های دیگران گوش دهند. زمانی که اطلاعات موردنیازشان را به دست آوردند، خراب‌کاری‌های خود را شروع می‌کنند.

۴. هرچه بیشتر آنلاین باشید، زودتر هک می‌شوید

5 حقیقت که هکرها نمی خواهند شما بدانید

همه‌ی ما ممکن است بارها در سایت‌های مختلف برای به دست آوردن اطلاعات ثبت‌نام کرده باشیم. اما آیا همیشه وارد آن سایت‌ها می‌شویم؟

برخی از ما ممکن است چند آدرس ایمیل داشته باشیم. اما آیا همچنان از ایمیل‌های قدیمی خود استفاده می‌کنیم؟

پیشنهاد ما این است که یک آدرس ایمیل جدید ایجاد کرده و به هم‌چین مواردی اختصاص دهید.

بدین ترتیب دیگر ایمیل‌های اسپم یا اطلاعات بدون استفاده برای ایمیل اصلی شما فرستاده نمی‌شود.

 همیشه سعی کنید ایمیل‌های خود را چک کرده و اطلاعات به‌دردنخور را حذف کنید. چراکه تجمع اطلاعات بدون استفاده در ایمیل شما باعث می‌شود هکرها بتوانند راحت‌تر ایمیل شمارا پیدا کنند و به اطلاعات خصوصی شما دست پیدا کنند.

۵. شکست ناپذیر نیستید

حتی اگر کار اشتباهی نکرده باشید، بازهم فکر نکنید که مورد هدف هکرها قرار نمی‌گیرید. توجه داشته باشید که هکرها اهداف طولانی‌مدت را بیشتر از به دست آوردن فوری اطلاعات دوست دارند. برای مثال هکرها از اطلاعات کارت اعتباری شما برای به دست آوردن دیگر حساب‌های کاربری و هویتی شما استفاده می‌کنند.

طبیعت انسان این است که فکر می‌کند شکست‌ناپذیر است و در صورت رعایت موارد امنیتی، هکرها نمی‌توانند به او دسترسی پیدا کنند؛ اما حقیقت چیز دیگری است. ما همواره باید مراقب هکرها باشیم و تا حد ممکن از انجام کارهایی که آن‌ها را خوشحال می‌کنند، خودداری کنیم.

توجه داشته باشید که هکرها فقط به‌دنبال افراد خاص و معروف نمی‌گردند. هک کردن افراد عادی که موارد امنیتی را رعایت نمی‌کنند، به‌مراتب آسان‌تر است. 

فناوران شبکه سینداد (دانش بنیان)

سینداد یعنی هدیه‌ی سیمرغ، یا فرزند سیمرغ؛ به عبارتی یعنی خود سیمرغ، با همه ی شگفتی هایش، اما جوانتر و سرزنده تر. و این چیزی است که ما سعی می کنیم در سینداد باشیم. از سال ۱۳۸۵ دانش مان را به صورت خدماتی در حوزه ی هاستینگ، شبکه و تولید نرم افزار در اختیار مشتریان مان قرار داده ایم و به این افتخار می کنیم که تک تک آنها تا به امروز همراه ما مانده اند. باور داریم که سینداد صرفاً یک شرکت نیست، بلکه نوعی باور است به ارائه ی شگفت انگیز از هر چیز.